Více

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    Vysoké ceny menia nákupné trendy. Tento rok budú zákazníci opatrní pri vianočných nákupoch

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Svet módy zaplavili špičkové výstavy. Oslavujú návrhy, fotografie aj nákupné domy

    Na módnej scéne nie je núdza o kultúrne zážitky. Paríž aj New York vítajú výstavy venované rôznym aspektom luxusného priemyslu. Môžete sa tu dozvedieť viac o zlatých návrhoch z dielní medzinárodných návrhárov alebo o historických výtvoroch značky Dolce & Gabbana. Zaujme vás však aj práca fotografa Petra Lindbergha alebo vznik dnešných nákupných centier.

    Vianočné dobroty vylepší tematický riad. Investujte do luxusných stolových setov

    Vianočný stôl sa nezaobíde bez dokonale zladeného riadu. Či už organizujete večeru pre priateľov, servírujete chutné sladkosti alebo stolujete s rodinou, sviatočné obdobie si zaslúži špeciálne vybavenie. Kúzelnú atmosféru tak okrem výzdoby dotvoria vianočne ladené taniere a poháre, do ktorých sa oplatí investovať.

    Aj šedivé vlasy môžu vyzerať luxusne a moderne. Vyžaduje si to odhodlanie, sebadôveru a investíciu

    Priznané šediny sú veľmi extrémny vzhľad. Ich nositeľka totiž vždy riskuje, že ju okolie bude považovať za niekoho, kto sa rozhodol o seba nedbať. Aby sa predišlo takémuto dojmu, je potrebné venovať osobitnú pozornosť šedinám a doplňujúcemu make-upu.

    Módna scéna prepadla nečakanej ikone. Získala si ju babička zo Zambie

    Milovníci módy čerpajú inšpiráciu z neobvyklého zdroja. Ich srdcia si získala osemdesiatpäťročná babička zo Zambie. Stala sa virálnou ikonou Instagramu vo chvíli, keď jej vnučka zverejnila svoje luxusné oblečenie, odfotografované na pozadí africkej prírody. Pôvodne hravý experiment tak obom z nich zmenil život.

    Kabelky, na ktorých postavíte celý outfit. Odhaľte it bags tohtoročnej jesene

    Módny jesenný outfit môžete dosiahnuť nespočetnými spôsobmi. Jednou zo spoľahlivých taktík je investícia do jednej z mnohých obľúbených kabeliek, takzvanej it bag. Okamžite pozdvihne váš vzhľad na vyššiu úroveň a zaručí vám viac než len štýlovú jeseň. Objavte top tašky tejto jesene, ktorým dominujú modely Brooklyn a Arcadia.

    Štýlové seriály pre fashion lovers. Inšpirujte sa historickou módou a cool trendmi

    Sadnúť si k pekne "vystajlovanému" seriálu môže byť podobný zážitok ako módna prehliadka. Súčasní tvorcovia si dávajú záležať, aby príbeh postáv rozprávali aj pomocou starostlivo zostavených outfitov. Ako milovníci módy tak máte veľkú výhodu, pretože na vás obľúbení hrdinovia hovoria špeciálnym fashion jazykom. U ktorých seriálov si môžete reč módy najlepšie precvičiť?

    Zima nemá šancu. Jesenná dovolenka láka na spa aj útulnú atmosféru

    Vytúžený relax nemusíte nechávať len na slnečné a teplé dni. Každé ročné obdobie ponúka typ oddychu, ktorý vás bude lákať na svoje špecifiká. Jesenná dovolenka vás bude lákať na útulnú atmosféru definovanú praskajúcim krbom, starým nábytkom alebo luxusnými kúpeľmi. S takýmto vybavením nemá nepríjemný vonkajší chlad šancu.

    Módne novinky v kocke: Chanel zažiaril v Hongkongu a Trump už ovplyvňuje módu

    Hoci víťaz prezidentských volieb v USA Donald Trump nastúpi do úradu až o niekoľko mesiacov, jeho vplyv na módny priemysel je citeľný už teraz. Okrem neho sa doňho pustil aj konglomerát LVMH, ktorý ohlásil novú destináciu pre svoj Týždeň hodiniek. Chanel uspel s comebackovou kolekciou v Hongkongu a Elie Saab láka na mega prehliadku v Rijáde.

