Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S pomalým poklesom teplôt sa zvyšuje riziko podráždenia pokožky. Tá sa musí vyrovnať nielen s chladom, ale aj s nedostatkom vlhkosti a suchým vzduchom, čo ešte umocňujú „záchranné“ horúce kúpele. Správna starostlivosť o pleť založená na hydratácii a správnych účinných látkach však nad blížiacou sa zimou zvíťazí.

    Starajte sa o svoju kožnú bariéru. Zbavte pleť nečistôt pomocou jemných cleanserov

    Jedným z prvých krokov, ako prispôsobiť starostlivosť o pleť mrazivým teplotám, je zmeniť naše základné pomôcky. Uistite sa preto, že váš čistiaci prostriedok je kompatibilný so zimným počasím. Ak je vaša pleť suchá a chýba jej vlhkosť, príliš veľa alebo príliš silný peeling jej ešte viac ublíži. Vyberajte si jemné textúry, ako sú oleje, balzamy a pleťové vody, ktoré obsahujú zložky ako aloe alebo glycerín.

    Zdroj: CeraVe, The Ordinary

    Silná exfoliácia má utrum. Silnejšie ingrediencie vymeňte za jemnejšie PHAs

    Z rovnakého dôvodu musíte starostlivo zvážiť, aké exfoliačné prípravky aplikujete na svoju pokožku. Vaša pokožka, citlivá nielen kvôli mrazu, ale aj kvôli suchému horúcemu vzduchu z kúrenia alebo horúcich kúpeľov, by vám určite nepoďakovala, ak by ste sa rozhodli nesprávne. Siahnite po toneroch, obsahujúcich jemné kyseliny, ako sú PHAs, namiesto silnejších AHAs. Neprenikajú totiž tak hlboko pod povrch kože.

    Zdroj: The Inkey List, Medik8

    Investujte do svojej budúcnosti. Očné okolie zachráni špeciálna starostlivosť aj opaľovací krém

    Očné okolie si v chladnom počasí tiež zaslúži osobitnú pozornosť. Jemnejšia pokožka čelí ešte väčšiemu riziku. Preto sa túto zimu oplatí investovať do očného krému, napríklad od kozmetickej značky Beauty of Joseon, ktorej popularita v posledných mesiacoch rastie. Dôležité je tiež nezabúdať na ochrannú vrstvu opaľovacieho krému, ktorý je najdôležitejšou súčasťou starostlivosti o pleť.

    Zdroj: Beauty of Joseon, La Roche-Posay

    Starostlivosť sa vypláca. Vyzbrojte sa správnymi účinnými látkami

    Väčšina moderných produktov starostlivosti o pleť obsahuje celý rad sér, tonerov a ďalších produktov s rôznymi aktívnymi látkami. S klesajúcimi teplotami sa oplatí zamerať sa na tie, ktoré priťahujú vlhkosť a zaručujú hydratáciu. Napríklad zmäkčovadlá, ako squalene, pomáhajú so zmäkčením a vyhladením pokožky. Ceramidy zase s ľahkosťou posilnia prirodzenú kožnú bariéru, pretože v nej dokážu zadržať vodu a ochrániť ju tak pred iritáciou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Scientia (@scientiabeauty)

    Nezanedbateľnými pomocníkmi sú aj takzvané zvlhčujúce látky, ako je glycerín alebo kyselina hyalurónová. Druhú menovanú zložku však vždy nanášajte na vlhkú pokožku. Táto zložka prirodzene nasáva vlhkosť, ale ak ju nemá kde nájsť, môže ju vytiahnuť z hlbších vrstiev pokožky. Vyskúšať preto môžete tiež populárny TikTok „sandwich“, zaručujúci jednoduché riešenie tohto problému.

    @sarahsaleen Tip, vďaka ktorému bude pleť vyzerať plnšie, hladšie a hydratovanejšie ❄️ @theinkeylist AD #theINKEYlist #winterskincare #dryskincare #healthyskin #plumpskin #hylauronicacid #hydratedskin ♬ originálny zvuk – Sarah

    Zdroje: Glamour, Condé Nast Traveler, RTE, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Pexels

    Zima nemusí prevládať. Správna starostlivosť o pleť porazí mráz a suchú pokožku

    ― Reklama ―

    S pomalým poklesom teplôt sa zvyšuje riziko podráždenia pokožky. Tá sa musí vyrovnať nielen s chladom, ale aj s nedostatkom vlhkosti a suchým vzduchom, čo ešte umocňujú „záchranné“ horúce kúpele. Správna starostlivosť o pleť založená na hydratácii a správnych účinných látkach však nad blížiacou sa zimou zvíťazí.

