Nie je prekvapením, že niektoré z najzvláštnejších trendov sa rodia na sociálnej sieti TikTok. Ten najnovší vás však nechá v udivenom tichu, a to doslova. Ide totiž o tiché recenzie na vytúžené produkty, preslávené práve vďaka známej platforme. Zatiaľ čo videá začali s recenziami kníh, vo veľkom sa presunuli do sveta krásy.
Aj keď je tento rok ešte len na začiatku, je už teraz jasné, aký trend ho bude definovať. Známu sociálnu sieť TikTok totiž zachvátili videá, známe ako silent reviews, teda tiché recenzie. Ich princípom je hodnotenie rôznych produktov, avšak bez jediného slova. Namiesto toho autorky videí používajú všelijaké grimasy, gestikulácie alebo nie príliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v súčasnosti dosiahol viac ako 80 miliónov zhliadnutí.
Najobľúbenejšie sú recenzie z beauty sveta. Je potom jedno, či sa jedná o makeup, parfémy alebo skin care. Na svoje si však prídu aj milovníci dizajnérskych kabeliek, TV shows alebo perlivých sladkých nápojov. Prvé tiché video ale vzniklo v úplne inom priemysle. Už v októbri minulého roka ho na populárnu sociálnu sieť nahrala používateľka Stephanie, známa v komunite milovníkov kníh.
Tiché recenzie krásy ovládli TikTok – ale čo to vlastne je?https://t.co/qT7Ry060k8
– Grazia UK (@GraziaUK) 11. januára 2024
Jej cieľom však vtedy bolo len vytvoriť vtipné video, nie spustiť celosvetový fenomén. Napriek tomu nie je úplne jasné, prečo sa tiché videá tak rýchlo ujali. Možno je to preto, že všetky milovníčky krásy sú unavené z často zdĺhavých videí Get Ready With Me. Pri tichých nemusia tak dlho čakať, kým zistia, či výrobok stojí za to, alebo nie. Takže môžu videám venovať ešte menej pozornosti.
Na silent reviews láka aj podoba s ASMR. Sú čoraz populárnejšie
Zároveň môže tiché videá vpred hnať aj to, že sa podobajú čoraz viac obľúbenému ASMR trendu. Teda videám, v ktorých ich tvorcovia využívajú rôzne predmety alebo svoj hlas, aby vytvorili zvláštne upokojujúce zvuky. Koncept je v súčasnosti tak obľúbený, že ho vo svojich kampaniach používajú aj veľké beauty značky, ako je napríklad L’Oréal Paris alebo Bite Beauty. A aké produkty zatiaľ v tichých recenziách vyhrávajú?
Nie je ľahké zhrnúť všetky videá do niekoľkých odporúčaní. Medzi súčasných výhercov však patrí napríklad púder značky Huda Beauty. Vychvaľovaný je predovšetkým za svoju výdrž. Na pery zase TikTokerky odporúčajú používať hydratujúci olej na pery od Saie. Vo svojich tichých recenziách naň nereagujú inak ako nadšenými pusinkami. Chválu si potom nadšenými gestami vyslúžila aj tekutá lícenka Rare Beauty.
Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube