Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vitajte vo svete, kde sa módna kampaň ovláda pomocou paddleboardu a žehličky na šaty a kde priemyselné kamery dokážu predať viac ako najdrahší fotoaparát. Rok 2024 opäť ukázal, že kráľovnou marketingu je autenticita a že úspešná kampaň nie je len o luxusných kulisách. Závisí aj od príbehov, ktoré dokážu rezonovať s našou realitou.

    V dobe, keď sme každý deň bombardovaní nespočetným množstvom reklám, je ľahké prehliadnuť aj tú najdrahšiu produkciu. Značky preto hľadajú spôsoby, ako sa odlíšiť od masy a vyniknúť. Či už je to prostredníctvom humoru a hravosti, alebo zámerného prístupu k reálnemu životu, existuje jeden aspekt, ktorý spája všetky úspešné kampane roku 2024. Ukazuje sa, že tým pravým kľúčom sú autenticita a emócie.

    Napred sa musí zvoliť relevantná hviezdna tvár. Nasledujú (ne)skutočné momenty

    Výber správnej tváre značky je dnes rovnako dôležitý ako vytvorenie ikonického produktu. Prečo? Pretože osobnosti ako ASAP Rocky pre Bottega Veneta alebo Zendaya pre Louis Vuitton dokážu preniesť ducha značky ďalej, než by to dokázali samotné produkty. ASAP Rocky zosobňuje estetiku značky Bottega Veneta svojím rodinným, ale neviazaným pocitom, zatiaľ čo Zendaya svojou všestrannosťou spája svet mladistvej energie s luxusným dedičstvom domu Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Autentická kampaň však nie je len o menách, ale aj o pocite. Značky ako Jacquemus idú ešte ďalej. Ich spoty nie sú len zbierkou reklamných záberov, ale krátkym filmom o absurdite každodenného života. Žehlenie košele na paddleboarde v mori? Áno, je to absurdné. Ale je to to, čo vás zastaví pri prechádzaní Instagramu a prinúti vás zamyslieť sa: „Čo vlastne Jacquemus znamená?“

    Hovorí sa, že rok 2024 bol karmickým. V módnom svete bol skôr realistickým

    Módne domy ako Coach a Marc Jacobs idú podobnou cestou ako Jacqumes, ale s trochu iným prístupom. Coach stavil na surovú, akoby náhodne natočenú estetiku, ktorá vyvoláva pocit, že daná kabelka alebo kabát patria do vášho každodenného života. V čase, keď je všetko preprodukované, si realistické zábery našli svoje miesto. Úspešná kampaň sa v súčasnosti natáča na iPhone.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Marc Jacobs opäť prekvapil kampaňou, ktorá divákov prenesie do typickej kancelárie. Zamestnankyňa s ikonickou tote bag rozbíja počítač a divák si nemôže pomôcť a musí sa skrátka pousmiať. V danej reklame totiž nejde len o kabelku, ale o celistvý príbeh. A to je presne dôvod, prečo si túto scénu pamätáte ešte dlho potom, čo ju na svojej zahltenej for you page uvidíte po prvýkrát.

    Čo z toho teda plynie? Možno aj nové poňatie luxusu

    Najlepšie kampane roku 2024 dokazujú, že autenticita nie je trend, ale základný kameň dobrého marketingu. Preč sú časy, keď móda musela byť nedosiahnuteľná. Luxus dnes už nie je o trblietavých kulisách a umelej dokonalosti. Práve naopak. Ukázanie kúska chaosu, reality a humoru je spôsob, ako si značky získavajú srdcia zákazníkov. Spomeňte si napríklad na kampaň značky Balenciaga, v ktorej hlavnú rolu hrajú pohovky a kreslá.

    Zdroj: Balenciaga

    Minulý rok nás jasne naučil, že skutočný úspech nie je o dokonalosti, ale o príbehoch, ktoré s nami zostanú. Móda by mala byť blízka, hravá, ale zároveň nezameniteľne vlastná, rovnako ako luxus v modernej dobe. Niekto by mohol argumentovať použitím velikánov, ako sú tradičnejšie módne domy Chanel alebo Dior. Potom však musíme vedieť rozlišovať medzi históriou, tradíciou a umením. O tom ale inokedy.

    Zdroje: HighSnobiety, Hypebae, L’OFFFICIEL, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Autenticita ako základ úspechu. Čo robí módnu kampaň nezabudnuteľnou?

