Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S pomalým poklesom teplôt sa zvyšuje riziko podráždenia pokožky. Tá sa musí vyrovnať nielen s chladom, ale aj s nedostatkom vlhkosti a suchým vzduchom, čo ešte umocňujú „záchranné“ horúce kúpele. Správna starostlivosť o pleť založená na hydratácii a správnych účinných látkach však nad blížiacou sa zimou zvíťazí.

    Starajte sa o svoju kožnú bariéru. Zbavte pleť nečistôt pomocou jemných cleanserov

    Jedným z prvých krokov, ako prispôsobiť starostlivosť o pleť mrazivým teplotám, je zmeniť naše základné pomôcky. Uistite sa preto, že váš čistiaci prostriedok je kompatibilný so zimným počasím. Ak je vaša pleť suchá a chýba jej vlhkosť, príliš veľa alebo príliš silný peeling jej ešte viac ublíži. Vyberajte si jemné textúry, ako sú oleje, balzamy a pleťové vody, ktoré obsahujú zložky ako aloe alebo glycerín.

    Zdroj: CeraVe, The Ordinary

    Silná exfoliácia má utrum. Silnejšie ingrediencie vymeňte za jemnejšie PHAs

    Z rovnakého dôvodu musíte starostlivo zvážiť, aké exfoliačné prípravky aplikujete na svoju pokožku. Vaša pokožka, citlivá nielen kvôli mrazu, ale aj kvôli suchému horúcemu vzduchu z kúrenia alebo horúcich kúpeľov, by vám určite nepoďakovala, ak by ste sa rozhodli nesprávne. Siahnite po toneroch, obsahujúcich jemné kyseliny, ako sú PHAs, namiesto silnejších AHAs. Neprenikajú totiž tak hlboko pod povrch kože.

    Zdroj: The Inkey List, Medik8

    Investujte do svojej budúcnosti. Očné okolie zachráni špeciálna starostlivosť aj opaľovací krém

    Očné okolie si v chladnom počasí tiež zaslúži osobitnú pozornosť. Jemnejšia pokožka čelí ešte väčšiemu riziku. Preto sa túto zimu oplatí investovať do očného krému, napríklad od kozmetickej značky Beauty of Joseon, ktorej popularita v posledných mesiacoch rastie. Dôležité je tiež nezabúdať na ochrannú vrstvu opaľovacieho krému, ktorý je najdôležitejšou súčasťou starostlivosti o pleť.

    Zdroj: Beauty of Joseon, La Roche-Posay

    Starostlivosť sa vypláca. Vyzbrojte sa správnymi účinnými látkami

    Väčšina moderných produktov starostlivosti o pleť obsahuje celý rad sér, tonerov a ďalších produktov s rôznymi aktívnymi látkami. S klesajúcimi teplotami sa oplatí zamerať sa na tie, ktoré priťahujú vlhkosť a zaručujú hydratáciu. Napríklad zmäkčovadlá, ako squalene, pomáhajú so zmäkčením a vyhladením pokožky. Ceramidy zase s ľahkosťou posilnia prirodzenú kožnú bariéru, pretože v nej dokážu zadržať vodu a ochrániť ju tak pred iritáciou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Scientia (@scientiabeauty)

    Nezanedbateľnými pomocníkmi sú aj takzvané zvlhčujúce látky, ako je glycerín alebo kyselina hyalurónová. Druhú menovanú zložku však vždy nanášajte na vlhkú pokožku. Táto zložka prirodzene nasáva vlhkosť, ale ak ju nemá kde nájsť, môže ju vytiahnuť z hlbších vrstiev pokožky. Vyskúšať preto môžete tiež populárny TikTok „sandwich“, zaručujúci jednoduché riešenie tohto problému.

    @sarahsaleen Tip, vďaka ktorému bude pleť vyzerať plnšie, hladšie a hydratovanejšie ❄️ @theinkeylist AD #theINKEYlist #winterskincare #dryskincare #healthyskin #plumpskin #hylauronicacid #hydratedskin ♬ originálny zvuk – Sarah

    Zdroje: Glamour, Condé Nast Traveler, RTE, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Pexels

    Zima nemusí prevládať. Správna starostlivosť o pleť porazí mráz a suchú pokožku

    ― Reklama ―

    S pomalým poklesom teplôt sa zvyšuje riziko podráždenia pokožky. Tá sa musí vyrovnať nielen s chladom, ale aj s nedostatkom vlhkosti a suchým vzduchom, čo ešte umocňujú „záchranné“ horúce kúpele. Správna starostlivosť o pleť založená na hydratácii a správnych účinných látkach však nad blížiacou sa zimou zvíťazí.

