Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj neustále sa meniace trendy. Tento rok zatiaľ vedie nielen pokračujúci coquette štýl, ale napríklad aj návrat 90. rokov. Prvky z módnych prehliadok sa potom prejavujú nielen v šperkoch a make-upe, ale aj vo svete manikúry. V súčasnosti tak zažiarite s peach fuzz alebo sky blue farbou, ale aj s roztomilými mašličkami. Skvele budú vyzerať aj grunge alebo naked nechty.

    Farba roka preniká do všetkých kútov beauty priemyslu. Vyskúšajte fresh peach fuzz odtieň

    Odhadnúť trendy na nasledujúce mesiace nie je vždy jednoduché. Niekedy sa totiž môžu uberať nečakanými smermi v závislosti od toho, aké prvky dizajnéri práve uprednostňujú. Pre farbu roka však platia iné pravidlá. Pravidelne ju určuje spoločnosť Pantone. Odtieň roka 2024 sa nazýva peach fuzz.

    Zdroj: Chanel, OPI

    Nie je ťažké ho spoznať, jedná sa totiž o fresh farbu pripomínajúcu broskyne alebo marhule. Môžete ju nosiť ako doplnky alebo očné tiene, ale skvele sa bude vynímať aj na nechtoch. Je len na vás, či zvýrazníte len niekoľko nechtov, alebo ho použijete na všetky. Základom je trafiť tú správnu oranžovú.

    Návrat 90. rokov pozorujeme v móde aj make-upe. Milovníci tmavých nechtov, radujte sa

    Koncom minulého roka sa tešili obľube predovšetkým pomerne svetlé a trblietavé nechty. Lip gloss trend ešte stále kraľoval TikToku a cold girl make-up zase diktoval jemné trblietky a odtiene. Ak podobne jemný štýl nie je vašou šálkou kávy, nezúfajte. Od začiatku januára je totiž jasné, že roku 2024 budú opäť vládnuť 90. roky.

    Trendy je preto nielen grunge make-up, ale aj nechty. Cieľom je dosiahnuť čo najtmavšiu farbu. Ideálne sú samozrejme čierne odtiene, nejedná sa ale o pravidlo. Rovnaký výsledok dosiahnete aj tmavomodrou, zelenou alebo červenou farbou. Pokiaľ ide o tvar nechtov, odporúčame buď krátke a hranaté okraje, alebo trendy „mandľový“ tvar.

    Pastelovým odtieňom tento rok vládne baby blue. Zakončite zimné obdobie štýlovo

    Okrem už spomínanej peach fuzz je tento rok populárna aj takzvaná baby alebo sky blue. Jedná sa o pastelovo modrú farbu, ktorá je dostatočne výrazná, ale aj nie príliš krikľavá. Perfektne sa potom hodí predovšetkým na dlhé zimné obdobie. Posledných pár mesiacov chladu tak môžete zakončiť štýlovo.

    Zdroj: OPI, Essie

    Takzvaný baby blue odtieň je potom typický aj pre už spomínané 90. roky. Objavuje sa predovšetkým v podobe trblietavých očných tieňov. Odporúčame preto skombinovať oba beauty produkty. Vytvoríte tým dokonalý look, ktorý môžete doplniť jednoduchým leskom na pery a svetlou tvárenkou.

    Nedávne módne prehliadky dokázali, že coquette trend módny svet neopustil. Nechajte ho preniknúť aj do svojej manikúry

    V minulom roku sa takzvaný coquette štýl prejavoval na nechtoch napríklad v podobe už spomínaných lip gloss nails, teda jemne ružových a trblietajúcich sa nechtoch. Keďže ale módne móla neopustil ani tento rok, musel si nájsť o niečo iný vzhľad. Môžete ju preto zakomponovať do svojej manikúry, najmä v podobe roztomilých mašličiek.

    Na nechty ich môžete namaľovať jemným štetčekom napríklad bielou farbou, a to na ružový podklad. Pokiaľ si ale v podobných detailoch príliš neveríte, nevadí. Zvoliť môžete aj jednoduché a praktické samolepky. V prípade, že nefandíte mašliam, vyskúšajte jemné kvetinky alebo rastlinky, ktoré populárny štýl taktiež evokujú.

    Naked lips úplne nestačí. Nebojte sa vyskúšať aj naked nails

    Posledný trend poteší predovšetkým tých z vás, ktorí neholdujú výrazným farbám, nieto ešte vzorom alebo obrázkom. Na popularite majú totiž naberať takzvané naked nails. V podstate sa jedná o nechty, ktoré vyzerajú takmer, ako by ste s nimi nič nerobili. Opak je však pravdou. Venovať by ste im mali čoraz väčšiu pozornosť.

    Zdroj: OPI, Sally Hansen

    Beauty svet totiž tento rok očakáva nárast starostlivosti. Či už ide o skin care rutinu alebo vlasy, zákazníci sa majú zamerať predovšetkým na kvalitu a zdravie. Rovnaké pravidlo má potom platiť aj vo svete nechtov. Vyskúšať preto môžete napríklad sérum na nechty od značky OPI. Vhod príde ale aj posilňovač nechtov spoločnosti Sally Hansen.

    Zdroje: Real Simple, Byrdie, Who What Wear, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Trendy roku 2024 sa odrážajú aj v manikúre. Zažiarte s grunge nechtami a roztomilými mašľami

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj neustále sa meniace trendy. Tento rok zatiaľ vedie nielen pokračujúci coquette štýl, ale napríklad aj návrat 90. rokov. Prvky z módnych prehliadok sa potom prejavujú nielen v šperkoch a make-upe, ale aj vo svete manikúry. V súčasnosti tak zažiarite s peach fuzz alebo sky blue farbou, ale aj s roztomilými mašličkami. Skvele budú vyzerať aj grunge alebo naked nechty.

