Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Japonský týždeň módy si znovu utvrdil svoje miesto na módnej scéne. Opäť predviedol avantgardné a moderné kreácie a nesklamal svojou rôznorodosťou. Nedostáva sa mu síce rovnakej pozornosti ako európskym týždňom módy, prezentuje však prehliadky, ktoré si zaslúžia úplne rovnaké ovácie. Preskúmajte najzásadnejšie kolekcie renomovaných návrhárov aj nováčikov. Je totiž o čo stáť.

    Nová sezóna, nový začiatok. Japonsko zareagovalo na príchod jari vo veľkom štýle. Jeho týždeň módy tak naservíroval rôznorodé trendy, pri ktorých len ťažko nájdeme spoločného menovateľa. Originalita je tu na prvom mieste vďaka neskorému termínu v porovnaní s inými týždňami módy.

    Irenisa predvádza monotónny, a napriek tomu nečakaný dizajn. Luxusne riešené strihy dodávajú „expensive taste

    Irenisa udržuje vo všetkých kolekciách jemnú rovnováhu medzi hravosťou a disciplínou. Rovnaká rovnováha platila aj tentoraz. Značka sa pre nadchádzajúcu jeseň a zimu rozhodla pre zemite jemné odtiene, ktoré kombinuje buď s tradičnými grafickými potlačami, alebo s metalickými ozdobnými prvkami. Tie dodávajú nežným strihom a celkovému vzhľadu nádych drsnosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módneho domu Irenisa sa v priebehu rokov príliš nemení. Čisto pánska odevná spoločnosť sa tak naďalej zameriava na luxusné materiály, pričom dáva priechod ľahko avantgardným prvkom, ako je napríklad pracka na tretej fotografii.

    Japonský kráľ temnoty sa predstavil v Paríži a Tokiu. Ukázal príklady kombinácií materiálov a vrstvenia

    Návrhár Shinpei Goto predstavil svoju kolekciu po prvýkrát v Paríži. Ako japonský návrhár však nemohol vynechať ani Tokio. Pánsky rad predviedol na figurínach umiestnených okolo prehliadkového móla, čo umožnilo návštevníkom prezrieť si ho z inej perspektívy. V podstate sa vymenili úlohy medzi modelmi a divákmi.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekcia pôsobí veľmi temne, miestami až goticky. Podobne „desivé“ prvky však nahrádzajú napríklad luxusné zamatové obleky. Osobitnú pozornosť si potom zaslúži aj sekcia kabeliek. Čierna lesklá koža tak jasne dokazuje svoju variabilitu.

    Typický ázijský street style zobrazuje Holo Market. Zahŕňa farby a špeciálne textúry

    Ako popredného predstaviteľa japonského streetwearu sme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekcia zahŕňa niekoľko jemných a roztomilých prvkov, vrátane opätovne populárnej grafickej potlače kvetinových vzorov. Na oversized mikinách aj bundách sa zase objavujú rôznorodé psychedelické dekoratívne motívy.

    Niektoré kúsky dokonca zdobia 3D prvky, pripomínajúce takzvané nažehlovačky, predstavujúce kvety. Avšak aspekt, ktorý nás zaujal najviac, sú kockované košeľové bundy. Tento kúsok, ktorý obvykle nájdeme v každom bežnom obchodnom reťazci, evidentne preniká aj na prehliadkové módne móla. Za zmienku stojí aj perfektné tote bags.

    Najväčší potlesk získala značka Fetico. Extravagantné modely striedali premyslene nariasené kúsky

    Prehliadka Fetico, ktorú považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, sa konala v Tokijskom národnom múzeu. Modelky, sprevádzané tvrdou industriálnou hudbou sa pohybovali tak, ako by sa teleportovali z dvoch prepojených portálov. Zvuk a prostredie, aj keď zdanlivo nesúrodé, dokonale reprezentovali samotnú kolekciu, kombinujúcu romantiku a koketovanie so sebavedomím.

