Více

    ― Reklama ―

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Predĺžené reinterpretácie kabeliek zasiahli všetky najznámejšie módne domy. Hermès, Dior a Balenciaga. Všetko sa to začalo ako experiment, ktorý vyzeral skôr ako kuriozita. Dnes sa však tento trend zmenil na základ dizajnu. Bagetové kabelky spájajú tradíciu s módnym apetítom novej generácie a stávajú sa sofistikovaným hráčom v predaji luxusných výrobkov. Ich podlhovastá silueta pripomína bagetu, ktorá sa ľahko nosí pod pazuchou a zároveň zostáva dokonale a jednoducho chic.

    Baguette kabelky odštartoval Hermès. Jean Paul Gaultier predikoval trendy

    Prvú kapitolu tohto trendu napísal Jean Paul Gaultier, keď začiatkom deväťdesiatych rokov navrhol pre spoločnosť Hermès odľahčenú verziu kabelky Birkin s názvom Shoulder Light. Vtedy to bolo gesto, ktoré porušovalo existujúce „pravidlá“. Návrhár natiahol najuctievanejšiu kabelku do subtílneho, horizontálneho rámu. Dnes sa k tomuto momentu často vraciame, pretože predznamenal súčasný boom. Z experimentu sa stala vízia, ktorú o dve dekády neskôr prečítala nová generácia s absolútnou samozrejmosťou.

    Keď značka Alaïa predstavila Le Teckel, bolo jasné, že sa rodí ďalšia podpora nastupujúceho trendu. Predĺžený tvar spojený s minimalistickým výrazom rezonoval s dopytom po elegantnom a nekomplikovanom luxuse. Názov inšpirovaný jazvečíkom dodal modelu sympatickú hravosť a retro nádych. Tento moment tak potvrdil, že silueta „bagety“ sa stala plnohodnotným smerom, a nie len krátkodobým módnym výstrelkom. Podobne to bolo aj v prípade talianskej značky Prada.

    Zdroj: Prada

    Fendi nazbierala na tomto trende body. Bagetové kabelky odrážajú všetky veľké mená

    Módny dom Fendi, ktorý kedysi definoval éru Baguette bag, našiel v modeli prirodzeného pokračovateľa svojej DNA. Značka prepojila kultovú deväťdesiatkovú nostalgiu s novým strihom, ktorý pôsobí odľahčenejšie a praktickejšie. Kabelka sa pod pazuchou nesie bez námahy a vyžaruje rafinovanosť, ktorú veľké tašky často postrádajú. Baguette bag z dielne Fendi sa tak stala favoritom na prehliadkach, ale aj v bežnej móde. Fenomén sa následne stal súčasťou takmer každej luxusnej značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Veľké módne domy začali pretvárať svoje najznámejšie modely a ponúkať ich v predĺženej siluete. Dior siahol po pôvabnej reinterpretácii Lady Dior, zatiaľ čo Balenciaga priniesla hravosť v podobe strečových motorkárskych tašiek. Každá značka si zachovala svoj vlastný kód, ale roztiahla ho do horizontálnej línie, ktorá ľahšie zapadá do každodennej reality. Výsledkom je inteligentný spôsob, ako udržať klasiku v pohybe. Práve to robí „bagetové“ tvary takými

    Zdroje: Dazed, The Guardian, YouTube, Instagram

    Keď sa taška zmení na bagetu. Baguette kabelky definujú aktuálne trendy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Predĺžené reinterpretácie kabeliek zasiahli všetky najznámejšie módne domy. Hermès, Dior a Balenciaga. Všetko sa to začalo ako experiment, ktorý vyzeral skôr ako kuriozita. Dnes sa však tento trend zmenil na základ dizajnu. Bagetové kabelky spájajú tradíciu s módnym apetítom novej generácie a stávajú sa sofistikovaným hráčom v predaji luxusných výrobkov. Ich podlhovastá silueta pripomína bagetu, ktorá sa ľahko nosí pod pazuchou a zároveň zostáva dokonale a jednoducho chic.

    Baguette kabelky odštartoval Hermès. Jean Paul Gaultier predikoval trendy

    Prvú kapitolu tohto trendu napísal Jean Paul Gaultier, keď začiatkom deväťdesiatych rokov navrhol pre spoločnosť Hermès odľahčenú verziu kabelky Birkin s názvom Shoulder Light. Vtedy to bolo gesto, ktoré porušovalo existujúce „pravidlá“. Návrhár natiahol najuctievanejšiu kabelku do subtílneho, horizontálneho rámu. Dnes sa k tomuto momentu často vraciame, pretože predznamenal súčasný boom. Z experimentu sa stala vízia, ktorú o dve dekády neskôr prečítala nová generácia s absolútnou samozrejmosťou.

