Více

    ― Reklama ―

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Najväčšou výhodou kabelky 2.55, ktorá dostala názov podľa dátumu svojho vzniku, februára 1955, bola bezpochyby absencia potreby držať ju v ruke. Dnes považujeme držadlá kabeliek alebo praktické popruhy za samozrejmosť, ale v polovici 20. storočia to bola revolúcia. Módny doplnok značky Chanel sa okamžite zmenil na znak nezávislosti.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Irene Buffa (@irenebuffacom)

    Chanel 2.55 v sebe nesie kus histórie. Pri otvorení na vás dýchne nostalgia

    Každý detail 2.55 má svoj vlastný príbeh. Prešívaná koža v tvare diamantov je teraz samozrejmosťou, málokto ale vie, že inšpiráciou boli okrem jazdeckých búnd aj vitrážové okná v kláštoroch. Idú ruka v ruke s bordovou podšívkou, pripomínajúcou farbu uniformy sirotinca, v ktorom návrhárka Coco Chanel vyrastala. Tam sa tiež naučila šiť, čo nakoniec zabezpečilo nesmrteľnosť jej mena.

    Zdroj: Chanel

    Keď dizajnér Karl Lagerfeld v roku 1983 priniesol novú verziu slávnej tašky pod názvom 11.12 s ikonickou preplietanou retiazkou a dvojitým C na chlopni, najskôr netušil, že pokračuje v nastoľovaní histórie. Hoci sa klasická 2.55 neskôr vrátila k pôvodnému prevedeniu, ani bez týchto detailov od Lagerfelda nie je množstvo moderných modelov francúzskej značky Chanel kompletné.

    Tradičná, ale nadčasová. Ikonická kabelka prepísala dejiny

    V priebehu siedmich desaťročí prešiel tento nestarnúci model mnohými módnymi vlnami. Nikdy sa v nich však neutopil, o čom svedčí aj relatívne nemenná cenovka slávnych kabeliek. Ceny niektorých z nich sa však vyšplhali až na šesťnásobok ich pôvodnej hodnoty, čo z už aj tak žiadaných doplnkov robí lákavú investíciu. Hoci si ju možno kúpite pre radosť, predávať sa bude ako nespochybniteľná súčasť dedičstva.

    Zdroj: Chanel

    Móda je pominuteľný koníček a životný štýl, ale niektoré kúsky v nej žijú navždy. Chanel 2.55 je jedným z nich, predstavuje eleganciu a nadčasovosť pre milióny žien na celom svete. Podnetom na vytvorenie ikonickej kabelky však nebola len príťažlivosť, ale aj praktickosť prevesenia tašky cez plece. Dnes už samozrejmé gesto, za ktorým však stojí dlhých 70 rokov histórie.

    Zdroje: Instagram, Glamour, Season2, The Times, WWD, Chanel

    Všetko najlepšie, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módnu scénu už 70 rokov

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Najväčšou výhodou kabelky 2.55, ktorá dostala názov podľa dátumu svojho vzniku, februára 1955, bola bezpochyby absencia potreby držať ju v ruke. Dnes považujeme držadlá kabeliek alebo praktické popruhy za samozrejmosť, ale v polovici 20. storočia to bola revolúcia. Módny doplnok značky Chanel sa okamžite zmenil na znak nezávislosti.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Irene Buffa (@irenebuffacom)

    Chanel 2.55 v sebe nesie kus histórie. Pri otvorení na vás dýchne nostalgia

    Každý detail 2.55 má svoj vlastný príbeh. Prešívaná koža v tvare diamantov je teraz samozrejmosťou, málokto ale vie, že inšpiráciou boli okrem jazdeckých búnd aj vitrážové okná v kláštoroch. Idú ruka v ruke s bordovou podšívkou, pripomínajúcou farbu uniformy sirotinca, v ktorom návrhárka Coco Chanel vyrastala. Tam sa tiež naučila šiť, čo nakoniec zabezpečilo nesmrteľnosť jej mena.

    Zdroj: Chanel

    Keď dizajnér Karl Lagerfeld v roku 1983 priniesol novú verziu slávnej tašky pod názvom 11.12 s ikonickou preplietanou retiazkou a dvojitým C na chlopni, najskôr netušil, že pokračuje v nastoľovaní histórie. Hoci sa klasická 2.55 neskôr vrátila k pôvodnému prevedeniu, ani bez týchto detailov od Lagerfelda nie je množstvo moderných modelov francúzskej značky Chanel kompletné.

