Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Jacquemus oznámila, že svoju najnovšiu kolekciu bude zaznamenávať výhradne na iPhone. Módny dom tak nasleduje nedávny krok návrhára Demnu Gvasaliu, ktorý svoju líniu Balenciaga Fall 2025 nafotil sám a len pomocou telefónu. Tento krok sa na prvý pohľad môže zdať ako jednoduchý marketingový ťah, ale odráža hlbšiu zmenu vo vnímaní autenticity, luxusu a prezentácie módy.

    Na čo sme boli doteraz na módnej scéne zvyknutí? Uhladené kampane, v ktorých je každý prvok dokonale vyleštený. Tím stylistov, fotografov a svetelných dizajnérov, ktorí všetci pracujú na jednom spoločnom cieli. Vytvoriť esteticky dokonalú víziu. Teraz sa však situácia obracia. Svet módy zrazu ovládli surové a spontánne fotografie, ktoré vyzerajú, akoby ich urobil ktokoľvek s mobilným telefónom v ruke.

    Autenticita ako nový koncept luxusu. Svoju úlohu zohráva aj nízka cena

    Návrhár Demna Gvasalia a módny dom Jacquemus pochopili, že dnešnému publiku už neimponuje nedosiahnuteľný luxus v dokonalom svetle. Namiesto toho chcú niečo skutočné, dostupné, čo pôsobí autenticky. Fotografie zhotovené na iPhone majú jedinečnú bezprostrednosť, ktorá priťahuje pozornosť. Vďaka nej má divák pocit, že je súčasťou procesu, akoby stál priamo vedľa dizajnéra, keď stlačí tlačidlo spúšte.

    Zdroj: Jacquemus

    Ďalším významným faktorom zmeny marketingových stratégií sú lákavé nízke náklady. Čo môže byť efektívnejšie ako dizajnér s telefónom v ruke? Žiadne veľké produkcie, žiadne hodiny v postprodukcii. Len kreativita a schopnosť vidieť krásu v jednoduchosti. Tento prístup je teda nielen zaujímavý, ale aj geniálne praktický.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus)

    A prečo ľudia tento trend tak milujú? Pretože rezonuje s ich každodenným životom. iPhone sa stal nástrojom každého z nás, a keď ho používajú aj poprední dizajnéri, posilňuje to vnímanie, že aj luxus môže byť dosiahnuteľný. Svoju úlohu zohráva aj sila sociálnych médií. Fotografie zhotovené telefónom vyzerajú prirodzene na Instagrame, kde väčšina z nás hľadá inšpiráciu.

    Kúzlo je v jednoduchosti. Stanú sa tieto kampane masovým trendom?

    Domy Balenciaga aj Jacquemus dokazujú, že na vytvorenie ikonických záberov nie je potrebný celý tím profesionálov. Stačí telefón, nápad a odvaha vybočiť zo zabehnutých koľají. S iPhonom sa pohráva aj fotograf Juergen Teller, ktorý ho použil na nafotenie kampane pre značku Loewe. Teraz si jeho prácu môžete pozrieť aj v spoločnosti Balenciaga.

    Zdroj: Loewe

    V budúcnosti sa teda určite môžeme tešiť na viac takýchto módnych kampaní. Vďaka vyššie uvedeným inovatívnym návrhárom sa totiž fotografovanie na telefón stáva novým štandardom, ktorý nanovo definuje pravidlá módnej prezentácie. Technológia, autenticita a dostupnosť sa spájajú, aby zmenili to, čo považujeme za luxus.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    iPhone ako nepostrádateľný nástroj na tvorbu módy. Jacquemus nafotil kolekciu svojím telefónom

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Jacquemus oznámila, že svoju najnovšiu kolekciu bude zaznamenávať výhradne na iPhone. Módny dom tak nasleduje nedávny krok návrhára Demnu Gvasaliu, ktorý svoju líniu Balenciaga Fall 2025 nafotil sám a len pomocou telefónu. Tento krok sa na prvý pohľad môže zdať ako jednoduchý marketingový ťah, ale odráža hlbšiu zmenu vo vnímaní autenticity, luxusu a prezentácie módy.