    Keď značka Alaïa predstavila Le Teckel, bolo jasné, že sa rodí ďalšia podpora nastupujúceho trendu. Predĺžený tvar spojený s minimalistickým výrazom rezonoval s dopytom po elegantnom a nekomplikovanom luxuse. Názov inšpirovaný jazvečíkom dodal modelu sympatickú hravosť a retro nádych. Tento moment tak potvrdil, že silueta „bagety“ sa stala plnohodnotným smerom, a nie len krátkodobým módnym výstrelkom. Podobne to bolo aj v prípade talianskej značky Prada.

    Zdroj: Prada

    Fendi nazbierala na tomto trende body. Bagetové kabelky odrážajú všetky veľké mená

    Módny dom Fendi, ktorý kedysi definoval éru Baguette bag, našiel v modeli prirodzeného pokračovateľa svojej DNA. Značka prepojila kultovú deväťdesiatkovú nostalgiu s novým strihom, ktorý pôsobí odľahčenejšie a praktickejšie. Kabelka sa pod pazuchou nesie bez námahy a vyžaruje rafinovanosť, ktorú veľké tašky často postrádajú. Baguette bag z dielne Fendi sa tak stala favoritom na prehliadkach, ale aj v bežnej móde. Fenomén sa následne stal súčasťou takmer každej luxusnej značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Veľké módne domy začali pretvárať svoje najznámejšie modely a ponúkať ich v predĺženej siluete. Dior siahol po pôvabnej reinterpretácii Lady Dior, zatiaľ čo Balenciaga priniesla hravosť v podobe strečových motorkárskych tašiek. Každá značka si zachovala svoj vlastný kód, ale roztiahla ho do horizontálnej línie, ktorá ľahšie zapadá do každodennej reality. Výsledkom je inteligentný spôsob, ako udržať klasiku v pohybe. Práve to robí „bagetové“ tvary takými

    Zdroje: Dazed, The Guardian, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Pánske must-haves na jeseň 2025. Vedie nadčasová klasika

    Páni, prichádza jeseň a s ňou aj čas posunúť svoje outfity na vyššiu úroveň. Tohtoročná sezóna prináša štýl, ktorý je uvoľnený, ale pritom premyslený až do posledného detailu. Do hry sa vracajú nadčasové ikonické kúsky v modernom poňatí, s ktorými zažiarite. Pripravili sme pre vás preto zoznam kľúčových jesenných must-haves, ktoré zaistia, že budete vyzerať sebavedome a trendy pri každej príležitosti.

    Maximalizmus prenikol aj do interiérov. Na scénu vracia Art Deco

    Nedávny report platformy Pinterest potvrdil, že maximalizmus ovláda tiež trendy na poli interiérového dizajnu. Odkryl totiž nárast vyhľadávania inšpirácie spojenej so štýlom Art Deco. Hlboké farby, bohaté textúry a symetrické tvary, to všetko bude definovať jesenné domácnosti. Pritom nie je potrebná veľká renovácia, stačí len pár jednoduchých úprav.

    Prívesky s letom neodchádzajú. Na jeseň ozdobia aj rozviate sukne.

    Tento rok zaznamenal významný comeback príveskov, ktoré definujú počiatok milénia. Spočiatku sa začali objavovať na luxusných kabelkách, postupne ale presídlili rovnako na tenisky alebo sandále. Začína byť však jasné, že módnu scénu po úspešnom lete neopustia ani na jeseň. Tentokrát sa ale presunú na ďalší kúsok z vášho šatníka, a to sukne.

    Maison Margiela rozširuje portfólio. Dáva nový význam číslu 2

    Módny dom Maison Margiela prehlbuje svoje ikonické číselné radenie. Nedávno odhalil svoj nový sektor s názvom Line 2. Číslovka totiž doteraz žiadne projekty neukrývala. Značka pod ňou teraz ovšem hodlá schovávať umelecké inštalácie, kampane alebo rozhovory. Projekt odštartuje začiatkom septembra v Soule výstava s názvom Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Dráma u Versace. Prečo sa návrhár Dario Vitale nedočká debutovej show?

    Začiatky v novej práci bývajú ťažké. Výnimkou nie je ani lukratívna pozícia kreatívneho riaditeľa jedného z najväčších talianskych módnych domov. Svoje o tom vie značka Versace a jej nový šéf Dario Vitale, ktorý sa ocitol pod drobnohľadom po tom, čo spoločnosť oznámila šokujúcu správu. Jeho debutová prehliadka sa na Milánskom fashion weeku neuskutoční. Čo stojí za týmto radikálnym rozhodnutím?

