Více

    ― Reklama ―

    Čo sa stane, keď dvaja uhladení londýnski dizajnéri so záľubou vo futuristických modeloch dostanú za úlohu vytvoriť kostýmy filmovej zombie apokalypsy? Ak ste videli novinku od Dannyho Boyla 28 rokov potom, poznáte odpoveď. Vizuálne mimoriadne silný zážitok. A tiež návrat k Y2K estetike spôsobom, ktorý by ste práve nečakali.

    Film nadväzuje na kultový film 28 dní potom popisujúci svet bezprostredne po vypuknutí nákazy meniacej ľudí na krvilačné (a mimoriadne rýchle) zombie. Film mal premiéru v roku 2002. A práve v tomto roku sa vývoj vo fiktívnom apokalyptickom svete zastavil. Pochopiteľne vrátane vývoja módneho priemyslu.

    Od Beyoncé k apokalypse. Dizajnéri museli prepnúť na iné myslenie

    Dizajn filmu po 28 rokoch je dielom výrazného dizajnérskeho a manželského páru Garetha Pugha a Carsona McColla. Ich štúdio Hard Shiny sídli v Londýne a má za sebou také úspechy ako napríklad kostýmy pre veľmi úspešné turné  Beyoncé s názvom Renaissance z roku 2023. Spolupráca na kostýmoch a vizuálnej stránke postapokalyptického filmu predstavovala pre skúsených protagonistov týždňa módy obrovskú výzvu. V rozhovore pre Dazed Gareth Pugh spomína, že pri navrhovaní kostýmov museli úplne prehodnotiť svoj spôsob myslenia a naladiť sa na svet, v ktorom sa už viac ako dvadsať rokov neprodukuje žiadne nové oblečenie. Ak áno, tak je ručnej výroby.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Empire (@empiremagazine)

    Čo zostane z módy v rozbitom svete. Tvorcov inšpirovali staré fotografie aj prepperi

    Na dizajnérov to kládlo mimoriadne nároky, pretože nesmeli pracovať s ničím, čo sa objavilo po roku 2002, zároveň bolo potrebné zapojiť fantáziu a vymyslieť, ako ľudia budú za daných podmienok s oblečením zaobchádzať. Tak, aby film vyzeral vierohodne. Návrat k Y2K estetike teda v ich ponímaní nevyzerá ako nostalgia po Paris Hilton a nízko posadených bokovkách, ale ako surový pohľad na to, čo z módy vtedajšej doby zostalo, keď svet prestal fungovať. Dizajnéri tak okrem svojich spomienok a dobových časopisov čerpali z vojnových fotiek, performance artu, príručiek pre prepperov, kníh o prírode aj krajinárskej fotografie.

    Ako vyzerá Y2K 28 rokov potom? Márnivosť išla bokom

    Ako nevyhnutné sa ukázali návštevy second handov, a to po celej Európe. Takto získané oblečenie návrhári ničili a upravovali, tvorili z neho úplne nové outfity. Napríklad postava Jamieho, jedného z preživších, nosí starú bundu londýnskych hasičov. Hlavná postava Spike zase batoh, ktorý nosil Gareth Pugh na strednej škole. Úplne najpodstatnejšia bola podľa návrhárov funkčnosť. „Márnivosť musela ísť bokom,“ vysvetlil v rozhovore pre Dazed Gareth Pugh. A dodal, že tvorenie kostýmov zo seconhandových kúskov v duchu postapo estetiky bola práca na úrovni haute couture.

    Estetika až do špiku kostí. Najväčšou výzvou bol morbídny chrám

    Najväčšou výzvou ale bol Bone Temple, mimoriadne esteticky pojatá stavba z ľudských kostí, ktorú jedna z postáv filmu 28 rokov potom pojala ako poctu všetkým obetiam zombie nákazy. Aj za jej návrhom stoja Gareth Pugh a Corson McColl. Režisérova predstava morbídneho chrámu bola opulentná a aby ju dizajnéri naplnili, museli Bone Temple skutočne vytvoriť, nie sa spoliehať na digitálne technológie. Dodávame, že práve zábery na chrám z ľudských ostatkov sú najviac pôsobivé a jednoznačne vyrážajú dych.

    Zdroje: Dazed Digital, LA Times, Film Review Daily, Instagram, YouTube

    Haute couture po konci sveta. Film 28 rokov potom ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Čo sa stane, keď dvaja uhladení londýnski dizajnéri so záľubou vo futuristických modeloch dostanú za úlohu vytvoriť kostýmy filmovej zombie apokalypsy? Ak ste videli novinku od Dannyho Boyla 28 rokov potom, poznáte odpoveď. Vizuálne mimoriadne silný zážitok. A tiež návrat k Y2K estetike spôsobom, ktorý by ste práve nečakali.

    Film nadväzuje na kultový film 28 dní potom popisujúci svet bezprostredne po vypuknutí nákazy meniacej ľudí na krvilačné (a mimoriadne rýchle) zombie. Film mal premiéru v roku 2002. A práve v tomto roku sa vývoj vo fiktívnom apokalyptickom svete zastavil. Pochopiteľne vrátane vývoja módneho priemyslu.

