Více

    ― Reklama ―

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Módna aj interiérová scéna má nového favorita. Dobýva ich farba International Klein Blue (IKB), pomenovaná francúzskym umelcom Yves Klein v polovici minulého storočia. Použil pritom špeciálnu techniku, vďaka ktorej dokázal zachovať intenzitu čistého ultramarínového pigmentu, a to spojením s živicou. Následne si nechal spôsob fixácie farby, ktorý jej dodával zamatový a svetlo pohlcujúci povrch, patentovať.

    Zdroj: Centre Pompidou

    Prvýkrát farbu použil Klein už v roku 1957, a to v milánskej galérii Apollinaire. Mala podľa neho vtedy symbolizovať predovšetkým prechod z hmotného do nehmotného. Jeho fascinácia výrazným odtieňom totiž pramenila z neba, ktoré vnímal ako dokonalé umelecké dielo.

    Kleinovou najznámejšou tvorbou sú „Anthropometrie“, obrazy vzniknuté odtlačkom zafarbených ľudských tiel na plátno. Modrú však využíval aj v sochách, napríklad v „Portrait-relief of Arman“, kde jeho sýty pigment pokrýva bronzovú postavu kontrastujúcu so zlatým pozadím.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by nicklas skovgaard (@nicklasskovgaard)

    Výrazná farba IKB zostáva aj napriek Kleinovmu patentu na spôsob fixácie farby voľne použiteľným odtieňom, na rozdiel od kontroverzného monopolu súčasného britského sochára Anisha Kapoora na známu farbu Vantablack. Exkluzívne práva na využitie „najčernejšej čiernej“ vyvolávajú v umeleckých kruhoch búrlivé reakcie.

    Klein blue dobýva interiéry aj móla. Vyžaruje z nej „main character energy“

    Kleinova modrá je dodnes inšpiráciou nielen v umení, ale aj v dizajne a móde. Tento rok sa farba vrátila do centra diania vďaka Copenhagen Fashion Week pre jar a leto 2026. Objavila sa nielen na mólach, ale aj v uliciach Kodane.

    Vo svojich kolekciách ju predstavili napríklad značky ako Caro Editions alebo Nicklas Skovgaard. Na návrhoch pôsobí prekvapivo futuristicky a sebavedomo. Minulý rok s ňou zažiarila aj značka športového oblečenia The North Face.

    Zdroj: Christopher Esber, Gabriela Hearst

    Farba pritom nie je populárna len v móde, ale aj na bytových doplnkoch, v manikúre či make-upe. Jej nositelia vyžarujú „main character energy“ a každý outfit vďaka nej získava silný vizuálny výraz.

    Ďalšou oblasťou, kde je táto farba v súčasnosti na vzostupe, je interiérový dizajn. Dokonale zapadá do súčasnej éry maximalizmu. Na sociálnych sieťach sa tento odtieň objavuje na nábytku, stenách a drobných dekoráciách a štatistiky potvrdzujú výrazný nárast vyhľadávania a predajov.

    @anoqie Vedeli ste, že túto farbu vytvoril on? International Klein Blue. #ikb #yvesklein #design ♬ som originál – luccs

    Psychologicky potom IKB navodzuje pocit pokoja a kreativity, vďaka čomu sa hodí do obývacích izieb, spální aj pracovných priestorov. V kombinácii s bielou, zlatou, ružovou či zelenou potom dokáže ponúknuť hravejšie využitie.

    Zdroje: Centre Pompidou, Yes Colours, Forbes, Who What Wear, Grafika Printco, Instagram, TikTok

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Módna aj interiérová scéna má nového favorita. Dobýva ich farba International Klein Blue (IKB), pomenovaná francúzskym umelcom Yves Klein v polovici minulého storočia. Použil pritom špeciálnu techniku, vďaka ktorej dokázal zachovať intenzitu čistého ultramarínového pigmentu, a to spojením s živicou. Následne si nechal spôsob fixácie farby, ktorý jej dodával zamatový a svetlo pohlcujúci povrch, patentovať.

