Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ruský návrhár Gosha Rubchinskiy, kedysi enfant terrible módnej scény, sa teraz triumfálne dostáva do popredia ako šéf dizajnu značky YZY. Takmer rok po svojom vymenovaní predstavil kolekciu, ktorá nadväzuje na jeho úspešnú marcovú kolekciu. Táto línia však vyvolala kontroverziu kvôli cyrilike. Okrem toho kvalita výrobkov podľa používateľov sociálnych médií značne zaostáva.

    Jedným z najväčších ťahákov novej kolekcie YZY je nový model topánok s názvom SL-01, ktorý sa pýši jednoduchou siluetou s nízkym strihom a vrúbkovanou podrážkou. Dizajn je čistý, bez viditeľného brandingu, s číslami vyrazenými na podrážke. Cenovka? Približne 20 dolárov, rovnako ako ostatné kúsky v kolekcii. Len za 24 hodín od vydania priniesli tieto topánky predaj vo výške 2,3 milióna dolárov.

    Čo sa stane, keď sa spoja dvaja kontroverzní umelci? Vzniknú dvadsaťdolárové kúsky

    Kanye West opäť ukazuje, prečo je jednou z najvýraznejších postáv súčasnej kultúry. Jeho spolupráca s Gashom Rubchinskim je jasným signálom pre generáciu Z, ktorá túži po jedinečných, ale cenovo dostupných kúskoch s príbehom. Gosha pritom nezabúda na svoje korene; typografia v cyrilike vzdáva hold jeho ruskému pôvodu. Dizajn však odkazuje aj na noviny The New York Herald Tribune a kultový film Jeana-Luca Godarda Bez dychu. Kolekcia sa však stáva mierne kontroverznou v čase, keď všetci privierajú oči nad Ruskom.

    Zdroj: YZY

    Kontroverznosť však neodmysliteľne patrí k obom menám spojeným s YZY. Kanye West v minulosti čelil obvineniam z antisemitizmu, čo viedlo až k ukončeniu jeho spolupráce so spoločnosťou Adidas v roku 2022. Vlnu kritiky vyvolali aj jeho politické vyhlásenia a podpora Donalda Trumpa. Gosha Rubchinskiy sa zasa musel brániť proti obvineniam z nevhodnej komunikácie s neplnoletými modelkami, čo výrazne poškodilo jeho povesť. Napriek tomu ich popularita rastie. Jeho hudobné a módne „inovácie“ spolu s Gošovou jedinečnou estetikou robia z tohto dua idoly generácie Z.

    Kanye je okrem umelca aj skvelý obchodník. Séria vygenerovala poriadnu sumu

    Každý kúsok z novej kolekcie YZY sa dá kúpiť online, čo umožňuje fanúšikom na celom svete zúčastniť sa na novej ére slávnej spoločnosti. Je to jasná ukážka toho, ako môže móda spájať estetiku a cenovú dostupnosť. Kanye opäť dokazuje, že okrem veľmi žiadaných kúskov dokáže vytvoriť perfektnú obchodnú záležitosť, ktorá je schopná generovať miliónové zisky, a to už za niekoľko dní.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by YZY (@yzy)

    Výsledok predaja kolekcie je tak jasným dôkazom Kanyeho schopnosti vytvoriť produkt, ktorý nielenže rezonuje u publika, ale aj rýchlo generuje značné zisky. Kanye totiž dokonale rozumie psychológii trhu, vie, ako pracovať s exkluzivitou, masovým dopytom a svojou kontroverznou osobnosťou. A to z neho mimochodom robí jedného z najúspešnejších podnikateľov súčasnej popkultúry.

    Ako sa Kanye stavia ku kvalite? Podľa TikToku takpovediac nie veľmi

    Hoci kolekcia YZY pod vedením Gosha Rubchinskiy vyvolala medzi módnymi nadšencami veľký záujem, samotná kvalita dostupných kúskov zákazníkov príliš nenadchla. TikTokové hauly, teda videá, v ktorých sa autori chvália novými módnymi kúskami, a recenzie užívateľov často kvalitu produktov hodnotia ako „7/10“.

    @_brightj YZY „Vultures“ Gosha Pants Review in Black/White S/O to Ye for finally making it to UPS #fyp #ye #vultures #yeezy #pants #review #pantsreview #foryou #fashion #style #streetwear #yzy #gosha #foryoupage #fashiontiktok #quickreview ♬ Flashing Lights (as made famous by Kanye West) (Instrumental Beats) – Superstar Beat Makers

    Spotrebitelia sa sťažujú na priemerné materiály a spracovanie. Hoci je cena 20 dolárov na dnešné pomery lákavá, mnohí poukazujú na to, že kvalita zodpovedá skôr rýchlej móde než priemerným štandardom. V dôsledku toho sa kolekcia javí skôr ako cenovo dostupný módny výstrelok než ako investícia do kvalitného šatníka.