    Farba roka preniká do všetkých kútov beauty priemyslu. Vyskúšajte fresh peach fuzz odtieň

    Odhadnúť trendy na nasledujúce mesiace nie je vždy jednoduché. Niekedy sa totiž môžu uberať nečakanými smermi v závislosti od toho, aké prvky dizajnéri práve uprednostňujú. Pre farbu roka však platia iné pravidlá. Pravidelne ju určuje spoločnosť Pantone. Odtieň roka 2024 sa nazýva peach fuzz.

    Zdroj: Chanel, OPI

    Nie je ťažké ho spoznať, jedná sa totiž o fresh farbu pripomínajúcu broskyne alebo marhule. Môžete ju nosiť ako doplnky alebo očné tiene, ale skvele sa bude vynímať aj na nechtoch. Je len na vás, či zvýrazníte len niekoľko nechtov, alebo ho použijete na všetky. Základom je trafiť tú správnu oranžovú.

    Návrat 90. rokov pozorujeme v móde aj make-upe. Milovníci tmavých nechtov, radujte sa

    Koncom minulého roka sa tešili obľube predovšetkým pomerne svetlé a trblietavé nechty. Lip gloss trend ešte stále kraľoval TikToku a cold girl make-up zase diktoval jemné trblietky a odtiene. Ak podobne jemný štýl nie je vašou šálkou kávy, nezúfajte. Od začiatku januára je totiž jasné, že roku 2024 budú opäť vládnuť 90. roky.

    Trendy je preto nielen grunge make-up, ale aj nechty. Cieľom je dosiahnuť čo najtmavšiu farbu. Ideálne sú samozrejme čierne odtiene, nejedná sa ale o pravidlo. Rovnaký výsledok dosiahnete aj tmavomodrou, zelenou alebo červenou farbou. Pokiaľ ide o tvar nechtov, odporúčame buď krátke a hranaté okraje, alebo trendy „mandľový“ tvar.

    Pastelovým odtieňom tento rok vládne baby blue. Zakončite zimné obdobie štýlovo

    Okrem už spomínanej peach fuzz je tento rok populárna aj takzvaná baby alebo sky blue. Jedná sa o pastelovo modrú farbu, ktorá je dostatočne výrazná, ale aj nie príliš krikľavá. Perfektne sa potom hodí predovšetkým na dlhé zimné obdobie. Posledných pár mesiacov chladu tak môžete zakončiť štýlovo.

    Zdroj: OPI, Essie

    Takzvaný baby blue odtieň je potom typický aj pre už spomínané 90. roky. Objavuje sa predovšetkým v podobe trblietavých očných tieňov. Odporúčame preto skombinovať oba beauty produkty. Vytvoríte tým dokonalý look, ktorý môžete doplniť jednoduchým leskom na pery a svetlou tvárenkou.

    Nedávne módne prehliadky dokázali, že coquette trend módny svet neopustil. Nechajte ho preniknúť aj do svojej manikúry

    V minulom roku sa takzvaný coquette štýl prejavoval na nechtoch napríklad v podobe už spomínaných lip gloss nails, teda jemne ružových a trblietajúcich sa nechtoch. Keďže ale módne móla neopustil ani tento rok, musel si nájsť o niečo iný vzhľad. Môžete ju preto zakomponovať do svojej manikúry, najmä v podobe roztomilých mašličiek.

    Na nechty ich môžete namaľovať jemným štetčekom napríklad bielou farbou, a to na ružový podklad. Pokiaľ si ale v podobných detailoch príliš neveríte, nevadí. Zvoliť môžete aj jednoduché a praktické samolepky. V prípade, že nefandíte mašliam, vyskúšajte jemné kvetinky alebo rastlinky, ktoré populárny štýl taktiež evokujú.

    Naked lips úplne nestačí. Nebojte sa vyskúšať aj naked nails

    Posledný trend poteší predovšetkým tých z vás, ktorí neholdujú výrazným farbám, nieto ešte vzorom alebo obrázkom. Na popularite majú totiž naberať takzvané naked nails. V podstate sa jedná o nechty, ktoré vyzerajú takmer, ako by ste s nimi nič nerobili. Opak je však pravdou. Venovať by ste im mali čoraz väčšiu pozornosť.

    Zdroj: OPI, Sally Hansen

    Beauty svet totiž tento rok očakáva nárast starostlivosti. Či už ide o skin care rutinu alebo vlasy, zákazníci sa majú zamerať predovšetkým na kvalitu a zdravie. Rovnaké pravidlo má potom platiť aj vo svete nechtov. Vyskúšať preto môžete napríklad sérum na nechty od značky OPI. Vhod príde ale aj posilňovač nechtov spoločnosti Sally Hansen.

    Zdroje: Real Simple, Byrdie, Who What Wear, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Gucci zdoláva svahy. Zimná kolekcia Altitude prvýkrát mieša luxus s technológiou

    Začala lyžiarska sezóna a Gucci nezaostáva. Ako správny zástupca Talianov prichádza so zimnou kolekciou Altitude. Od tých predchádzajúcich sa však líši a to tým, že ponúka nielen luxus, ale aj technické vybavenie pre vrcholové výkony. Na snehu môžete zažiariť s oblečením, ktoré v sebe spája najmodernejšie technológie, precízne spracovanie a nezameniteľnú estetiku módneho domu.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    ― Reklama ―