Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Sociálna sieť Pinterest slúži ako nekonečný zdroj inšpirácie. Jej používatelia ju využívajú na hľadanie nových receptov či outfitov, ale aj na načerpanie motivácie pri zmene životného štýlu alebo odštartovaní nového koníčka. Platforma preto pravidelne vydáva správy popisujúce správanie jej návštevníkov. Nedávno však prvýkrát zverejnila výsledky odhaľujúce iba preferencie mužských používateľov.

    Zdroj: Pinterest

    Maskulinita mení smer. Muži uprednostňujú pilates a lezenie

    Správy Pinterestu zvyčajne vychádzajú z údajov od viac ako 570 miliónov používateľov, z ktorých viac ako tretinu tvoria muži. Výsledky novej štúdie potom poukazujú na to, že návštevníci platformy z radov mileniálov a generácie Z menia tradičný význam maskulinity. Vyhľadávajú totiž obsah, ktorý je viac „pozitívny a autentický“. Redefiníciu maskulinity odhaľuje hneď niekoľko najčastejších tém.

    Zdroj: Unsplash

    Jednou z nich je zvýšený dôraz na wellness, fitness a zdravý životný štýl. Namiesto klasickej posilňovne a proteínov však mužská časť milovníkov Pinterestu vyhľadáva kľúčové slová ako „pilates outfit“ alebo „pilates body“. Obľúbeným športom je aj lezenie. Napríklad vyhľadávanie „rock climbers“ vzrástlo vo februári tohto roka o 115 percent v porovnaní s minulým rokom. Vyhľadávaná je aj hydratácia alebo elektrolyty.

    Zmenu zaznamenal aj pánsky štýl. Muži sa neboja ani laku na nechty

    Ďalšiu „revolúciu“ v maskulinite predstavuje rovnako zvýšený záujem o zdravie vlasov, skin care a všeobecne self care. Páni preto pátrajú po „sea salt spray“, „men’s facial“ alebo „men makeup aesthetic“. Neboja sa už ani laku na nechty, pretože vyhľadávanie kľúčových slov „male nail art design“ vzrástlo o 115 percent. Medzi populárne štýly generácie Z a mileniálov patrí vintage grunge alebo goth guy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by TJ (Your Next Nail Guy) (@nailboii)

    Páni vládnu technológiám. Túžia po podcaste aj investičných aplikáciách

    Ďalšími výraznými témami, ktoré definujú pánsku časť používateľov stránky Pinterest, sú technológie a financie. Podľa štúdie firmy GWI je totiž pravdepodobnejšie, že sa muži z radov generácie Z a mileniálov popíšu ako „tech savvy“, v preklade ako znalci technológií. Láká ich totiž nielen umelá inteligencia a programovanie, ale aj podcast alebo inteligentné investovanie do budúcnosti.

    Zdroj: Unsplash

    Pinterest zachytil životné etapy. Mužov zaujíma gaming aj premyslené rodičovstvo

    Výsledky platformy Pinterest odhalili rovnako rôzne životné fázy, ktorými si jej mužskí používatelia prechádzajú. Zatiaľ čo generáciu Z zaujímajú tipy zo sveta gamingu, mileniáli vyhľadávajú informácie o múdrom rodičovstve alebo spôsoby, ako zachytiť dospievanie ich čerstvo narodeného bábätka. Zdá sa teda, že pánska časť Pinterestu už nezostáva len pri stereotypne chápaných maskulínnych záujmoch, ako sú autá alebo futbal.

