Více

    ― Reklama ―

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    Módna scéna oficiálne prepadla nostalgii. Svedčia o tom uplynulé mesiace, ktoré sledovali posilňujúcu vládu hravých doplnkov. Postupne sa predrali do všetkých odvetví módy. Obuv prevzali „deväťdesiatkové“ jelly sandals a kabelky zasypali doplnky v podobe kľúčeniek, príveskov a škeriacich sa trendy Labubu postavičiek. Šperkovnice ovládli takmer detské korálky a y2k „anklets“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Nostalgia sa na módnu scénu vkradla už začiatkom roka, napríklad v podobe návratu skinny džínsov alebo boho chic štýlu. Takzvaná kidcore estetika, ktorá do popredia vyzdvihuje doplnky nášho detstva, však poukazuje na oveľa silnejšiu túžbu vrátiť jednoduchšie a naivnejšie časy. Môže to byť spôsobené nielen chuťou hravo experimentovať, ale aj únikom od prítomnosti, s ktorou zmieta neistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplnky vyvolávajú nostalgiu. Tá zase láka na zaháňanie neistoty

    Áno, je pravda, že leto vždy sprevádzajú hravejšie prvky. Potlače citrusov a rýb, korálky pripomínajúce mušle alebo sandále Crocs posiate vtipnými príveskami. To všetko patrí k slnečným mesiacom. Ale módne domy ako Chloé, Coach a Moschino už do svojich kolekcií na túto jar votkali detskú naivitu. Nie je rovnako náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módnu scénu práve tento rok.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    V posledných rokoch sme boli svedkami rastúcej globálnej politickej, hospodárskej a sociálnej neistoty. Prebiehajúce vojny, zhoršujúce sa globálne otepľovanie či pretrvávajúca inflácia vyvolali pocit úzkosti, strachu a beznádeje. Môžu v nás tiež častejšie prebúdzať myšlienky na vlastnú smrteľnosť. Tu nastupuje nostalgia, ktorá slúži ako upokojujúca prikrývka spomienok na istejšie a bezpečnejšie časy.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Navyše, zbieranie hravých príveskov neprináša len radosť alebo pocit bezpečia, ale vytvára aj pomyselné zapadnutie do širšieho spoločenstva. Vo svete individuality to môže byť presne to, po čom mnohí z nás túžia. Na podobnom princípe napokon stojí aj takzvaný dopamine dressing, obliekanie do výrazných a hravých farieb, ktoré majú nositeľom priniesť pocit šťastia. K jeho dosiahnutiu však nepotrebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Ak vás lákajú hravé doplnky, zaobstarajte si niekoľko vybraných kúskov, ktoré môžete kombinovať. Nenechajte sa však zlákať marketingom značiek, ktoré sa v ťažkej ekonomickej situácii nepredávajú tak dobre, ako by chceli. Podporujte teda aspoň menšie luxusné výrobky, ktoré vzbudzujú dojem, že bez nich nezažijete pocit nostalgie. Túžba po ňom je prirodzená a v umiernenej podobe najskôr neškodí. Nezabúdajte však, že ho môžete zažiť aj bez kúpy nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Móda vkročila do hravej éry. Úzkosť schováva za trendy nostalgiou

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    Módna scéna oficiálne prepadla nostalgii. Svedčia o tom uplynulé mesiace, ktoré sledovali posilňujúcu vládu hravých doplnkov. Postupne sa predrali do všetkých odvetví módy. Obuv prevzali „deväťdesiatkové“ jelly sandals a kabelky zasypali doplnky v podobe kľúčeniek, príveskov a škeriacich sa trendy Labubu postavičiek. Šperkovnice ovládli takmer detské korálky a y2k „anklets“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Nostalgia sa na módnu scénu vkradla už začiatkom roka, napríklad v podobe návratu skinny džínsov alebo boho chic štýlu. Takzvaná kidcore estetika, ktorá do popredia vyzdvihuje doplnky nášho detstva, však poukazuje na oveľa silnejšiu túžbu vrátiť jednoduchšie a naivnejšie časy. Môže to byť spôsobené nielen chuťou hravo experimentovať, ale aj únikom od prítomnosti, s ktorou zmieta neistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplnky vyvolávajú nostalgiu. Tá zase láka na zaháňanie neistoty