    Zdroje: Hypebae, SneakerNews, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Spojenie kontroverzie a kreativity. Kanye West a Goša Rubchinskiy uviedli novú kolekciu YZY

    ― Reklama ―

    Ruský návrhár Gosha Rubchinskiy, kedysi enfant terrible módnej scény, sa teraz triumfálne dostáva do popredia ako šéf dizajnu značky YZY. Takmer rok po svojom vymenovaní predstavil kolekciu, ktorá nadväzuje na jeho úspešnú marcovú kolekciu. Táto línia však vyvolala kontroverziu kvôli cyrilike. Okrem toho kvalita výrobkov podľa používateľov sociálnych médií značne zaostáva.

    Jedným z najväčších ťahákov novej kolekcie YZY je nový model topánok s názvom SL-01, ktorý sa pýši jednoduchou siluetou s nízkym strihom a vrúbkovanou podrážkou. Dizajn je čistý, bez viditeľného brandingu, s číslami vyrazenými na podrážke. Cenovka? Približne 20 dolárov, rovnako ako ostatné kúsky v kolekcii. Len za 24 hodín od vydania priniesli tieto topánky predaj vo výške 2,3 milióna dolárov.

    Čo sa stane, keď sa spoja dvaja kontroverzní umelci? Vzniknú dvadsaťdolárové kúsky

    Kanye West opäť ukazuje, prečo je jednou z najvýraznejších postáv súčasnej kultúry. Jeho spolupráca s Gashom Rubchinskim je jasným signálom pre generáciu Z, ktorá túži po jedinečných, ale cenovo dostupných kúskoch s príbehom. Gosha pritom nezabúda na svoje korene; typografia v cyrilike vzdáva hold jeho ruskému pôvodu. Dizajn však odkazuje aj na noviny The New York Herald Tribune a kultový film Jeana-Luca Godarda Bez dychu. Kolekcia sa však stáva mierne kontroverznou v čase, keď všetci privierajú oči nad Ruskom.

    Zdroj: YZY

    Kontroverznosť však neodmysliteľne patrí k obom menám spojeným s YZY. Kanye West v minulosti čelil obvineniam z antisemitizmu, čo viedlo až k ukončeniu jeho spolupráce so spoločnosťou Adidas v roku 2022. Vlnu kritiky vyvolali aj jeho politické vyhlásenia a podpora Donalda Trumpa. Gosha Rubchinskiy sa zasa musel brániť proti obvineniam z nevhodnej komunikácie s neplnoletými modelkami, čo výrazne poškodilo jeho povesť. Napriek tomu ich popularita rastie. Jeho hudobné a módne „inovácie“ spolu s Gošovou jedinečnou estetikou robia z tohto dua idoly generácie Z.

    Kanye je okrem umelca aj skvelý obchodník. Séria vygenerovala poriadnu sumu

    Každý kúsok z novej kolekcie YZY sa dá kúpiť online, čo umožňuje fanúšikom na celom svete zúčastniť sa na novej ére slávnej spoločnosti. Je to jasná ukážka toho, ako môže móda spájať estetiku a cenovú dostupnosť. Kanye opäť dokazuje, že okrem veľmi žiadaných kúskov dokáže vytvoriť perfektnú obchodnú záležitosť, ktorá je schopná generovať miliónové zisky, a to už za niekoľko dní.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by YZY (@yzy)

    Výsledok predaja kolekcie je tak jasným dôkazom Kanyeho schopnosti vytvoriť produkt, ktorý nielenže rezonuje u publika, ale aj rýchlo generuje značné zisky. Kanye totiž dokonale rozumie psychológii trhu, vie, ako pracovať s exkluzivitou, masovým dopytom a svojou kontroverznou osobnosťou. A to z neho mimochodom robí jedného z najúspešnejších podnikateľov súčasnej popkultúry.

    Ako sa Kanye stavia ku kvalite? Podľa TikToku takpovediac nie veľmi

    Hoci kolekcia YZY pod vedením Gosha Rubchinskiy vyvolala medzi módnymi nadšencami veľký záujem, samotná kvalita dostupných kúskov zákazníkov príliš nenadchla. TikTokové hauly, teda videá, v ktorých sa autori chvália novými módnymi kúskami, a recenzie užívateľov často kvalitu produktov hodnotia ako „7/10“.

    @_brightj YZY „Vultures“ Gosha Pants Review in Black/White S/O to Ye for finally making it to UPS #fyp #ye #vultures #yeezy #pants #review #pantsreview #foryou #fashion #style #streetwear #yzy #gosha #foryoupage #fashiontiktok #quickreview ♬ Flashing Lights (as made famous by Kanye West) (Instrumental Beats) – Superstar Beat Makers

    Spotrebitelia sa sťažujú na priemerné materiály a spracovanie. Hoci je cena 20 dolárov na dnešné pomery lákavá, mnohí poukazujú na to, že kvalita zodpovedá skôr rýchlej móde než priemerným štandardom. V dôsledku toho sa kolekcia javí skôr ako cenovo dostupný módny výstrelok než ako investícia do kvalitného šatníka.

    Zdroje: Hypebae, SneakerNews, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―