    Na móle sa objavila aj čipka, koža, mašle aj kožušiny. Nás zaujal najmä nadýchaný prešívaný kožený komplet. Džínsový set s korzetom pre zmenu pôsobí ako iný prvok z inej kolekcie.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Tokio Fashion Week highlights. Slávny a napriek tomu zabúdaný týždeň módy skončil

    ― Reklama ―

    Japonský týždeň módy si znovu utvrdil svoje miesto na módnej scéne. Opäť predviedol avantgardné a moderné kreácie a nesklamal svojou rôznorodosťou. Nedostáva sa mu síce rovnakej pozornosti ako európskym týždňom módy, prezentuje však prehliadky, ktoré si zaslúžia úplne rovnaké ovácie. Preskúmajte najzásadnejšie kolekcie renomovaných návrhárov aj nováčikov. Je totiž o čo stáť.

    Nová sezóna, nový začiatok. Japonsko zareagovalo na príchod jari vo veľkom štýle. Jeho týždeň módy tak naservíroval rôznorodé trendy, pri ktorých len ťažko nájdeme spoločného menovateľa. Originalita je tu na prvom mieste vďaka neskorému termínu v porovnaní s inými týždňami módy.

    Irenisa predvádza monotónny, a napriek tomu nečakaný dizajn. Luxusne riešené strihy dodávajú „expensive taste

    Irenisa udržuje vo všetkých kolekciách jemnú rovnováhu medzi hravosťou a disciplínou. Rovnaká rovnováha platila aj tentoraz. Značka sa pre nadchádzajúcu jeseň a zimu rozhodla pre zemite jemné odtiene, ktoré kombinuje buď s tradičnými grafickými potlačami, alebo s metalickými ozdobnými prvkami. Tie dodávajú nežným strihom a celkovému vzhľadu nádych drsnosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módneho domu Irenisa sa v priebehu rokov príliš nemení. Čisto pánska odevná spoločnosť sa tak naďalej zameriava na luxusné materiály, pričom dáva priechod ľahko avantgardným prvkom, ako je napríklad pracka na tretej fotografii.

    Japonský kráľ temnoty sa predstavil v Paríži a Tokiu. Ukázal príklady kombinácií materiálov a vrstvenia

    Návrhár Shinpei Goto predstavil svoju kolekciu po prvýkrát v Paríži. Ako japonský návrhár však nemohol vynechať ani Tokio. Pánsky rad predviedol na figurínach umiestnených okolo prehliadkového móla, čo umožnilo návštevníkom prezrieť si ho z inej perspektívy. V podstate sa vymenili úlohy medzi modelmi a divákmi.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekcia pôsobí veľmi temne, miestami až goticky. Podobne „desivé“ prvky však nahrádzajú napríklad luxusné zamatové obleky. Osobitnú pozornosť si potom zaslúži aj sekcia kabeliek. Čierna lesklá koža tak jasne dokazuje svoju variabilitu.

    Typický ázijský street style zobrazuje Holo Market. Zahŕňa farby a špeciálne textúry

    Ako popredného predstaviteľa japonského streetwearu sme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekcia zahŕňa niekoľko jemných a roztomilých prvkov, vrátane opätovne populárnej grafickej potlače kvetinových vzorov. Na oversized mikinách aj bundách sa zase objavujú rôznorodé psychedelické dekoratívne motívy.

    Niektoré kúsky dokonca zdobia 3D prvky, pripomínajúce takzvané nažehlovačky, predstavujúce kvety. Avšak aspekt, ktorý nás zaujal najviac, sú kockované košeľové bundy. Tento kúsok, ktorý obvykle nájdeme v každom bežnom obchodnom reťazci, evidentne preniká aj na prehliadkové módne móla. Za zmienku stojí aj perfektné tote bags.

    Najväčší potlesk získala značka Fetico. Extravagantné modely striedali premyslene nariasené kúsky

    Prehliadka Fetico, ktorú považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, sa konala v Tokijskom národnom múzeu. Modelky, sprevádzané tvrdou industriálnou hudbou sa pohybovali tak, ako by sa teleportovali z dvoch prepojených portálov. Zvuk a prostredie, aj keď zdanlivo nesúrodé, dokonale reprezentovali samotnú kolekciu, kombinujúcu romantiku a koketovanie so sebavedomím.

    Na móle sa objavila aj čipka, koža, mašle aj kožušiny. Nás zaujal najmä nadýchaný prešívaný kožený komplet. Džínsový set s korzetom pre zmenu pôsobí ako iný prvok z inej kolekcie.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    ― Reklama ―

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    ― Reklama ―