Více

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické „huarache“ sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Mexicko-americký dizajnér Willy Chavarria je známy svojimi návrhmi, ktoré poukazujú na sociálne problémy a vzdávajú hold juhoamerickým komunitám. Jeho najnovší počin však čelí ostrej kritike. Dizajnér totiž vydal spolu so značkou Adidas tenisky s názvom Oaxaca Slip On, ktoré využívajú prvky tradičných kožených sandálov „huarache“ z Mexika. Svoju inšpiráciu však spočiatku nepriznal.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by ABC News (@abcnews_au)

    Potvrdil ju až potom, čo sa proti nemu a spoločnosti Adidas zdvihli negatívne reakcie. Nazúvacie tenisky totiž využívajú jedinečné prepletené prvky, pôvodne pochádzajúce z práce domorodých mexických komunít. Topánky z dielne Adidas navyše svojim názvom odkazujú na južný mexický štát Oaxaca, vyrábané sú však v Číne a žiadnym spôsobom oficiálne nevzdávajú hold tradičnej mexickej kultúre.

    Zdroj: Reuters

    „Veľké spoločnosti často berú produkty, nápady a dizajny od domorodých komunít,“ vyhlásila podľa serveru The Fashion Network prezidentka Mexika Claudia Sheinbaum. Návrhár Willy Chavarria vydal v sobotu v reakcii na kritiku oficiálne ospravedlnenie. „Je mi naozaj ľúto, že sme si tradičnú obuv privlastnili a nevytvorili ju v priamej a zmysluplnej spolupráci s komunitami z Oaxacan,“ opísal.

    Adidas nie je jediná značka čeliaca kritike. Nedávno so škandálom bojovala aj Prada

    Návrhár taktiež vysvetlil, že jeho zámer bolo „uctiť si silného a umeleckého ducha Oaxaca a tamojších kreatívnych komunít“. „Oaxaca nie je iba slovo, je to živá kultúra, jej ľudia a ich história,“ dodal. Oficiálne ospravedlnenie zverejnili taktiež zástupcovia Adidas. „Rozpoznávame a vážime si kultúrne bohatstvo mexických domorodých komunít a významu ich remeselného dedičstva,“ vyhlásili.

    @foonetworkk Willy Chavarria odhalil pripravovanú spoluprácu Adidas Originals x Willy Chavarria, slip-on Chavarria Oaxaca. Prepracovanie nadčasovej siluety huarache jej spojením s hrubou, prehnanou podrážkou tenisiek s funkčnou grip‼️ #adidas #huarache #mexican #willychavarria #foonetwork #oaxaca ♬ letný západ slnka – ADTurnUp & neiren!

    Najnovší škandál pritom nie je prvýkrát, čo Mexiko bojuje s privlastňovaním jeho tradičnej kultúry. Štát v minulosti vydal sťažnosti namierené proti produktom z dielne Inditex, materskej spoločnosti Zara, alebo módnemu domu Louis Vuitton. Nedávno s podobnou kritikou, ktorej teraz čelí spoločnosť Adidas, bojovala taktiež talianska značka Prada. Tá pre zmenu využila prvky tradičných indických sandálov.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Adidas a Willy Chavarria sa ospravedlňujú. Mexiko ich obviňuje z privlastnenia si tradičnej obuvi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické „huarache“ sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Mexicko-americký dizajnér Willy Chavarria je známy svojimi návrhmi, ktoré poukazujú na sociálne problémy a vzdávajú hold juhoamerickým komunitám. Jeho najnovší počin však čelí ostrej kritike. Dizajnér totiž vydal spolu so značkou Adidas tenisky s názvom Oaxaca Slip On, ktoré využívajú prvky tradičných kožených sandálov „huarache“ z Mexika. Svoju inšpiráciu však spočiatku nepriznal.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by ABC News (@abcnews_au)

    Potvrdil ju až potom, čo sa proti nemu a spoločnosti Adidas zdvihli negatívne reakcie. Nazúvacie tenisky totiž využívajú jedinečné prepletené prvky, pôvodne pochádzajúce z práce domorodých mexických komunít. Topánky z dielne Adidas navyše svojim názvom odkazujú na južný mexický štát Oaxaca, vyrábané sú však v Číne a žiadnym spôsobom oficiálne nevzdávajú hold tradičnej mexickej kultúre.

    Zdroj: Reuters

    „Veľké spoločnosti často berú produkty, nápady a dizajny od domorodých komunít,“ vyhlásila podľa serveru The Fashion Network prezidentka Mexika Claudia Sheinbaum. Návrhár Willy Chavarria vydal v sobotu v reakcii na kritiku oficiálne ospravedlnenie. „Je mi naozaj ľúto, že sme si tradičnú obuv privlastnili a nevytvorili ju v priamej a zmysluplnej spolupráci s komunitami z Oaxacan,“ opísal.

    Adidas nie je jediná značka čeliaca kritike. Nedávno so škandálom bojovala aj Prada

    Návrhár taktiež vysvetlil, že jeho zámer bolo „uctiť si silného a umeleckého ducha Oaxaca a tamojších kreatívnych komunít“. „Oaxaca nie je iba slovo, je to živá kultúra, jej ľudia a ich história,“ dodal. Oficiálne ospravedlnenie zverejnili taktiež zástupcovia Adidas. „Rozpoznávame a vážime si kultúrne bohatstvo mexických domorodých komunít a významu ich remeselného dedičstva,“ vyhlásili.

    @foonetworkk Willy Chavarria odhalil pripravovanú spoluprácu Adidas Originals x Willy Chavarria, slip-on Chavarria Oaxaca. Prepracovanie nadčasovej siluety huarache jej spojením s hrubou, prehnanou podrážkou tenisiek s funkčnou grip‼️ #adidas #huarache #mexican #willychavarria #foonetwork #oaxaca ♬ letný západ slnka – ADTurnUp & neiren!

    Najnovší škandál pritom nie je prvýkrát, čo Mexiko bojuje s privlastňovaním jeho tradičnej kultúry. Štát v minulosti vydal sťažnosti namierené proti produktom z dielne Inditex, materskej spoločnosti Zara, alebo módnemu domu Louis Vuitton. Nedávno s podobnou kritikou, ktorej teraz čelí spoločnosť Adidas, bojovala taktiež talianska značka Prada. Tá pre zmenu využila prvky tradičných indických sandálov.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Móda v kocke: Beyoncé a Levi’s mieria do finále a Martha Stewart má skin care kolekciu

    Značka Dyson skúma svet beauty a vydáva vlastné produkty na vlasy. Spoločnosť Skims pre zmenu uviedla virálny shapewear na tvár. Rovnako Martha Stewart má novinku, a to vlastnú skin care kolekciu. Speváčka Beyoncé a Levi’s vchádzajú do finálnej kapitoly spolupráce, pomocou krátkeho filmu. V Kodani potom odštartoval tamojší fashion week.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    American Eagle čelí kritike. Na vine je kontroverzná reklama so Sydney Sweeney

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―