Více

    ― Reklama ―

    Oversized silueta, ktorá v uplynulom desaťročí dominovala módnym prehliadkam a uliciam miest, zrejme stráca jedného zo svojich najvplyvnejších zástancov. Návrhár Demna Gvasalia, popredný predstaviteľ tejto estetiky, totiž naznačuje odklon od objemných tvarov. Nejde o náhly rozmar, ale o premyslený posun. Svet módy je totiž cyklický, a čo bolo kedysi revolučné, sa dnes stáva konformným.

    Na sociálnych sieťach sa strhla lavína reakcií. Nie je to oficiálne potvrdenie konca jednej éry, ale skôr jemný signál. V rozhovore pre nemecké noviny Die Zeit návrhár Demna Gvasalia naznačil, že nadrozmerná forma ho už neoslovuje tak ako kedysi. Predvídateľný trend, ktorý kedysi šokoval, sa podľa neho zmenil na samozrejmosť a práve tam, kde módne prvky prestávajú prekvapovať, strácajú svoju silu.

    Od objemu k forme. Demna vytvára nový inovatívny podpis

    Rozhodne však nie je pravda, že známy návrhár je väzňom jediného strihu. Už v minulosti pracoval s úzkymi líniami, pružnými tvarmi a prepracovaným krajčírstvom. Nadrozmerné strihy boli pre neho spôsobom, ako zmeniť rytmus doby. Dnes, keď ho takmer všetci napodobňujú, je čas ísť ďalej. Nie k vychudnutým siluetám, ale k väčšej vyváženosti, možno aj striedmosti.

    Zdroj: Profimedia

    Očakávaná spolupráca s Gucci by tak mohla predstavovať návrat k štruktúre a proporciám, ktoré obklopujú, nie ohromujú. Neznamená to popieranie minulosti, ale jej prekonávanie. Demnova estetika bude stále súčasná, ale menej teatrálna. Namiesto predimenzovaných ramien a nôh sa pre zmenu môže objaviť dôraz na pohyb, strih a dialóg medzi telom a látkou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by VETEMENTS (@vetements_official)

    Móda totiž nestojí na jednom nápade. A Demna, aj napriek svojej ikonickej minulosti na čele módneho domu Balenciaga vie, že skutočná relevancia spočíva v schopnosti meniť smer v ten pravý čas. Ak sa jeho odklon od oversized strihov potvrdí, nepôjde o módnu kapituláciu. Naopak, možno nás čaká doteraz najzrelšia kapitola talentovaného návrhára.

    Oversized strihy pod kontrolou. Rok 2025 im dáva stopku

    Ešte pred niekoľkými rokmi prehliadkam dominovali nohavice také široké, že zakrývali topánky, saká s ramenami väčšími ako samotné modelky a mikiny, v ktorých telo mizlo ako v kapucni. Oversized sa stal vizuálnym symbolom celej generácie návrhárov, ale v roku 2025 prichádza zlom. Nadmernosť ustupuje novému typu siluety. Takému, ktorý telo rešpektuje, ale nenecháva ho úplne zmiznúť.

    Zdroj: Balenciaga

    Značky ako Louis Vuitton, Loewe a Prada ukazujú, že oblečenie môže byť výrazné aj bez toho, aby bolo trikrát väčšie ako jeho konfekčná veľkosť. Namiesto toho prichádzajú s proporciami, ktoré zdôrazňujú postoj, nie objem. Nohavice sa skracujú a zužujú, saká sledujú líniu tela a kabáty už nie sú navrhnuté tak, aby vyzerali ako prístrešok. Objem zostáva, ale je rozložený inak, účelne, architektonicky, dokonca sochársky. U značky Balenciaga môžeme zmenu pozorovať už teraz.

    Zdroje: HighSnobiety, Dazed, Instagram

    Peklo pravdepodobne zamrzlo. Demna sa údajne lúči s oversized strihmi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Oversized silueta, ktorá v uplynulom desaťročí dominovala módnym prehliadkam a uliciam miest, zrejme stráca jedného zo svojich najvplyvnejších zástancov. Návrhár Demna Gvasalia, popredný predstaviteľ tejto estetiky, totiž naznačuje odklon od objemných tvarov. Nejde o náhly rozmar, ale o premyslený posun. Svet módy je totiž cyklický, a čo bolo kedysi revolučné, sa dnes stáva konformným.

    Na sociálnych sieťach sa strhla lavína reakcií. Nie je to oficiálne potvrdenie konca jednej éry, ale skôr jemný signál. V rozhovore pre nemecké noviny Die Zeit návrhár Demna Gvasalia naznačil, že nadrozmerná forma ho už neoslovuje tak ako kedysi. Predvídateľný trend, ktorý kedysi šokoval, sa podľa neho zmenil na samozrejmosť a práve tam, kde módne prvky prestávajú prekvapovať, strácajú svoju silu.

    Od objemu k forme. Demna vytvára nový inovatívny podpis

    Rozhodne však nie je pravda, že známy návrhár je väzňom jediného strihu. Už v minulosti pracoval s úzkymi líniami, pružnými tvarmi a prepracovaným krajčírstvom. Nadrozmerné strihy boli pre neho spôsobom, ako zmeniť rytmus doby. Dnes, keď ho takmer všetci napodobňujú, je čas ísť ďalej. Nie k vychudnutým siluetám, ale k väčšej vyváženosti, možno aj striedmosti.