    Starajte sa o svoju kožnú bariéru. Zbavte pleť nečistôt pomocou jemných cleanserov

    Jedným z prvých krokov, ako prispôsobiť starostlivosť o pleť mrazivým teplotám, je zmeniť naše základné pomôcky. Uistite sa preto, že váš čistiaci prostriedok je kompatibilný so zimným počasím. Ak je vaša pleť suchá a chýba jej vlhkosť, príliš veľa alebo príliš silný peeling jej ešte viac ublíži. Vyberajte si jemné textúry, ako sú oleje, balzamy a pleťové vody, ktoré obsahujú zložky ako aloe alebo glycerín.

    Zdroj: CeraVe, The Ordinary

    Silná exfoliácia má utrum. Silnejšie ingrediencie vymeňte za jemnejšie PHAs

    Z rovnakého dôvodu musíte starostlivo zvážiť, aké exfoliačné prípravky aplikujete na svoju pokožku. Vaša pokožka, citlivá nielen kvôli mrazu, ale aj kvôli suchému horúcemu vzduchu z kúrenia alebo horúcich kúpeľov, by vám určite nepoďakovala, ak by ste sa rozhodli nesprávne. Siahnite po toneroch, obsahujúcich jemné kyseliny, ako sú PHAs, namiesto silnejších AHAs. Neprenikajú totiž tak hlboko pod povrch kože.

    Zdroj: The Inkey List, Medik8

    Investujte do svojej budúcnosti. Očné okolie zachráni špeciálna starostlivosť aj opaľovací krém

    Očné okolie si v chladnom počasí tiež zaslúži osobitnú pozornosť. Jemnejšia pokožka čelí ešte väčšiemu riziku. Preto sa túto zimu oplatí investovať do očného krému, napríklad od kozmetickej značky Beauty of Joseon, ktorej popularita v posledných mesiacoch rastie. Dôležité je tiež nezabúdať na ochrannú vrstvu opaľovacieho krému, ktorý je najdôležitejšou súčasťou starostlivosti o pleť.

    Zdroj: Beauty of Joseon, La Roche-Posay

    Starostlivosť sa vypláca. Vyzbrojte sa správnymi účinnými látkami

    Väčšina moderných produktov starostlivosti o pleť obsahuje celý rad sér, tonerov a ďalších produktov s rôznymi aktívnymi látkami. S klesajúcimi teplotami sa oplatí zamerať sa na tie, ktoré priťahujú vlhkosť a zaručujú hydratáciu. Napríklad zmäkčovadlá, ako squalene, pomáhajú so zmäkčením a vyhladením pokožky. Ceramidy zase s ľahkosťou posilnia prirodzenú kožnú bariéru, pretože v nej dokážu zadržať vodu a ochrániť ju tak pred iritáciou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Scientia (@scientiabeauty)

    Nezanedbateľnými pomocníkmi sú aj takzvané zvlhčujúce látky, ako je glycerín alebo kyselina hyalurónová. Druhú menovanú zložku však vždy nanášajte na vlhkú pokožku. Táto zložka prirodzene nasáva vlhkosť, ale ak ju nemá kde nájsť, môže ju vytiahnuť z hlbších vrstiev pokožky. Vyskúšať preto môžete tiež populárny TikTok „sandwich“, zaručujúci jednoduché riešenie tohto problému.

    @sarahsaleen Tip, vďaka ktorému bude pleť vyzerať plnšie, hladšie a hydratovanejšie ❄️ @theinkeylist AD #theINKEYlist #winterskincare #dryskincare #healthyskin #plumpskin #hylauronicacid #hydratedskin ♬ originálny zvuk – Sarah

    Zdroje: Glamour, Condé Nast Traveler, RTE, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    ― Reklama ―