    Starajte sa o svoju kožnú bariéru. Zbavte pleť nečistôt pomocou jemných cleanserov

    Jedným z prvých krokov, ako prispôsobiť starostlivosť o pleť mrazivým teplotám, je zmeniť naše základné pomôcky. Uistite sa preto, že váš čistiaci prostriedok je kompatibilný so zimným počasím. Ak je vaša pleť suchá a chýba jej vlhkosť, príliš veľa alebo príliš silný peeling jej ešte viac ublíži. Vyberajte si jemné textúry, ako sú oleje, balzamy a pleťové vody, ktoré obsahujú zložky ako aloe alebo glycerín.

    Zdroj: CeraVe, The Ordinary

    Silná exfoliácia má utrum. Silnejšie ingrediencie vymeňte za jemnejšie PHAs

    Z rovnakého dôvodu musíte starostlivo zvážiť, aké exfoliačné prípravky aplikujete na svoju pokožku. Vaša pokožka, citlivá nielen kvôli mrazu, ale aj kvôli suchému horúcemu vzduchu z kúrenia alebo horúcich kúpeľov, by vám určite nepoďakovala, ak by ste sa rozhodli nesprávne. Siahnite po toneroch, obsahujúcich jemné kyseliny, ako sú PHAs, namiesto silnejších AHAs. Neprenikajú totiž tak hlboko pod povrch kože.

    Zdroj: The Inkey List, Medik8

    Investujte do svojej budúcnosti. Očné okolie zachráni špeciálna starostlivosť aj opaľovací krém

    Očné okolie si v chladnom počasí tiež zaslúži osobitnú pozornosť. Jemnejšia pokožka čelí ešte väčšiemu riziku. Preto sa túto zimu oplatí investovať do očného krému, napríklad od kozmetickej značky Beauty of Joseon, ktorej popularita v posledných mesiacoch rastie. Dôležité je tiež nezabúdať na ochrannú vrstvu opaľovacieho krému, ktorý je najdôležitejšou súčasťou starostlivosti o pleť.

    Zdroj: Beauty of Joseon, La Roche-Posay

    Starostlivosť sa vypláca. Vyzbrojte sa správnymi účinnými látkami

    Väčšina moderných produktov starostlivosti o pleť obsahuje celý rad sér, tonerov a ďalších produktov s rôznymi aktívnymi látkami. S klesajúcimi teplotami sa oplatí zamerať sa na tie, ktoré priťahujú vlhkosť a zaručujú hydratáciu. Napríklad zmäkčovadlá, ako squalene, pomáhajú so zmäkčením a vyhladením pokožky. Ceramidy zase s ľahkosťou posilnia prirodzenú kožnú bariéru, pretože v nej dokážu zadržať vodu a ochrániť ju tak pred iritáciou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Scientia (@scientiabeauty)

    Nezanedbateľnými pomocníkmi sú aj takzvané zvlhčujúce látky, ako je glycerín alebo kyselina hyalurónová. Druhú menovanú zložku však vždy nanášajte na vlhkú pokožku. Táto zložka prirodzene nasáva vlhkosť, ale ak ju nemá kde nájsť, môže ju vytiahnuť z hlbších vrstiev pokožky. Vyskúšať preto môžete tiež populárny TikTok „sandwich“, zaručujúci jednoduché riešenie tohto problému.

    @sarahsaleen Tip, vďaka ktorému bude pleť vyzerať plnšie, hladšie a hydratovanejšie ❄️ @theinkeylist AD #theINKEYlist #winterskincare #dryskincare #healthyskin #plumpskin #hylauronicacid #hydratedskin ♬ originálny zvuk – Sarah

    Zdroje: Glamour, Condé Nast Traveler, RTE, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    ― Reklama ―