    Zdroj: Centre Pompidou

    Prvýkrát farbu použil Klein už v roku 1957, a to v milánskej galérii Apollinaire. Mala podľa neho vtedy symbolizovať predovšetkým prechod z hmotného do nehmotného. Jeho fascinácia výrazným odtieňom totiž pramenila z neba, ktoré vnímal ako dokonalé umelecké dielo.

    Kleinovou najznámejšou tvorbou sú „Anthropometrie“, obrazy vzniknuté odtlačkom zafarbených ľudských tiel na plátno. Modrú však využíval aj v sochách, napríklad v „Portrait-relief of Arman“, kde jeho sýty pigment pokrýva bronzovú postavu kontrastujúcu so zlatým pozadím.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by nicklas skovgaard (@nicklasskovgaard)

    Výrazná farba IKB zostáva aj napriek Kleinovmu patentu na spôsob fixácie farby voľne použiteľným odtieňom, na rozdiel od kontroverzného monopolu súčasného britského sochára Anisha Kapoora na známu farbu Vantablack. Exkluzívne práva na využitie „najčernejšej čiernej“ vyvolávajú v umeleckých kruhoch búrlivé reakcie.

    Klein blue dobýva interiéry aj móla. Vyžaruje z nej „main character energy“

    Kleinova modrá je dodnes inšpiráciou nielen v umení, ale aj v dizajne a móde. Tento rok sa farba vrátila do centra diania vďaka Copenhagen Fashion Week pre jar a leto 2026. Objavila sa nielen na mólach, ale aj v uliciach Kodane.

    Vo svojich kolekciách ju predstavili napríklad značky ako Caro Editions alebo Nicklas Skovgaard. Na návrhoch pôsobí prekvapivo futuristicky a sebavedomo. Minulý rok s ňou zažiarila aj značka športového oblečenia The North Face.

    Zdroj: Christopher Esber, Gabriela Hearst

    Farba pritom nie je populárna len v móde, ale aj na bytových doplnkoch, v manikúre či make-upe. Jej nositelia vyžarujú „main character energy“ a každý outfit vďaka nej získava silný vizuálny výraz.

    Ďalšou oblasťou, kde je táto farba v súčasnosti na vzostupe, je interiérový dizajn. Dokonale zapadá do súčasnej éry maximalizmu. Na sociálnych sieťach sa tento odtieň objavuje na nábytku, stenách a drobných dekoráciách a štatistiky potvrdzujú výrazný nárast vyhľadávania a predajov.

    @anoqie Vedeli ste, že túto farbu vytvoril on? International Klein Blue. #ikb #yvesklein #design ♬ som originál – luccs

    Psychologicky potom IKB navodzuje pocit pokoja a kreativity, vďaka čomu sa hodí do obývacích izieb, spální aj pracovných priestorov. V kombinácii s bielou, zlatou, ružovou či zelenou potom dokáže ponúknuť hravejšie využitie.

    Zdroje: Centre Pompidou, Yes Colours, Forbes, Who What Wear, Grafika Printco, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Film Materialists divákov príliš nenadchol. Kritizujú povrchnosť a neautentickosť

    Film Materialists od Celine Song konečne dorazil do českých kín. V hlavných úlohách sa predstavia Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Film Materialists , ktorý je pokračovaním úspešného debutu Celine Songovej Past Lives, zanechal v divákoch skôr rozpaky. Namiesto avizovanej romantickej komédie prišla romantická dráma. Kritici vytýkajú povrchnosť postáv, neautentickosť milostného trojuholníka a nevhodne vložený vedľajší dej.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    Maison Margiela má prvú hviezdnu tvár. Značku obliekla Miley Cyrus

    Slávny návrhár Martin Margiela postavil svoj módny dom na anonymite. Vyhýbal sa rozhovorom a po svojej smrti prenechal vedenie svojej spoločnosti neznámemu tímu návrhárov. Aj preto značka doteraz nikdy nenajala hviezdnu tvár. Zdá sa však, že časy sa menia. Miley Cyrus sa stala prvou ambasádorkou značky Maison Margiela.