    Post Malone debutoval v Paríži. Odhalil prvú show značky Austin Post

    Známy spevák Post Malone predbehol zvyšok módneho sveta. Mesiac predtým, než do Paríža dorazí očakávaný týždeň módy, odhalil vo francúzskej metropole debutovú show svojej značky Austin Post. Kolekcia zožala úspech predovšetkým vďaka návrhom kopírujúcich jeho štýl, teda westernovým a kovbojským lookom, ale s dávkou moderného štýlu.

    Nielen na listoch, ale aj na perách. Trendy jesenné odtiene hrajú všetkými farbami

    Obľúbené ročné obdobie vyčíňa nielen v šatníkoch, ale aj kozmetických taštičkách. Tohtoročné trendy jesenné odtiene rúžov a leskov ponúknu rôznorodú paletu. Od efektu zamazania od čučoriedok až po precízne orámované pery, na jeseň sa v zrkadlách budú odrážať ústa hodné bozkov.

    Tom Ford vstúpil do novej cenovej éry. Basic šaty kúpite za tisíce dolárov

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, čo malo svoju logiku. Dokonale ušitý smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. Zdá sa však, že s príchodom Haidera Ackermanna značka otvára novú kapitolu, ktorá nie je len o estetike, ale aj o cene. Na internet sa dostali kúsky z kolekcie na jeseň 2025 a šaty s cenovkou 10 000 dolárov vyvolali diskusiu o tom, či sme svedkami novej éry módy, alebo skôr novej éry cien.

    Jeseň podľa Ann Demeulemeester. Ponúka neorganizovaný chaos

    Kreatívny riaditeľ značky Ann Demeulemeester Stefano Gallici v kolekcii FW25 ukazuje, že nová éra môže byť temná, rozhádzaná a spočiatku neorganizovaná. Napriek tomu v sebe nesie zvláštnu krásu. Či už sú to vrstvy roztrhanej látky, kože alebo kabáty s asymetrickými líniami. Čierna pohlcuje emócie a dáva im konkrétny tvar, zatiaľ čo svetlo preniká cez biele akcenty a javí sa ako záblesk nádeje.

    Móda v kocke: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani sa vyjadril k budúcnosti svojho módneho domu a naznačil plán svojho odchodu. Brunello Cucinelli oznámil sľubné výsledky za prvý polrok a Tom Ford naverboval Tildu Swinton na propagáciu značky Black Orchid Reserve. Prehliadka Louvre Couture dosiahla míľnik milióna návštevníkov a Pomellato plánuje výstavu.

    Zo stretnutia rovno do baru. Do priestrannej kabelky sa zmestí celé kráľovstvo

    Deň strávený v kancelárii často neladí s balením naľahko. Notebook, diár, krabička s obedom, kozmetická taštička a prípadný drobný nákup sa nezmestia do každej trendy tašky. Priestranná kabelka je preto must have pre všetky ženy, ktoré chcú vyzerať cez deň štýlovo, ale zároveň mať za každej situácie všetko dôležité neustále po ruke.

    Luxusný priemysel sa vracia k svojim koreňom. Zameriava sa len na najbohatších

    Posledné roky sa zdalo, že sa luxusný priemysel otvoril širšiemu publiku. Značky sa sústredili na zákazníkov z radov Gen Z a na tých, ktorí si chceli raz za čas dopriať kabelku alebo topánky s ikonickým logom. Pravidlá sa však menia. Spomaľujúci trh a ochladenie dopytu prinútili módne domy prehodnotiť stratégiu. Pozornosť patrí opäť tým, pre ktorých luxus nie je len občasným zážitkom, ale bežnou rutinou.

    Jesenné chmúry zaženie relax. Utečte do luxusných vinárskych hotelov

    Koniec leta nemusí nutne znamenať koniec odpočinku. Ak sa obávate jesenných chmúr, zažeňte ich dokonalou dovolenkou v jednom z najlepších európskych vinárskych hotelov. Nielen, že vás čaká relax ďaleko od rušných miest, privíta vás aj pohár lahodného vína, a často aj útulné priestory špecializovaných spa a michelinských reštaurácií.

    Film Marty Supreme spečatil trend 50. rokov. Z módy však nikdy nevyšiel

    Klasické 50. roky a pripravovaný film Marty Supreme dokazujú, že návraty do minulosti nikdy nevyjdú z trendu. Móda miluje nostalgiu a uplynulé roky ukázali, že retro vlnu možno vždy reinterpretovať. Trend "Eclectic Grandpa" priniesol pletené svetre, široké nohavice a dandy estetiku starosvetských dedkov. Štýl tak otvára dvere k hlbšej inšpirácii, a to aj vďaka filmu s Timothée Chalamet.

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―