    Od Beyoncé k apokalypse. Dizajnéri museli prepnúť na iné myslenie

    Dizajn filmu po 28 rokoch je dielom výrazného dizajnérskeho a manželského páru Garetha Pugha a Carsona McColla. Ich štúdio Hard Shiny sídli v Londýne a má za sebou také úspechy ako napríklad kostýmy pre veľmi úspešné turné  Beyoncé s názvom Renaissance z roku 2023. Spolupráca na kostýmoch a vizuálnej stránke postapokalyptického filmu predstavovala pre skúsených protagonistov týždňa módy obrovskú výzvu. V rozhovore pre Dazed Gareth Pugh spomína, že pri navrhovaní kostýmov museli úplne prehodnotiť svoj spôsob myslenia a naladiť sa na svet, v ktorom sa už viac ako dvadsať rokov neprodukuje žiadne nové oblečenie. Ak áno, tak je ručnej výroby.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Empire (@empiremagazine)

    Čo zostane z módy v rozbitom svete. Tvorcov inšpirovali staré fotografie aj prepperi

    Na dizajnérov to kládlo mimoriadne nároky, pretože nesmeli pracovať s ničím, čo sa objavilo po roku 2002, zároveň bolo potrebné zapojiť fantáziu a vymyslieť, ako ľudia budú za daných podmienok s oblečením zaobchádzať. Tak, aby film vyzeral vierohodne. Návrat k Y2K estetike teda v ich ponímaní nevyzerá ako nostalgia po Paris Hilton a nízko posadených bokovkách, ale ako surový pohľad na to, čo z módy vtedajšej doby zostalo, keď svet prestal fungovať. Dizajnéri tak okrem svojich spomienok a dobových časopisov čerpali z vojnových fotiek, performance artu, príručiek pre prepperov, kníh o prírode aj krajinárskej fotografie.

    Ako vyzerá Y2K 28 rokov potom? Márnivosť išla bokom

    Ako nevyhnutné sa ukázali návštevy second handov, a to po celej Európe. Takto získané oblečenie návrhári ničili a upravovali, tvorili z neho úplne nové outfity. Napríklad postava Jamieho, jedného z preživších, nosí starú bundu londýnskych hasičov. Hlavná postava Spike zase batoh, ktorý nosil Gareth Pugh na strednej škole. Úplne najpodstatnejšia bola podľa návrhárov funkčnosť. „Márnivosť musela ísť bokom,“ vysvetlil v rozhovore pre Dazed Gareth Pugh. A dodal, že tvorenie kostýmov zo seconhandových kúskov v duchu postapo estetiky bola práca na úrovni haute couture.

    Estetika až do špiku kostí. Najväčšou výzvou bol morbídny chrám

    Najväčšou výzvou ale bol Bone Temple, mimoriadne esteticky pojatá stavba z ľudských kostí, ktorú jedna z postáv filmu 28 rokov potom pojala ako poctu všetkým obetiam zombie nákazy. Aj za jej návrhom stoja Gareth Pugh a Corson McColl. Režisérova predstava morbídneho chrámu bola opulentná a aby ju dizajnéri naplnili, museli Bone Temple skutočne vytvoriť, nie sa spoliehať na digitálne technológie. Dodávame, že práve zábery na chrám z ľudských ostatkov sú najviac pôsobivé a jednoznačne vyrážajú dych.

    Zdroje: Dazed Digital, LA Times, Film Review Daily, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Súkromie je passé. Toto leto diktuje transparentné kabelky

    Priehľadné materiály si držia svoje miesto na zozname módnych trendov už niekoľko sezón. Toto leto sa napríklad vrátili v podobe dávno zabudnutých plastových jelly sandals. Zdá sa však, že ich sláva sa tým nekončí. Na obzore je nová posadnutosť tohto leta. Do popredia sa dostávajú priehľadné kabelky, a to v niekoľkých rôznych štýloch.

    Na spoločnosť Loro Piana dohliada súd. Značka čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Pinterest vydal prvú správu pre mužov. Odhalil ich meniacu sa maskulinitu

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Parížsky haute couture week je späť. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paríž v pondelok privítal ďalší zo svojich exkluzívnych haute couture týždňov módy. Odštartovala ho prehliadka z dielne Schiaparelli, ktorá podľa návrhára Daniela Roseberryho predstavovala koniec jednej kapitoly známej značky. Módny dom Iris Van Herpen pre zmenu prekvapil návrhmi pripomínajúcimi podmorský svet. Súčasťou jednej z rób sa dokonca stali živé riasy.

    Páni, letu kraľuje pyžamo. Pohodlie konečne dostáva nový rozmer

    Talianske slnko, mestské ulice a plážové promenády majú tento rok jedno spoločné. Pyžamo. Nie, nejde o omyl pri rannom venčení psa, ale o jeden z najvýraznejších trendov tohtoročného Milánskeho týždňa módy. Spoločnosť Dolce & Gabbana vo svojej pánskej kolekcii na jar a leto 2026 urobila z nočnej uniformy hlavný denný look. Kto by si kedy pomyslel, že klasický prúžkovaný set do postele sa stane symbolom moderného štýlu?

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Módny svet jasá. Jonathan Anderson vrátil Dior pôvodné logo

    V móde bývajú zmeny často vnímané ako dôkaz pokroku. Ale niekedy sa najodvážnejší krok vpred skrýva v návrate späť. Presne to pochopil aj návrhár Jonathan Anderson, nový kreatívny riaditeľ značky Dior, keď vo svojej debutovej kolekcii pre módny dom predstavil nenápadný, ale o to zásadnejší detail. Návrat pôvodného loga ikonickej spoločnosti Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―