    Zdroj: Profimedia

    Očakávaná spolupráca s Gucci by tak mohla predstavovať návrat k štruktúre a proporciám, ktoré obklopujú, nie ohromujú. Neznamená to popieranie minulosti, ale jej prekonávanie. Demnova estetika bude stále súčasná, ale menej teatrálna. Namiesto predimenzovaných ramien a nôh sa pre zmenu môže objaviť dôraz na pohyb, strih a dialóg medzi telom a látkou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by VETEMENTS (@vetements_official)

    Móda totiž nestojí na jednom nápade. A Demna, aj napriek svojej ikonickej minulosti na čele módneho domu Balenciaga vie, že skutočná relevancia spočíva v schopnosti meniť smer v ten pravý čas. Ak sa jeho odklon od oversized strihov potvrdí, nepôjde o módnu kapituláciu. Naopak, možno nás čaká doteraz najzrelšia kapitola talentovaného návrhára.

    Oversized strihy pod kontrolou. Rok 2025 im dáva stopku

    Ešte pred niekoľkými rokmi prehliadkam dominovali nohavice také široké, že zakrývali topánky, saká s ramenami väčšími ako samotné modelky a mikiny, v ktorých telo mizlo ako v kapucni. Oversized sa stal vizuálnym symbolom celej generácie návrhárov, ale v roku 2025 prichádza zlom. Nadmernosť ustupuje novému typu siluety. Takému, ktorý telo rešpektuje, ale nenecháva ho úplne zmiznúť.

    Zdroj: Balenciaga

    Značky ako Louis Vuitton, Loewe a Prada ukazujú, že oblečenie môže byť výrazné aj bez toho, aby bolo trikrát väčšie ako jeho konfekčná veľkosť. Namiesto toho prichádzajú s proporciami, ktoré zdôrazňujú postoj, nie objem. Nohavice sa skracujú a zužujú, saká sledujú líniu tela a kabáty už nie sú navrhnuté tak, aby vyzerali ako prístrešok. Objem zostáva, ale je rozložený inak, účelne, architektonicky, dokonca sochársky. U značky Balenciaga môžeme zmenu pozorovať už teraz.

    Zdroje: HighSnobiety, Dazed, Instagram

    ― Reklama ―

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Sofia Coppola natočila svoj prvý dokument. Kameru namierila na Marca Jacobsa

    Slávna režisérka Sofia Coppola preniká hlbšie do sveta módy. Minulý týždeň prezradila, že na blížiacom sa filmovom festivale v Benátkach odhalí svoj prvý dokument s názvom Marc by Sofia. Sledovať má nielen život a kariéru slávneho návrhára Marca Jacobsa, ale aj ich dlhodobé priateľstvo a trvajúcu spoluprácu ako na poli módy, tak filmu.

    Jún pozná svojich favoritov. CreatorIQ odhalil najviac virálne make-up značky

    Sociálne siete predstavujú pre módne a beauty značky významný zdroj pozornosti. Práve tú zmerala platforma CreatorIQ, ktorá vydala zoznam 10 najviac virálnych make-up spoločností za mesiac jún. Svoje výpočty zakladala na ich EMV, čiže získanej mediálnej hodnote. Medzi najpopulárnejšie brandy patria Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociálne siete majú nový všeliek. Tentokrát vkladajú nádeje do vývaru z kostí

    Takmer každý týždeň používatelia sociálnych sietí objavia novú "zázračnú" ingredienciu, od ktorej si sľubujú hneď niekoľko wellness a beauty benefitov. Tentokrát svoju pozornosť obrátili smerom k vývaru z kostí. Podľa nich posilňuje kĺby, znižuje zápal čriev či dodáva pokožke pružnosť a lesk. Aj keď vývar má určité výhody, nie je to novoobjavený všeliek.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Kiná premietajú Fénické sprisahanie od Wesa Andersona. Kritici sa delia na dva tábory

    "Ja osobne sa cítim veľmi bezpečne," vyhlasuje Zsa-zsa Korda v lietadle po tom, čo prežil svoju šiestu leteckú nehodu. Absurdný pokoj aj nonšalantný humor pretínajú Fénické sprisahanie, najnovší film Wesa Andersona, ktorý je teraz k videniu v kinách. Zatiaľ čo niektorí ho považujú za Andersonov najlepší film za posledné roky, iní ho kritizujú.

    Na scéne je ďalší TikTok „zázrak“. Morský mach sľubuje čistú pleť

    Sociálna sieť TikTok v pravidelných intervaloch produkuje čerstvé beauty trendy. Jej používatelia vždy s nadšením vyzdvihujú istý produkt, ingredienciu alebo rituál a tešia sa z ich rádoby zázračných účinkov. Tentokrát sa zamilovali do morského machu, ktorý si vďaka jeho bohatým efektom vychvaľujú aj celebrity ako Bella Hadid alebo Hailey Bieber.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―