    Áno, je pravda, že leto vždy sprevádzajú hravejšie prvky. Potlače citrusov a rýb, korálky pripomínajúce mušle alebo sandále Crocs posiate vtipnými príveskami. To všetko patrí k slnečným mesiacom. Ale módne domy ako Chloé, Coach a Moschino už do svojich kolekcií na túto jar votkali detskú naivitu. Nie je rovnako náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módnu scénu práve tento rok.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    V posledných rokoch sme boli svedkami rastúcej globálnej politickej, hospodárskej a sociálnej neistoty. Prebiehajúce vojny, zhoršujúce sa globálne otepľovanie či pretrvávajúca inflácia vyvolali pocit úzkosti, strachu a beznádeje. Môžu v nás tiež častejšie prebúdzať myšlienky na vlastnú smrteľnosť. Tu nastupuje nostalgia, ktorá slúži ako upokojujúca prikrývka spomienok na istejšie a bezpečnejšie časy.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Navyše, zbieranie hravých príveskov neprináša len radosť alebo pocit bezpečia, ale vytvára aj pomyselné zapadnutie do širšieho spoločenstva. Vo svete individuality to môže byť presne to, po čom mnohí z nás túžia. Na podobnom princípe napokon stojí aj takzvaný dopamine dressing, obliekanie do výrazných a hravých farieb, ktoré majú nositeľom priniesť pocit šťastia. K jeho dosiahnutiu však nepotrebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Ak vás lákajú hravé doplnky, zaobstarajte si niekoľko vybraných kúskov, ktoré môžete kombinovať. Nenechajte sa však zlákať marketingom značiek, ktoré sa v ťažkej ekonomickej situácii nepredávajú tak dobre, ako by chceli. Podporujte teda aspoň menšie luxusné výrobky, ktoré vzbudzujú dojem, že bez nich nezažijete pocit nostalgie. Túžba po ňom je prirodzená a v umiernenej podobe najskôr neškodí. Nezabúdajte však, že ho môžete zažiť aj bez kúpy nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    S príchodom jesene prichádza Slavic Girl estetika. Masívny trend vznikol na TikToku

    Jeseň má zvláštnu schopnosť vyvolať nostalgiu a túžbu po niečom intenzívnejšom, a práve v tomto období na TikToku opäť exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale aj atmosféru. Predstavte si zasnežené ulice, lampy s oranžovým svetlom a ženu zahalenú v dlhom kožuchu, ktorá sa pohybuje, ako by patrila k filmovým ikonám starej Moskvy či Varšavy. Pôsobí drsne, ale zároveň neodolateľne.

    Sarah Burton stavia do popredia ženy. Poctila ich v novej kampani pre Givenchy

    Stále ešte čerstvá kreatívna riaditeľka módneho domu Givenchy Sarah Burton odhalila ďalšiu kampaň. Tentokrát do nej zapojila nielen známe modelky, ale aj svoju crew. Pred kameru sa tak postavila make-up umelkyňa alebo stylistka, s ktorými návrhárka dlhodobo spolupracuje. Dizajnérka opäť dokazuje, že vo svojej práci stavia do popredia hlavne ženy.

    Virgil Abloh a jeho nezmazateľná stopa. Poznáte život a kariéru slávneho vizionára?

    Virgil Abloh bol jedným z tvorcov, ktorým sa podarilo zmeniť vnímanie luxusu a zaradiť svoju prácu do popkultúry. Vzdelaním architekt, srdcom vizionár a rozprávač príbehov pre generáciu, ktorá chcela luxus cítiť, nielen obdivovať. Bol prvým Afroameričanom, ktorý viedol pánske kolekcie Louis Vuitton, a mužom, ktorý s ľahkosťou preložil jazyk ulice do slovníka vysokej módy. Zomrel vo veku len 41 rokov, ale jeho odkaz zostáva nesmrteľný.

    Jeseň oživí správna manikúra. Uspejete s aura nechtami aj červenými odtieňmi

    V sychravom jesennom počasí sú často drobné detaily to jediné, čo nám dokáže spraviť náladu. Ak hľadáte spôsob, ako prekonať hroziacu pochmúrnosť slabnúceho slnka, zachráni vás aktuálna trendy manikúra. Diktuje totiž odtiene, s ktorými rozhodne smútiť nebudete. Vyskúšajte hravý aura look, alebo sa vráťte k nadčasovo červeným tónom.