    @fionasbishop 9 pravidiel, podľa ktorých treba žiť pri výchove dcéry ❤️ heres to all the amazing dads out there! Words by Locke Haman #dadanddaughter #raisinggirls #girldad #gentleparenting #raisingchildren #daddysgirl #dadsoftiktok #mumsoftiktok #writing #quotes #millenial ♬ Missing Pieces – Flawed Mangoes

    Zdroje: WWD, Pinterest Newsroom, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Pinterest vydal prvú správu pre mužov. Odhalil ich meniacu sa maskulinitu

    ― Reklama ―

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Sociálna sieť Pinterest slúži ako nekonečný zdroj inšpirácie. Jej používatelia ju využívajú na hľadanie nových receptov či outfitov, ale aj na načerpanie motivácie pri zmene životného štýlu alebo odštartovaní nového koníčka. Platforma preto pravidelne vydáva správy popisujúce správanie jej návštevníkov. Nedávno však prvýkrát zverejnila výsledky odhaľujúce iba preferencie mužských používateľov.

    Zdroj: Pinterest

    Maskulinita mení smer. Muži uprednostňujú pilates a lezenie

    Správy Pinterestu zvyčajne vychádzajú z údajov od viac ako 570 miliónov používateľov, z ktorých viac ako tretinu tvoria muži. Výsledky novej štúdie potom poukazujú na to, že návštevníci platformy z radov mileniálov a generácie Z menia tradičný význam maskulinity. Vyhľadávajú totiž obsah, ktorý je viac „pozitívny a autentický“. Redefiníciu maskulinity odhaľuje hneď niekoľko najčastejších tém.

    Zdroj: Unsplash

    Jednou z nich je zvýšený dôraz na wellness, fitness a zdravý životný štýl. Namiesto klasickej posilňovne a proteínov však mužská časť milovníkov Pinterestu vyhľadáva kľúčové slová ako „pilates outfit“ alebo „pilates body“. Obľúbeným športom je aj lezenie. Napríklad vyhľadávanie „rock climbers“ vzrástlo vo februári tohto roka o 115 percent v porovnaní s minulým rokom. Vyhľadávaná je aj hydratácia alebo elektrolyty.

    Zmenu zaznamenal aj pánsky štýl. Muži sa neboja ani laku na nechty

    Ďalšiu „revolúciu“ v maskulinite predstavuje rovnako zvýšený záujem o zdravie vlasov, skin care a všeobecne self care. Páni preto pátrajú po „sea salt spray“, „men’s facial“ alebo „men makeup aesthetic“. Neboja sa už ani laku na nechty, pretože vyhľadávanie kľúčových slov „male nail art design“ vzrástlo o 115 percent. Medzi populárne štýly generácie Z a mileniálov patrí vintage grunge alebo goth guy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by TJ (Your Next Nail Guy) (@nailboii)

    Páni vládnu technológiám. Túžia po podcaste aj investičných aplikáciách

    Ďalšími výraznými témami, ktoré definujú pánsku časť používateľov stránky Pinterest, sú technológie a financie. Podľa štúdie firmy GWI je totiž pravdepodobnejšie, že sa muži z radov generácie Z a mileniálov popíšu ako „tech savvy“, v preklade ako znalci technológií. Láká ich totiž nielen umelá inteligencia a programovanie, ale aj podcast alebo inteligentné investovanie do budúcnosti.

    Zdroj: Unsplash

    Pinterest zachytil životné etapy. Mužov zaujíma gaming aj premyslené rodičovstvo

    Výsledky platformy Pinterest odhalili rovnako rôzne životné fázy, ktorými si jej mužskí používatelia prechádzajú. Zatiaľ čo generáciu Z zaujímajú tipy zo sveta gamingu, mileniáli vyhľadávajú informácie o múdrom rodičovstve alebo spôsoby, ako zachytiť dospievanie ich čerstvo narodeného bábätka. Zdá sa teda, že pánska časť Pinterestu už nezostáva len pri stereotypne chápaných maskulínnych záujmoch, ako sú autá alebo futbal.

    @fionasbishop 9 pravidiel, podľa ktorých treba žiť pri výchove dcéry ❤️ heres to all the amazing dads out there! Words by Locke Haman #dadanddaughter #raisinggirls #girldad #gentleparenting #raisingchildren #daddysgirl #dadsoftiktok #mumsoftiktok #writing #quotes #millenial ♬ Missing Pieces – Flawed Mangoes

    Zdroje: WWD, Pinterest Newsroom, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―