    ― Reklama ―

    Vitajte vo svete, kde sa módna kampaň ovláda pomocou paddleboardu a žehličky na šaty a kde priemyselné kamery dokážu predať viac ako najdrahší fotoaparát. Rok 2024 opäť ukázal, že kráľovnou marketingu je autenticita a že úspešná kampaň nie je len o luxusných kulisách. Závisí aj od príbehov, ktoré dokážu rezonovať s našou realitou.

    V dobe, keď sme každý deň bombardovaní nespočetným množstvom reklám, je ľahké prehliadnuť aj tú najdrahšiu produkciu. Značky preto hľadajú spôsoby, ako sa odlíšiť od masy a vyniknúť. Či už je to prostredníctvom humoru a hravosti, alebo zámerného prístupu k reálnemu životu, existuje jeden aspekt, ktorý spája všetky úspešné kampane roku 2024. Ukazuje sa, že tým pravým kľúčom sú autenticita a emócie.

    Napred sa musí zvoliť relevantná hviezdna tvár. Nasledujú (ne)skutočné momenty

    Výber správnej tváre značky je dnes rovnako dôležitý ako vytvorenie ikonického produktu. Prečo? Pretože osobnosti ako ASAP Rocky pre Bottega Veneta alebo Zendaya pre Louis Vuitton dokážu preniesť ducha značky ďalej, než by to dokázali samotné produkty. ASAP Rocky zosobňuje estetiku značky Bottega Veneta svojím rodinným, ale neviazaným pocitom, zatiaľ čo Zendaya svojou všestrannosťou spája svet mladistvej energie s luxusným dedičstvom domu Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Autentická kampaň však nie je len o menách, ale aj o pocite. Značky ako Jacquemus idú ešte ďalej. Ich spoty nie sú len zbierkou reklamných záberov, ale krátkym filmom o absurdite každodenného života. Žehlenie košele na paddleboarde v mori? Áno, je to absurdné. Ale je to to, čo vás zastaví pri prechádzaní Instagramu a prinúti vás zamyslieť sa: „Čo vlastne Jacquemus znamená?“

    Hovorí sa, že rok 2024 bol karmickým. V módnom svete bol skôr realistickým

    Módne domy ako Coach a Marc Jacobs idú podobnou cestou ako Jacqumes, ale s trochu iným prístupom. Coach stavil na surovú, akoby náhodne natočenú estetiku, ktorá vyvoláva pocit, že daná kabelka alebo kabát patria do vášho každodenného života. V čase, keď je všetko preprodukované, si realistické zábery našli svoje miesto. Úspešná kampaň sa v súčasnosti natáča na iPhone.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Marc Jacobs opäť prekvapil kampaňou, ktorá divákov prenesie do typickej kancelárie. Zamestnankyňa s ikonickou tote bag rozbíja počítač a divák si nemôže pomôcť a musí sa skrátka pousmiať. V danej reklame totiž nejde len o kabelku, ale o celistvý príbeh. A to je presne dôvod, prečo si túto scénu pamätáte ešte dlho potom, čo ju na svojej zahltenej for you page uvidíte po prvýkrát.

    Čo z toho teda plynie? Možno aj nové poňatie luxusu

    Najlepšie kampane roku 2024 dokazujú, že autenticita nie je trend, ale základný kameň dobrého marketingu. Preč sú časy, keď móda musela byť nedosiahnuteľná. Luxus dnes už nie je o trblietavých kulisách a umelej dokonalosti. Práve naopak. Ukázanie kúska chaosu, reality a humoru je spôsob, ako si značky získavajú srdcia zákazníkov. Spomeňte si napríklad na kampaň značky Balenciaga, v ktorej hlavnú rolu hrajú pohovky a kreslá.

    Zdroj: Balenciaga

    Minulý rok nás jasne naučil, že skutočný úspech nie je o dokonalosti, ale o príbehoch, ktoré s nami zostanú. Móda by mala byť blízka, hravá, ale zároveň nezameniteľne vlastná, rovnako ako luxus v modernej dobe. Niekto by mohol argumentovať použitím velikánov, ako sú tradičnejšie módne domy Chanel alebo Dior. Potom však musíme vedieť rozlišovať medzi históriou, tradíciou a umením. O tom ale inokedy.

    Zdroje: HighSnobiety, Hypebae, L’OFFFICIEL, Instagram

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    ― Reklama ―