    Pinterest predpovedá trendy jesene. Kraľuje im láska k second handom

    Platforma Pinterest odhalila report predpokladajúci trendy tohtoročnej jesene. Založený je predovšetkým na vyhľadávaní jej Gen Z užívateľov. Tí si zamilovali predovšetkým nakupovanie z druhej ruky a vintage kúsky. Na scénu sa však vracia tiež preppy štýl alebo móda 60. rokov. Obľubu našli rovnako v outfitoch inšpirovaných ich obľúbenými kofeínovými nápojmi.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále najlepšou investíciou

    V módnom svete plnom krikľavých log a výrazných monogramov stojí na opačnom konci spektra hnutie, ktoré si nepotrebuje dokazovať svoju hodnotu. Logoless štýl, teda luxus bez loga. Hovorí kvalitou materiálov, dokonalým strihom a starostlivými detailmi. Napriek trendu maximalizmu zostáva pevne zakotvený v nadčasovej elegancii, ktorú trendy neovplyvnia.

    Poznáte pohnutú povesť Dolce & Gabbana? Kontroverzia strieda výsmech

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módnu vlnu záujmu. Preppy štýl však nie je novinkou

    Keď Netflix oznámi nový film s romantickou zápletkou z univerzitného prostredia, nastane panika. Na filmoch z prostredia britskej univerzity a zakázanej lásky jednoducho niečo je. Nie je preto divu, že aj módne kúsky využité v týchto filmoch sa pravidelne derú na vrchol obľúbenosti. Nadčasový anglický preppy štýl je tak opäť v popredí.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Všetko najlepšie, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módnu scénu už 70 rokov

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Elegancia a pohodlie v jednom. Loafers budú u pánov bodovať aj budúci rok

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Jeseň sa ponesie v znamení ponča. Vracia sa luxusnejšie než kedykoľvek predtým

    Pončá sú späť a vracajú sa v luxusnej podobe. Modely, ktoré sa budú nosiť túto jeseň, sú elegantné a voľne splývavé, z hodvábu alebo hrejivého kašmíru. Trend si rýchlo našiel cestu do šatníkov nielen ako prehoz, ktorý zahreje, ale aj ako doplnok. V lete sú populárne ľahké a priesvitné varianty, ktoré síce nezahrejú, ale o to väčší dodajú outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrdzujú aj módne domy ako napríklad Hermès.

    Louis Vuitton píše novú kapitolu. Uvádza svoju prvú make-upovú kolekciu.

    Ďalší zo slávnych módnych domov vstúpi na pole luxusnej kozmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydanie vlastnej make-up kolekcie La Beauté pred pol rokom. Koncom augusta však odhalí svoje prvé produkty, na ktorých spolupracoval s vychýrenou maskérkou Pat McGrath. Patrí medzi ne na 55 odtieňov rúžov, 10 hydratačných balzamov a osem paletiek očných tieňov.

    Slnkom presýtený make-up? Beauty scénu ovláda Toasty Glam

    Tohtoročné leto ponúklo ešte jeden posledný make-up trend. Kozmetickým taštičkám kraľuje v auguste takzvaný Toasty Glam. Ide o look plný hlbokých tónov, zafarbujúcich do odtieňov bronzovej a tehlovej nielen tváre, ale aj očné viečka a pery. Základom sú jemne rozmazané línie a nenútený prirodzený vzhľad pripomínajúci vysnívanú horúcu dovolenku.

    Postavte most medzi letom a jeseňou. Základy položia prechodové kúsky

    Aj keď tomu uplynulé horúce letné dni nenapovedajú, jeseň sa blíži míľovými krokmi. Spolu s ňou prichádza otázka toho, ako sa vysporiadať so zapeklitým premenlivým počasím, spájajúcim posledné teplé lúče a prvé náznaky sychravého obdobia. Prechod medzi letom a jeseňou vám pomôžu preklenúť šikovné kúsky, ktoré môžete nosiť takmer po celý rok.

    Móda v kocke: SZA tvorí pre Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začiatok týždňa so sebou prináša niekoľko noviniek. Speváčka SZA sa stala novou umeleckou riaditeľkou Vans. Pharrell Williams pre zmenu odhalil nové tenisky v spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydáva novú vôňu Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Jude Bellingham. Na trhu s hodinkami z druhej ruky víťazí Rolex a Patek Philippe.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―