    Tradičná, ale nadčasová. Ikonická kabelka prepísala dejiny

    V priebehu siedmich desaťročí prešiel tento nestarnúci model mnohými módnymi vlnami. Nikdy sa v nich však neutopil, o čom svedčí aj relatívne nemenná cenovka slávnych kabeliek. Ceny niektorých z nich sa však vyšplhali až na šesťnásobok ich pôvodnej hodnoty, čo z už aj tak žiadaných doplnkov robí lákavú investíciu. Hoci si ju možno kúpite pre radosť, predávať sa bude ako nespochybniteľná súčasť dedičstva.

    Zdroj: Chanel

    Móda je pominuteľný koníček a životný štýl, ale niektoré kúsky v nej žijú navždy. Chanel 2.55 je jedným z nich, predstavuje eleganciu a nadčasovosť pre milióny žien na celom svete. Podnetom na vytvorenie ikonickej kabelky však nebola len príťažlivosť, ale aj praktickosť prevesenia tašky cez plece. Dnes už samozrejmé gesto, za ktorým však stojí dlhých 70 rokov histórie.

    Zdroje: Instagram, Glamour, Season2, The Times, WWD, Chanel

    ― Reklama ―

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále najlepšou investíciou

    V módnom svete plnom krikľavých log a výrazných monogramov stojí na opačnom konci spektra hnutie, ktoré si nepotrebuje dokazovať svoju hodnotu. Logoless štýl, teda luxus bez loga. Hovorí kvalitou materiálov, dokonalým strihom a starostlivými detailmi. Napriek trendu maximalizmu zostáva pevne zakotvený v nadčasovej elegancii, ktorú trendy neovplyvnia.

    Poznáte pohnutú povesť Dolce & Gabbana? Kontroverzia strieda výsmech

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módnu vlnu záujmu. Preppy štýl však nie je novinkou

    Keď Netflix oznámi nový film s romantickou zápletkou z univerzitného prostredia, nastane panika. Na filmoch z prostredia britskej univerzity a zakázanej lásky jednoducho niečo je. Nie je preto divu, že aj módne kúsky využité v týchto filmoch sa pravidelne derú na vrchol obľúbenosti. Nadčasový anglický preppy štýl je tak opäť v popredí.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Kim Kardashian ako kultúrna zbraň značky Balenciaga. Čo bude ďalej?

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Česko má jasno. Do boja o Oscara pošle dokument Ešte nie som, kým chcem byť

    Dokument režisérky Kláry Tasovskej Ešte nie som, kým chcem byť získal ďalšie uznanie. Česká filmová a televízna akadémia ho vyšle do boja o Oscara. Usilovať sa bude o výhru v kategórii medzinárodný celovečerný film. Film sleduje príbeh fotografky Libuše Jarcovjákovej a zachytáva underground 80. rokov v Československu aj útek do Západného Berlína.

    Spoločnosť Valentino čelí zmenám. Jacopo Venturini opúšťa pozíciu CEO značky

    Módny dom Valentino vo štvrtok oznámil nečakanú správu. Zverejnil totiž, že sa na základe obojstrannej dohody rozhodol prepustiť doterajšieho generálneho riaditeľa Jacopa Venturiniho. Príčinou odchodu sú osobné dôvody. Zatiaľ nie je jasné, kto na prázdne kreslo CEO teraz zasadne. Alessandro Michele však zostáva kreatívnym riaditeľom.

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Vaša najkrajšia nočná mora? Nechýbali by v nej couture modely od Roberta Wuna

    Robert Wun je meno, ktoré v kalendári Parížskeho týždňa haute couture módy len tak neprehliadnete. Hongkongský návrhár debutoval na svetoznámom móle v roku 2023. Od tej doby si pomaly, ale iste vydobýva povesť grand couturiéra novej generácie. Jeho fascinujúce a znepokojivé návrhy pretkané hororovými motívmi milujú nielen sociálne siete, ale aj celebrity, ako je speváčka Beyoncé alebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečenie nie je len pre bohatých. Podľa štúdie jeho výdrž a cena spolu nesúvisia

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Návrat modernizovanej Phantom kabelky. Záujem o Celine ikonu astronomicky stúpa

    S nástupom návrhára Michaela Ridera do čela Celine sa módny dom vydal cestou, ktorá spája úctu k minulosti s víziou budúcnosti. Dizajnér, ktorý predtým u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uviedol svoju prvú kolekciu. Pevne ju zakotvil v estetike, ktorú milovníci Celine dodnes obdivujú. Jedným z najsilnejších momentov debutu bol návrat ikonickej kabelky Phantom.

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―