    Krajčírska precíznosť v hlavnej úlohe. Phoebe Philo opäť servíruje majstrovskú kolekciu

    Na jesenné kolekcie sa vždy čaká s väčším napätím než na letné. Collection C od Phoebe Philo tento pocit premenila na čistú estetickú istotu. Každý prvok najnovšej kolekcie pôsobí ako starostlivo zvolený dôkaz toho, že textilná krása nevychádza z maximalizmu, ale z majstrovského zvládnutia detailu. Línie nového oblečenia sa pohybujú v priestore, kde sa umne stretáva ženskosť s architektonickou presnosťou.

    Trend, ktorý konečne vydrží? Fibremaxxing vyniesol do výšin vlákninu

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší zo svojich nikdy nekončiacich trendov. Fenomén v podobe #fibremaxxing nabáda k vyššej konzumácii vlákniny. Upozorňuje tak na to, čo mnohí výživoví poradcovia vedeli už dávno. Väčšina populácie nekonzumuje dostatok ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je možné, že virálny hashtag len tak nezmizne?

    Tired Girl dáva únave zelenú. Ponúka autenticitu alebo ďalší prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očami, čierna linka a jemne ružové pery. Presne tak vyzerá nový populárny make-up look s názvom Tired Girl. Inšpiráciou je mu hlavne postava Wednesday Addams, jeho rastúcu obľubu má ale na svedomí aj silnejúca túžba po autenticite. Ponúka "unavený" vzhľad úľavu od požiadaviek spoločnosti, alebo sa jedná o ďalší mikro trend?

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Uniforma v službách luxusu. Regimental jackets ovládnu jeseň a zimu

    Tohtoročná jeseň a zima prináša návrat vojenskej estetiky, tentokrát v spracovaní, ktoré osciluje medzi eleganciou a teatrálnosťou. Regimental jackets, saká inšpirované vojenskými uniformami, sa objavujú naprieč kolekciami Dior, Giorgio Armani, Chloé aj Valentino a stávajú sa symbolom sezóny. Výrazné ramená, zdobené gombíky a prísna silueta pôsobia ako uniforma do moderného módneho boja.

    Módne výstavy v zlatej ére. Vyberať si môžete naprieč metropolami

    Módne výstavy sa stali kultúrnymi udalosťami, ktoré priťahujú davy návštevníkov rovnako silno ako koncerty či premiéry. Galérie a múzeá sa premieňajú na pomyselné pódiá, na ktorých odev získava novú dimenziu a stáva sa symbolom estetiky, inovácie i kultúrnej identity. Tohtoročný rok potvrdzuje, že móda si vydobyla pevné miesto medzi veľkými umeleckými disciplínami a neustále prináša nové fascinujúce projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoode opäť vedú anti-woke témy

    Byť "woke" už v Hollywoode a americkej popkultúre nie je in. Po pomerne krátkej ére diverzity a inklúzie sa teraz priemysel vracia k viac tradičným naratívam. Namiesto menšinových hlasov či queer autorov dostávajú priestor projekty, ktoré spoliehajú na tradičnú istotu, teda atraktívne, sexuálne nespútané a väčšinovo biele postavy. Dôvodom posunu späť je okrem iného aj súčasná politika.

    Karl Lagerfeld opäť prekvapil. Do novej kampane obsadil Paris Hilton

    O značke Karl Lagerfeld nebolo v posledných mesiacoch príliš počuť. Teraz na seba však strháva pozornosť módneho sveta, a to vďaka čerstvej kampani pre tohtoročnú jeseň a zimu. Jej tvárou sa totiž stala preslávená podnikateľka a influencerka Paris Hilton. K zosnulému návrhárovi mala blízko a rovnako ako on pomohla definovať celú jednu éru.

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, ale niekedy prekračuje hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocsy sú roztomilé na deťoch a praktické na záhrade, ale už nejaký čas sa objavujú aj na prehliadkových mólach, v kolekciách celebrít a v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―