    TikTok tentoraz šliapol vedľa. Trendy teória kontrastného make-upu vyvoláva kritiku

    Nová beauty teória, stvorená v zákutí TikToku, sľubuje krásu pre každého. Tvrdí totiž, že pokiaľ mal niekto doteraz pocit, že mu to nepristane, môže za to iba zlá voľba make-upu. Na základe správne určeného kontrastu vlasov, očí a pleti však môže byť všetko inak. Tento sľubný koncept sa však stretol s kritikou, ktorá ho označila za diskriminačný.

    Olsen Season je späť. Inšpirujte sa najštýlovejšími dvojčatami módnej scény

    Keď jeseň zaklope na dvere, svet módy sa zahalí do tmavších tónov, kvalitných tkanín a tajomného šarmu. Práve tu prichádza na scénu The Olsen Season. Dvojičky Mary-Kate a Ashley Olsenové, ktorých vplyv na módu nikdy neutícha, definujú chladné mesiace svojím minimalistickým štýlom, ktorý balansuje medzi nenápadným luxusom a tajomným pôvabom.

    Nedbalá elegancia víťazí nad prehnanou snahou. Za štýlom Parížaniek stojí krása aj kultúrny rozhľad

    Parížanky sú synonymom krásy, elegancie a módneho vkusu. Prečo však práve vo francúzskej metropole vznikajú ženy, ktoré vyzerajú ako vystrihnuté z módneho časopisu? Ich kúzlo paradoxne spočíva v nulovej snahe. Rovnako si však vedľa nich pripadáme, ako keby nám niečo chýbalo. Ich štýl má totiž nepriestrelné pravidlá.

    Módne novinky v skratke: Marc Jacobs prepadol The Wizard of Oz a Boss víta Vianoce

    Hugo Boss láka na sviatočné nákupy kampaňou s Davidom Beckhamom a Gisele Bündchen. Marc Jacobs potom svoj nový projekt nezameral na Vianoce, ale 85. výročie filmu The Wizard of Oz. Módny dom Dior zase predstavil rad, vytvorený spoločne s umelcom Kaws. Spoločnosť Prada pre zmenu privítala nového ambasádora.

    Škandinávska móda ukrýva kľúč k štýlovej zime. Dánky vedia zostať v teple s gráciou

    Sofistikované kombinácie oblečenia v zime často trpia na úkor tepla a pohodlia. Dlhé rozjímanie pred šatníkom vo finále nahradí najteplejší sveter a nevhodná bunda, len aby hlavne neprepustila studený vietor či nedaj bože sneh. Dánky však toto prekliatie úplne popierajú, a to nenútenou kombináciou elegancie a praktickosti.

    Hollywood privítal ďalší ročník LACMA. Okrem hviezd zažiaril aj módny dom Gucci

    Žiadna filmová párty sa nezaobíde bez vysokej módy. Tohtoročný galavečer LACMA Art+Film Gala, ktorý sa konal v Los Angeles, nebol iný. Sobotná benefičná akcia okrem slávnych hercov a spevákov privítala aj hviezdnu osobnosť zo sveta módy, návrhára Sabata de Sarno. Na akcii totiž odhalil tohtoročnú kolekciu Notte.

    Chcem otvoriť nožnice, ktoré definujú normálnosť. Bielizeň je nástroj pre sebaobjavovanie, myslí si Karolína Čierna z Sheio

    Erotická bielizeň Sheio odhaľuje nielen rozkrok, ale aj spoločenské tabu. Návrhárka Karolína Černá začala svoje crotchlessky predávať preto, že na českom trhu nemohla nájsť produkt, v ktorom by sa cítila sama sebou. Rozhodla sa preto vytvoriť ponuku dokazujúcu, že sexi bielizeň nemusí byť prejavom vulgárnosti, ale nástrojom pre intimitu a sebapoznanie.

    Nestarnúce historické beauty rutiny. Kozmetické rituály slávnych žien inšpirujú dodnes

    Hoci história nebola k ženám vždy spravodlivá, existuje množstvo ikonických mien, z ktorých dodnes čerpáme inšpiráciu. Obzvlášť v oblasti self care slúži beauty rutiny slávnych žien ako kľúčová predloha. Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor či dokonca Kleopatra nedali dopustiť na svoje kozmetické postupy, zaručujúce perfektný vzhľad.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―