Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    Autor článku:

    Vysoké ceny menia nákupné trendy. Tento rok budú zákazníci opatrní pri vianočných nákupoch

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    ― Reklama ―