Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koniec týždňa chystá dlho očakávanú udalosť, teda Black Friday. Značky preto s napätím sledujú najnovšie odhady analytikov, popisujúce tohtoročné potenciálne predaje. Predpovede zatiaľ vyzerajú viac než sľubne. Oproti minulému roku bude mať viac zákazníkov v Spojenom kráľovstve po výplate a predaj v USA už teraz prekonáva minuloročný.

    Obľúbený „sviatok“ Black Friday v posledných rokoch podstúpil značnú zmenu. Konkurenciou je mu totiž takzvané Cyber ​​Monday, teda pondelok po Dni vďakyvzdania, definované on-line zľavami. Pôvodný deň nákupného šialenstva stratil časť svojej naliehavosti. Značky navyše čoraz častejšie ponúkajú vysoké zľavy počas celého novembra. Napriek tomu je Black Friday dňom, ku ktorému vzhliada nejedna značka.

    Mnohé z nich preto netrpezlivo sledujú najnovšie odhady analytikov, ktoré zatiaľ vyzerajú viac než sľubne. Napríklad podľa portálu The Fashion Network spoločnosť CACI označila tohtoročný Black Friday v Spojenom kráľovstve za takzvaný Super Pay Day. V porovnaní s minulým rokom totiž do očakávaného piatku dostane výplatu o 43 percent viac nakupujúcich. Minulý rok pripadol Black Friday na 26., tento rok na 29. deň.

    Okrem toho sú však čoraz obľúbenejšie aj spôsoby platby BNPL (buy now pay later) založené na výhodných splátkach. To však neznamená, že sa obchodníci nemajú čoho obávať. Kritika Black Friday, ktorá poukazuje na jeho nehospodárnosť, totiž tiež každým rokom rastie. Podľa odhadov CACI sa 28 % spotrebiteľov domnieva, že nadchádzajúci „sviatok“ len podporuje zbytočnú spotrebu.

    Black Friday nestráca na atraktivite. Predaje možno predbehnú aj minulý rok

    Analytici sledujúci dianie v Spojených štátoch amerických potom pre zmenu popísali, že od tohtoročného Black Friday neočakávajú žiadne zásadné zmeny. Napríklad firma NRF, citovaná serverom NBC News, však odhaduje, že kumulatívne sviatočné predaje za november a december vzrastú oproti minulému roku o 2,5 až 3,5 %. Vyšplhajú sa na 979 až 989 miliárd dolárov.

    Predstavitelia Národnej maloobchodnej federácie naopak uviedli, že na tohtoročný Deň vďakyvzdania očakávajú rekordné tržby. Podľa ich odhadov plánuje 183,4 milióna Američanov navštíviť kamenné a internetové obchody. Vlani sa na rovnakú akciu odhodlalo „len“ 182 miliónov z nich. Rovnako spoločnosť The Census Bureau potom popísala, že tohtoročné predaje sú oproti uplynulému roku o 0,4 percenta vyššie.

    Zdroje: The Fashion Network, NBC News, Daily Press, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Pexels

    Značky s napätím očakávajú Black Friday. Tohtoročný ročník sľubuje vysnívané predaje

    ― Reklama ―

    Koniec týždňa chystá dlho očakávanú udalosť, teda Black Friday. Značky preto s napätím sledujú najnovšie odhady analytikov, popisujúce tohtoročné potenciálne predaje. Predpovede zatiaľ vyzerajú viac než sľubne. Oproti minulému roku bude mať viac zákazníkov v Spojenom kráľovstve po výplate a predaj v USA už teraz prekonáva minuloročný.

    Obľúbený „sviatok“ Black Friday v posledných rokoch podstúpil značnú zmenu. Konkurenciou je mu totiž takzvané Cyber ​​Monday, teda pondelok po Dni vďakyvzdania, definované on-line zľavami. Pôvodný deň nákupného šialenstva stratil časť svojej naliehavosti. Značky navyše čoraz častejšie ponúkajú vysoké zľavy počas celého novembra. Napriek tomu je Black Friday dňom, ku ktorému vzhliada nejedna značka.

    Mnohé z nich preto netrpezlivo sledujú najnovšie odhady analytikov, ktoré zatiaľ vyzerajú viac než sľubne. Napríklad podľa portálu The Fashion Network spoločnosť CACI označila tohtoročný Black Friday v Spojenom kráľovstve za takzvaný Super Pay Day. V porovnaní s minulým rokom totiž do očakávaného piatku dostane výplatu o 43 percent viac nakupujúcich. Minulý rok pripadol Black Friday na 26., tento rok na 29. deň.

    Okrem toho sú však čoraz obľúbenejšie aj spôsoby platby BNPL (buy now pay later) založené na výhodných splátkach. To však neznamená, že sa obchodníci nemajú čoho obávať. Kritika Black Friday, ktorá poukazuje na jeho nehospodárnosť, totiž tiež každým rokom rastie. Podľa odhadov CACI sa 28 % spotrebiteľov domnieva, že nadchádzajúci „sviatok“ len podporuje zbytočnú spotrebu.

    Black Friday nestráca na atraktivite. Predaje možno predbehnú aj minulý rok

    Analytici sledujúci dianie v Spojených štátoch amerických potom pre zmenu popísali, že od tohtoročného Black Friday neočakávajú žiadne zásadné zmeny. Napríklad firma NRF, citovaná serverom NBC News, však odhaduje, že kumulatívne sviatočné predaje za november a december vzrastú oproti minulému roku o 2,5 až 3,5 %. Vyšplhajú sa na 979 až 989 miliárd dolárov.

    Predstavitelia Národnej maloobchodnej federácie naopak uviedli, že na tohtoročný Deň vďakyvzdania očakávajú rekordné tržby. Podľa ich odhadov plánuje 183,4 milióna Američanov navštíviť kamenné a internetové obchody. Vlani sa na rovnakú akciu odhodlalo „len“ 182 miliónov z nich. Rovnako spoločnosť The Census Bureau potom popísala, že tohtoročné predaje sú oproti uplynulému roku o 0,4 percenta vyššie.

    Zdroje: The Fashion Network, NBC News, Daily Press, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    ― Reklama ―