Více

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Naučte sa hovoriť najromantickejším jazykom. Darujte kvety podľa pravidiel etikety

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále najlepšou investíciou

    V módnom svete plnom krikľavých log a výrazných monogramov stojí na opačnom konci spektra hnutie, ktoré si nepotrebuje dokazovať svoju hodnotu. Logoless štýl, teda luxus bez loga. Hovorí kvalitou materiálov, dokonalým strihom a starostlivými detailmi. Napriek trendu maximalizmu zostáva pevne zakotvený v nadčasovej elegancii, ktorú trendy neovplyvnia.

    Poznáte pohnutú povesť Dolce & Gabbana? Kontroverzia strieda výsmech

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módnu vlnu záujmu. Preppy štýl však nie je novinkou

    Keď Netflix oznámi nový film s romantickou zápletkou z univerzitného prostredia, nastane panika. Na filmoch z prostredia britskej univerzity a zakázanej lásky jednoducho niečo je. Nie je preto divu, že aj módne kúsky využité v týchto filmoch sa pravidelne derú na vrchol obľúbenosti. Nadčasový anglický preppy štýl je tak opäť v popredí.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Čítanie je opäť v móde. Interiérový trend diktuje nekonečnú zásobu kníh

    Čítanie je koníček, ktorý mnohí z nás s rozmachom moderných technológií opustili. Zdá sa však, že opäť prichádza do módy. Svet interiérového dizajnu totiž dobýva trend s názvom Bookshelf Wealth. Jeho esenciou je láska ku knihám, ktorá diktuje zaplnené police obľúbených príbehov a predmetov od podlahy po strop. Kľúčom k úspechu je však autenticita.

    Kim Kardashian ako kultúrna zbraň značky Balenciaga. Čo bude ďalej?

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Česko má jasno. Do boja o Oscara pošle dokument Ešte nie som, kým chcem byť

    Dokument režisérky Kláry Tasovskej Ešte nie som, kým chcem byť získal ďalšie uznanie. Česká filmová a televízna akadémia ho vyšle do boja o Oscara. Usilovať sa bude o výhru v kategórii medzinárodný celovečerný film. Film sleduje príbeh fotografky Libuše Jarcovjákovej a zachytáva underground 80. rokov v Československu aj útek do Západného Berlína.

    Spoločnosť Valentino čelí zmenám. Jacopo Venturini opúšťa pozíciu CEO značky

    Módny dom Valentino vo štvrtok oznámil nečakanú správu. Zverejnil totiž, že sa na základe obojstrannej dohody rozhodol prepustiť doterajšieho generálneho riaditeľa Jacopa Venturiniho. Príčinou odchodu sú osobné dôvody. Zatiaľ nie je jasné, kto na prázdne kreslo CEO teraz zasadne. Alessandro Michele však zostáva kreatívnym riaditeľom.

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Vaša najkrajšia nočná mora? Nechýbali by v nej couture modely od Roberta Wuna

    Robert Wun je meno, ktoré v kalendári Parížskeho týždňa haute couture módy len tak neprehliadnete. Hongkongský návrhár debutoval na svetoznámom móle v roku 2023. Od tej doby si pomaly, ale iste vydobýva povesť grand couturiéra novej generácie. Jeho fascinujúce a znepokojivé návrhy pretkané hororovými motívmi milujú nielen sociálne siete, ale aj celebrity, ako je speváčka Beyoncé alebo rapperka Cardi B.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zažiari v ňom jeho ikonický medvedík

    S módnym domom Ralph Lauren je už vyše dve dekády spájaný jeho chlpatý a ikonický symbol, teda medvedík Polo Bear. Za uplynulé roky sa objavil na svetroch, tričkách, kravatách aj hodinkách. Americká značka mu však tentokrát venovala oveľa väčší priestor, natočila o ňom totiž animovaný film sledujúci jeho luxusný život a mnohé ďalšie dobrodružstvá.

    Návrat modernizovanej Phantom kabelky. Záujem o Celine ikonu astronomicky stúpa

    S nástupom návrhára Michaela Ridera do čela Celine sa módny dom vydal cestou, ktorá spája úctu k minulosti s víziou budúcnosti. Dizajnér, ktorý predtým u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uviedol svoju prvú kolekciu. Pevne ju zakotvil v estetike, ktorú milovníci Celine dodnes obdivujú. Jedným z najsilnejších momentov debutu bol návrat ikonickej kabelky Phantom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―