Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Alaïa spája módu a film. Vzdáva hold svojim obľúbeným filmom

    Alaïa okrem iných módnych domov predstavila svoju jesennú kolekciu v sviežej kampani. Jej kreatívny riaditeľ Pieter Mulier sa pri tvorbe najnovšej reklamy inšpiroval svojimi obľúbenými filmami. Patria medzi ne diela režisérov ako Lars von Trier, Stanley Kubrick a Jane Campion. Kampaň tak bola „zámerne vytvorená ako film s myšlienkou pohybu, ktorá je pre Alaïa taká zásadná“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    O fotografie sa potom postaral Tyrone Lebon, zatiaľ čo réžiu tentokrát prevzal Frank Lebon. Zároveň sa jednalo o prvú kampaň značky, ktorá bola celá zachytená vonku, a to na severnom pobreží Francúzska. Hlavnými tvárami kolekcie sa potom stali modelky Loli Bahia a Nastassia Legrand. Obe totiž podľa vyhlásenia spoločnosti zachycujú Alaïa ženu, ktorá je silná, slobodná, čistá a divoká.

    Antonio Marras odcestoval domov. Na Sardínii privítal Sharon Stone

    Módny dom Antionio Marras pojal svoju novú jesennú kampaň podobným spôsobom. Aj on totiž vychádzal zo sveta filmu a fotografiu chápal ako útržky romantického filmu. Do hlavnej role totiž dosadil herečku Sharon Stone, ktorá v poslednej kolekcii od návrhára hľadá svojho milenca, ktorý odišiel na more. Kampaň nafotil dizajnér vo svojom rodnom meste Alghero na Sardínii.

    Zdroj: Antonio Marras

    Chloé vracia na scénu 70. roky. Sychravú jeseň a zimu odmieta

    Chloé potom vo svojej jesennej kampani zvolila trochu iný prístup. Fotografie od Davida Simsa zachytávajú skôr posledné letné dni než sychravé jesenné večery. Zameriavajú sa na Francúzsku riviéru mimo sezóny, plnú pokoja a vytúženého oddychu. Lákavú atmosféru dopĺňajú modely inšpirované 70. rokmi, ktoré nosí modelka Grace Hartzel.

    Zdroj: Chloé

    Tommy Hilfiger sa nechystá prehrať. Na pomoc si zavolal Claudiu Schiffer

    Návrhár Tommy Hilfiger pre zmenu venoval svoju jesennú kampaň, ktorú nafotil Glen Luchford, nablýskanému svetu F1. Séria fotografií s názvom The Hilfiger Racing Club umne spája motoristický šport, nostalgiu a klasický preppy štýl s moderným nádychom. Tentoraz si návrhár prizval na pomoc herečku Claudiu Schiffer a herca Nicholasa Houlta, aby sa pripojili k pomyselnému pretekárskemu tímu.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    ― Reklama ―

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Alaïa spája módu a film. Vzdáva hold svojim obľúbeným filmom

    Alaïa okrem iných módnych domov predstavila svoju jesennú kolekciu v sviežej kampani. Jej kreatívny riaditeľ Pieter Mulier sa pri tvorbe najnovšej reklamy inšpiroval svojimi obľúbenými filmami. Patria medzi ne diela režisérov ako Lars von Trier, Stanley Kubrick a Jane Campion. Kampaň tak bola „zámerne vytvorená ako film s myšlienkou pohybu, ktorá je pre Alaïa taká zásadná“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    O fotografie sa potom postaral Tyrone Lebon, zatiaľ čo réžiu tentokrát prevzal Frank Lebon. Zároveň sa jednalo o prvú kampaň značky, ktorá bola celá zachytená vonku, a to na severnom pobreží Francúzska. Hlavnými tvárami kolekcie sa potom stali modelky Loli Bahia a Nastassia Legrand. Obe totiž podľa vyhlásenia spoločnosti zachycujú Alaïa ženu, ktorá je silná, slobodná, čistá a divoká.

    Antonio Marras odcestoval domov. Na Sardínii privítal Sharon Stone

    Módny dom Antionio Marras pojal svoju novú jesennú kampaň podobným spôsobom. Aj on totiž vychádzal zo sveta filmu a fotografiu chápal ako útržky romantického filmu. Do hlavnej role totiž dosadil herečku Sharon Stone, ktorá v poslednej kolekcii od návrhára hľadá svojho milenca, ktorý odišiel na more. Kampaň nafotil dizajnér vo svojom rodnom meste Alghero na Sardínii.

    Zdroj: Antonio Marras

    Chloé vracia na scénu 70. roky. Sychravú jeseň a zimu odmieta

    Chloé potom vo svojej jesennej kampani zvolila trochu iný prístup. Fotografie od Davida Simsa zachytávajú skôr posledné letné dni než sychravé jesenné večery. Zameriavajú sa na Francúzsku riviéru mimo sezóny, plnú pokoja a vytúženého oddychu. Lákavú atmosféru dopĺňajú modely inšpirované 70. rokmi, ktoré nosí modelka Grace Hartzel.

    Zdroj: Chloé

    Tommy Hilfiger sa nechystá prehrať. Na pomoc si zavolal Claudiu Schiffer

    Návrhár Tommy Hilfiger pre zmenu venoval svoju jesennú kampaň, ktorú nafotil Glen Luchford, nablýskanému svetu F1. Séria fotografií s názvom The Hilfiger Racing Club umne spája motoristický šport, nostalgiu a klasický preppy štýl s moderným nádychom. Tentoraz si návrhár prizval na pomoc herečku Claudiu Schiffer a herca Nicholasa Houlta, aby sa pripojili k pomyselnému pretekárskemu tímu.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    JW Anderson má novú tvár. Značka diktuje vlastné luxusné tempo

    Pre mnohých bolo sklamaním, keď návrhár Jonathan Anderson začiatkom leta oznámil koniec runway prehliadok svojej značky JW Anderson. Uviedol totiž taktiež, že hodlá svoju úspešnú spoločnosť presmerovať. Jej nová tvár však teraz dokazuje, že chýbajúce módne shows dokáže hravo prekonať. S radosťou si diktuje svoje tempo, ktoré je síce pomalšie, ale zato exkluzívnejšie.

    Zamestnanci Kering v Taliansku štrajkujú. Protestujú proti neochote vyjednávať

    Luxusnú skupinu Kering čakajú štrajky. Jej zamestnanci v Taliansku naplánovali na utorok štvorhodinový protest, ktorý má poukázať na nevôľu vyjednávať zo strany vedenia spoločnosti. Podľa tamojších odborov totiž neprejavuje ochotu vstúpiť do dialógu o požadovaných zmenách. V centre prejednávaných problémov sú okrem iného nezhody ohľadom možností práce na diaľku.

    Maximalizmus zima neodradí. Jeseň ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré farby slnkom nasýteného leta síce zahnali temnejšie odtiene burgundy a čokoládovo hnedej, to však ešte neznamená, že je populárny maximalizmus na ústupe. Naďalej sa totiž prejavuje nielen v odvážnych kombináciách alebo vzoroch, ale predovšetkým v trendy šperkoch. Niet preto divu, že tohtoročnej jeseni dominujú takzvané pendant necklaces.

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    ― Reklama ―