    Na čo sme boli doteraz na módnej scéne zvyknutí? Uhladené kampane, v ktorých je každý prvok dokonale vyleštený. Tím stylistov, fotografov a svetelných dizajnérov, ktorí všetci pracujú na jednom spoločnom cieli. Vytvoriť esteticky dokonalú víziu. Teraz sa však situácia obracia. Svet módy zrazu ovládli surové a spontánne fotografie, ktoré vyzerajú, akoby ich urobil ktokoľvek s mobilným telefónom v ruke.

    Autenticita ako nový koncept luxusu. Svoju úlohu zohráva aj nízka cena

    Návrhár Demna Gvasalia a módny dom Jacquemus pochopili, že dnešnému publiku už neimponuje nedosiahnuteľný luxus v dokonalom svetle. Namiesto toho chcú niečo skutočné, dostupné, čo pôsobí autenticky. Fotografie zhotovené na iPhone majú jedinečnú bezprostrednosť, ktorá priťahuje pozornosť. Vďaka nej má divák pocit, že je súčasťou procesu, akoby stál priamo vedľa dizajnéra, keď stlačí tlačidlo spúšte.

    Zdroj: Jacquemus

    Ďalším významným faktorom zmeny marketingových stratégií sú lákavé nízke náklady. Čo môže byť efektívnejšie ako dizajnér s telefónom v ruke? Žiadne veľké produkcie, žiadne hodiny v postprodukcii. Len kreativita a schopnosť vidieť krásu v jednoduchosti. Tento prístup je teda nielen zaujímavý, ale aj geniálne praktický.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus)

    A prečo ľudia tento trend tak milujú? Pretože rezonuje s ich každodenným životom. iPhone sa stal nástrojom každého z nás, a keď ho používajú aj poprední dizajnéri, posilňuje to vnímanie, že aj luxus môže byť dosiahnuteľný. Svoju úlohu zohráva aj sila sociálnych médií. Fotografie zhotovené telefónom vyzerajú prirodzene na Instagrame, kde väčšina z nás hľadá inšpiráciu.

    Kúzlo je v jednoduchosti. Stanú sa tieto kampane masovým trendom?

    Domy Balenciaga aj Jacquemus dokazujú, že na vytvorenie ikonických záberov nie je potrebný celý tím profesionálov. Stačí telefón, nápad a odvaha vybočiť zo zabehnutých koľají. S iPhonom sa pohráva aj fotograf Juergen Teller, ktorý ho použil na nafotenie kampane pre značku Loewe. Teraz si jeho prácu môžete pozrieť aj v spoločnosti Balenciaga.

    Zdroj: Loewe

    V budúcnosti sa teda určite môžeme tešiť na viac takýchto módnych kampaní. Vďaka vyššie uvedeným inovatívnym návrhárom sa totiž fotografovanie na telefón stáva novým štandardom, ktorý nanovo definuje pravidlá módnej prezentácie. Technológia, autenticita a dostupnosť sa spájajú, aby zmenili to, čo považujeme za luxus.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje jej smernice

    Zástupcovia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj zverejnili výsledky investigácie značky Shein. Podľa reportu nedodržiava čínsky fast fashion gigant stanovené smernice pre nadnárodné spoločnosti, týkajúce sa ľudských práv, ochrany životného prostredia a spravodlivých platov. Medzivládna organizácia začala prieskum po sťažnosti dvoch francúzskych poslancov.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrýva hviezdnu oponu

    Streamovacia služba Netflix privítala vo štvrtok nový hviezdny dokument. V jeho strede stojí bývalá speváčka a úspešná návrhárka Victoria Beckham. Trojdielny seriál sľubuje odokrytie jej neľahkej cesty na vrchol módneho priemyslu, kam sa len tak niekto nedostane. Súčasťou príbehu sú nielen archívne zábery, ale aj rozhovory s poprednými osobnosťami módnej scény.

    ― Reklama ―