Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Módny dom Chanel zavítal pri príležitosti predstavenia kolekcie Métiers d’Art na netradičné miesto. Show neusporiadal v ohromných priestoroch Grand Palais ani na pozadí historického zámočku, múzea alebo galérie. Hostí v utorok privítal v podzemnej stanici metra na 168 Bowery. Značka totiž po siedmich rokoch opäť vyrazila do New Yorku. Návrhár Matthieu Blazy preto ducha veľkomesta zapracoval aj do samotnej kolekcie.

    Išlo o prvú kolekciu Métiers d’Art, ktorú kedy Matthieu Blazy pre Chanel navrhol. Zároveň išlo totiž o jeho len druhú ucelenú tvorbu pre slávny francúzsky módny dom. Špeciálnu show už v roku 2002 odštartoval dizajnér Karl Lagerfeld. Jej cieľom je vzdať hold talentovaným remeselníkom Chanel, tvoriacich za oponou delikátne výšivky, perie, šperky, kožené rukavice a ďalšie detaily úspešných kolekcií.

    Zdroj: Reuters

    Presne tieto prvky preto najnovšej kolekcii dominovali. Matthieu Blazy za pomoci nich dokonale skĺbil underground New Yorku a francúzsku nadčasovú eleganciu. Jeho očakávanú prehliadku sledovalo množstvo známych osobností. Do metra zostúpili celebrity, ako je Margaret Qualley, A$AP Rocky, Kristen Stewart, Tilda Swinton, Linda Evangelista, Teyana Taylor, Ayo Edebiri alebo napríklad Martin Scorsese.

    Kolekcia zbavená hierarchie. Chanel čerpá z atmosféry preplneného metra

    Kolekcia potom stála na výrazných charakteroch, ktorých tvorbu inšpirovalo samotné newyorské metro. Matthieu Blazy zatúžil predstaviť postavy, ktoré sám kedysi často vídal pri dochádzaní do svojej práce u Calvin Klein alebo Rafa Simonsa. Zároveň tým chcel odkázať na svet kinematografie a príspevok Coco Chanel, ktorý mu venovala pri navrhovaní filmových kostýmov. Okrem toho chcel zbúrať akúkoľvek stopu hierarchie.

    Presne tak totiž návrhár chápe podzemný spletitý svet metra. Stretávajú sa v ňom postavy s rôznymi príbehmi, statusmi i pôvodmi. Jeho návrhy preto tentokrát nadobudli takmer divadelnú podobu. Uvoľnené džínsy a mikinu nahradili obleky s leopardím vzorom alebo nadýchané sukne pripomínajúce motýlie krídla. Matthieu Blazy opäť ukázal, ako bezchybne vie Chanel chic ozvláštniť o štipku hravosti a inovácie.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, W Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    ― Reklama ―

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Módny dom Chanel zavítal pri príležitosti predstavenia kolekcie Métiers d’Art na netradičné miesto. Show neusporiadal v ohromných priestoroch Grand Palais ani na pozadí historického zámočku, múzea alebo galérie. Hostí v utorok privítal v podzemnej stanici metra na 168 Bowery. Značka totiž po siedmich rokoch opäť vyrazila do New Yorku. Návrhár Matthieu Blazy preto ducha veľkomesta zapracoval aj do samotnej kolekcie.

    Išlo o prvú kolekciu Métiers d’Art, ktorú kedy Matthieu Blazy pre Chanel navrhol. Zároveň išlo totiž o jeho len druhú ucelenú tvorbu pre slávny francúzsky módny dom. Špeciálnu show už v roku 2002 odštartoval dizajnér Karl Lagerfeld. Jej cieľom je vzdať hold talentovaným remeselníkom Chanel, tvoriacich za oponou delikátne výšivky, perie, šperky, kožené rukavice a ďalšie detaily úspešných kolekcií.

    Zdroj: Reuters

    Presne tieto prvky preto najnovšej kolekcii dominovali. Matthieu Blazy za pomoci nich dokonale skĺbil underground New Yorku a francúzsku nadčasovú eleganciu. Jeho očakávanú prehliadku sledovalo množstvo známych osobností. Do metra zostúpili celebrity, ako je Margaret Qualley, A$AP Rocky, Kristen Stewart, Tilda Swinton, Linda Evangelista, Teyana Taylor, Ayo Edebiri alebo napríklad Martin Scorsese.

    Kolekcia zbavená hierarchie. Chanel čerpá z atmosféry preplneného metra

    Kolekcia potom stála na výrazných charakteroch, ktorých tvorbu inšpirovalo samotné newyorské metro. Matthieu Blazy zatúžil predstaviť postavy, ktoré sám kedysi často vídal pri dochádzaní do svojej práce u Calvin Klein alebo Rafa Simonsa. Zároveň tým chcel odkázať na svet kinematografie a príspevok Coco Chanel, ktorý mu venovala pri navrhovaní filmových kostýmov. Okrem toho chcel zbúrať akúkoľvek stopu hierarchie.

    Presne tak totiž návrhár chápe podzemný spletitý svet metra. Stretávajú sa v ňom postavy s rôznymi príbehmi, statusmi i pôvodmi. Jeho návrhy preto tentokrát nadobudli takmer divadelnú podobu. Uvoľnené džínsy a mikinu nahradili obleky s leopardím vzorom alebo nadýchané sukne pripomínajúce motýlie krídla. Matthieu Blazy opäť ukázal, ako bezchybne vie Chanel chic ozvláštniť o štipku hravosti a inovácie.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, W Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    ― Reklama ―