Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Chanel chce do recyklácie zapojiť všetkých. Nevold sprístupní aj iným značkám

    Nový ambiciózny recyklačný projekt módneho domu Chanel s názvom Nevold (odvodený od anglického výrazu Never Old) má okrem iného za cieľ bojovať proti nedostatku luxusných materiálov, ako je hodváb, kašmír a koža. V dôsledku klimatických zmien sa stávajú nedostatkovým tovarom. „Je to pre nás čoraz dôležitejšie a strategickejšie,“ povedal prezident módneho domu Chanel Bruno Pavlovsky pre platformu Business of Fashion.

    Hnaciou silou udržateľnej iniciatívy sa stala otázka, ako naložiť s nevyužitými a starými materiálmi, ktoré trápia nielen francúzskeho módneho giganta, ale celý odevný priemysel. Obrovské množstvo textilného odpadu vzniknuté nadprodukciou sa na prvý pohľad zdá byť problémom iba odvetvia fast fashion, v skutočnosti sa ale týka aj luxusnej módy. Nevold preto predstavuje prvý veľký a komplexný projekt zameraný na boj s týmto „nešvárom“.

     
     
     
     
     
    Zobraziť tento príspevok na Instagrame
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

     

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    Čerstvo ohlásenú iniciatívu bude viesť bývalá generálna riaditeľka francúzskej značky Patou Sophie Brocartová. Do spoločnosti Chanel nastúpila len začiatkom tohto roka. V praxi bude Nevold fungovať ako otvorená platforma B2B (business-to-business), ktorú zatiaľ tvoria tri spoločnosti, ktoré módny dom v posledných rokoch buď sám vytvoril, alebo odkúpil.

    Recyklácia oblečenia nestačí. Módny priemysel musí obmedziť výrobu

    V srdci operácie bude firma L’Atelier des Matières spracúvajúca textilný odpad, nepoužité látky a nepredané výrobky. Kľúčovú úlohu zohrá aj výrobca recyklovanej priadze Filatures du Parc a inovatívny špecialista na recykláciu kože Authentic Material. Všetky tri spoločnosti majú zhromažďovať odpad produkovaný Chanel a ďalšími klientmi. Následne ho premenia na nové materiály pre samotný módny dom, alebo na predaj ďalším značkám.

    Zdroj: Chanel

    Projekt Nevold sa však stretáva aj s negatívnymi ohlasmi. V éteri sa totiž objavujú názory, že takéto úsilie má zmysel, ale iniciatíva slúži skôr ako náplasť než liek. Textilný odpad je obrovský a dlho prehliadaný problém, ktorý si vyžaduje komplexné riešenie, a to nielen vo forme recyklácie materiálov. Značky by sa mali skôr zamerať na jeho skutočnú podstatu, t. j. nadprodukciu, napríklad znížením počtu vydávaných kolekcií.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    ― Reklama ―

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Chanel chce do recyklácie zapojiť všetkých. Nevold sprístupní aj iným značkám

    Nový ambiciózny recyklačný projekt módneho domu Chanel s názvom Nevold (odvodený od anglického výrazu Never Old) má okrem iného za cieľ bojovať proti nedostatku luxusných materiálov, ako je hodváb, kašmír a koža. V dôsledku klimatických zmien sa stávajú nedostatkovým tovarom. „Je to pre nás čoraz dôležitejšie a strategickejšie,“ povedal prezident módneho domu Chanel Bruno Pavlovsky pre platformu Business of Fashion.

    Hnaciou silou udržateľnej iniciatívy sa stala otázka, ako naložiť s nevyužitými a starými materiálmi, ktoré trápia nielen francúzskeho módneho giganta, ale celý odevný priemysel. Obrovské množstvo textilného odpadu vzniknuté nadprodukciou sa na prvý pohľad zdá byť problémom iba odvetvia fast fashion, v skutočnosti sa ale týka aj luxusnej módy. Nevold preto predstavuje prvý veľký a komplexný projekt zameraný na boj s týmto „nešvárom“.

     
     
     
     
     
    Zobraziť tento príspevok na Instagrame
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

     

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    Čerstvo ohlásenú iniciatívu bude viesť bývalá generálna riaditeľka francúzskej značky Patou Sophie Brocartová. Do spoločnosti Chanel nastúpila len začiatkom tohto roka. V praxi bude Nevold fungovať ako otvorená platforma B2B (business-to-business), ktorú zatiaľ tvoria tri spoločnosti, ktoré módny dom v posledných rokoch buď sám vytvoril, alebo odkúpil.

    Recyklácia oblečenia nestačí. Módny priemysel musí obmedziť výrobu

    V srdci operácie bude firma L’Atelier des Matières spracúvajúca textilný odpad, nepoužité látky a nepredané výrobky. Kľúčovú úlohu zohrá aj výrobca recyklovanej priadze Filatures du Parc a inovatívny špecialista na recykláciu kože Authentic Material. Všetky tri spoločnosti majú zhromažďovať odpad produkovaný Chanel a ďalšími klientmi. Následne ho premenia na nové materiály pre samotný módny dom, alebo na predaj ďalším značkám.

    Zdroj: Chanel

    Projekt Nevold sa však stretáva aj s negatívnymi ohlasmi. V éteri sa totiž objavujú názory, že takéto úsilie má zmysel, ale iniciatíva slúži skôr ako náplasť než liek. Textilný odpad je obrovský a dlho prehliadaný problém, ktorý si vyžaduje komplexné riešenie, a to nielen vo forme recyklácie materiálov. Značky by sa mali skôr zamerať na jeho skutočnú podstatu, t. j. nadprodukciu, napríklad znížením počtu vydávaných kolekcií.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Zara Larsson prekročila hranice hudobnej scény. Do módy prináša žhavé pohodlie

    Zara Larsson nepatrí k ženám, ktoré bežne nosia podprsenky, a práve tento osobný postoj ju priviedol k založeniu vlastnej značky sexi spodnej bielizne. Jej prvá kolekcia s názvom MAIN ROSE predstavuje projekt, v ktorom môže naplno vyjadriť svoju estetiku aj tvorivý pohľad. Spolupracovala na nej so skúseným tímom škandinávskych odborníkov, ktorí tvorili pre mená ako Acne Studios alebo Eytys. Impulzom k vzniku značky bola jej túžba rozšíriť tvorivé aktivity mimo oblasť hudby.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    ― Reklama ―