Více

    ― Reklama ―

    Koncept takzvaného clean eating nie je žiadnou novinkou. V posledných mesiacoch ale prenikol aj na sociálnu sieť TikTok a nadobudol nové rozmery. Ide o fenomén, diktujúci, ktoré potraviny sú „čisté“, či naopak „škodlivé“. Práve kvôli absolutistickým tendenciám, šíreniu dezinformácií alebo zjednodušovaniu faktov sa však jedná o nebezpečný trend.

    Rôzne rady o zdravej výžive alebo diétach križujú internet už od založenia prvých blogov. Sociálne siete im však otvorili novú platformu, ktorá ich vyniesla do nečakaných výšin. Spolu s nimi však rastú aj riziká, ktoré často prinášajú. Formát krátkych videí, typický najmä pre sociálnu sieť TikTok, ale aj Instagram, totiž neposkytuje dostatočný priestor na vysvetlenie.

    Fenomén „clean eating“, čiže „čisté stravovanie“, tak často podporuje dezinformácie, polopravdy alebo špeciálne diéty, ktoré nie sú vhodné pre každého. Správnu výživu skrátka nemožno takto „zjednodušiť“. Pritom výskum aplikácie MyFirnessPal zameranej na výživu zistil, že 87 % používateľov TikToku z miléniovej generácie a generácie Z aspoň čiastočne zakladá svoje stravovanie na radách z útržkov videí.

    Štúdia tiež poukázala na to, že len dve percentá výživového obsahu na sociálnych sieťach sú v súlade s oficiálnymi zdravotnými usmerneniami. Samozrejme, to neznamená, že podobné rady nemôžu byť užitočné. Problém však nastáva vtedy, keď autori videí sľubujú takmer zázračné vyliečenie akéhokoľvek výživového alebo iného zdravotného problému, a to len prechodom na „clean eating“.

    Nevinné videá môžu mať hlboké účinky. Medzi riziká patria poruchy príjmu potravy

    Influenceri, ktorí šíria takéto videá, potom zvyčajne broja proti „toxickým“ potravinám, medzi ktoré môže patriť všetko od lepku cez kel až po niektoré oleje zo semien. Používajú tiež emocionálne nabité výrazy vyvolávajúce strach. Pod #cleaneating sa samozrejme skrýva celá škála videí, ktoré sa líšia svojou rizikovosťou. Najnebezpečnejšie sú však tie, ktoré skresľujú komplexný vedecký výskum.

    @naturall_stories Začnite jesť čisto!! #ženy #doplnky #zdravie #hovädzie #mäso #tipy #wellness ♬ originálny zvuk – Natural Stories

    Aj keď ich autori interpretujú správne, treba ich brať s rezervou, pretože z nich často nemožno vyvodiť definitívne závery. Negatívne účinky rastúceho TikTok fenoménu nemožno brať na ľahkú váhu. Populárne #cleaneating môže viesť nielen k narušeniu dôvery voči oficiálnym zdrojom, ale aj k poruchám príjmu potravy v dôsledku narúšania niektorých diét alebo nadmernej fixácie na jedlo.

    Zdroje: The Guardian, Healthline, The South China Morning Post, Instagram, TikTok

    Foto:Pexels

    TikTok zachytil ďalší trend. Fenomén clean eating sa pohybuje na hrane

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koncept takzvaného clean eating nie je žiadnou novinkou. V posledných mesiacoch ale prenikol aj na sociálnu sieť TikTok a nadobudol nové rozmery. Ide o fenomén, diktujúci, ktoré potraviny sú „čisté“, či naopak „škodlivé“. Práve kvôli absolutistickým tendenciám, šíreniu dezinformácií alebo zjednodušovaniu faktov sa však jedná o nebezpečný trend.

    Rôzne rady o zdravej výžive alebo diétach križujú internet už od založenia prvých blogov. Sociálne siete im však otvorili novú platformu, ktorá ich vyniesla do nečakaných výšin. Spolu s nimi však rastú aj riziká, ktoré často prinášajú. Formát krátkych videí, typický najmä pre sociálnu sieť TikTok, ale aj Instagram, totiž neposkytuje dostatočný priestor na vysvetlenie.

    Fenomén „clean eating“, čiže „čisté stravovanie“, tak často podporuje dezinformácie, polopravdy alebo špeciálne diéty, ktoré nie sú vhodné pre každého. Správnu výživu skrátka nemožno takto „zjednodušiť“. Pritom výskum aplikácie MyFirnessPal zameranej na výživu zistil, že 87 % používateľov TikToku z miléniovej generácie a generácie Z aspoň čiastočne zakladá svoje stravovanie na radách z útržkov videí.

    Štúdia tiež poukázala na to, že len dve percentá výživového obsahu na sociálnych sieťach sú v súlade s oficiálnymi zdravotnými usmerneniami. Samozrejme, to neznamená, že podobné rady nemôžu byť užitočné. Problém však nastáva vtedy, keď autori videí sľubujú takmer zázračné vyliečenie akéhokoľvek výživového alebo iného zdravotného problému, a to len prechodom na „clean eating“.

    Nevinné videá môžu mať hlboké účinky. Medzi riziká patria poruchy príjmu potravy

    Influenceri, ktorí šíria takéto videá, potom zvyčajne broja proti „toxickým“ potravinám, medzi ktoré môže patriť všetko od lepku cez kel až po niektoré oleje zo semien. Používajú tiež emocionálne nabité výrazy vyvolávajúce strach. Pod #cleaneating sa samozrejme skrýva celá škála videí, ktoré sa líšia svojou rizikovosťou. Najnebezpečnejšie sú však tie, ktoré skresľujú komplexný vedecký výskum.

    @naturall_stories Začnite jesť čisto!! #ženy #doplnky #zdravie #hovädzie #mäso #tipy #wellness ♬ originálny zvuk – Natural Stories

    Aj keď ich autori interpretujú správne, treba ich brať s rezervou, pretože z nich často nemožno vyvodiť definitívne závery. Negatívne účinky rastúceho TikTok fenoménu nemožno brať na ľahkú váhu. Populárne #cleaneating môže viesť nielen k narušeniu dôvery voči oficiálnym zdrojom, ale aj k poruchám príjmu potravy v dôsledku narúšania niektorých diét alebo nadmernej fixácie na jedlo.

    Zdroje: The Guardian, Healthline, The South China Morning Post, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Rok 2025 víta čerstvé trendy. Beauty scénu ovládnu trblietky aj prirodzený make-up

    Beauty scéna sa nemohla nového roku dočkať okrem iného preto, že tradične prináša množstvo očakávaných nových trendov. Mnohé z nich nadväzujú na obľúbené techniky alebo líčenie z minulého roka. Iné však predstavujú čerstvé horúce novinky. Tešiť sa preto už od začiatku januára môžete na trblietavé tiene, no-makeup look či reversed eyeliner.

    Móda v skratke: Miu Miu oslavuje čínsky nový rok a Armani víta hviezdneho ambasádora

    Oslavy blížiaceho sa čínskeho nového roka neutíchajú. Pridal sa k nim aj módny dom Miu Miu či Gucci. Udalosť vítajú pomocou špeciálnych kampaní. Emporio Armani sa zatiaľ venuje novému hviezdnemu ambasádorovi, hercovi Nicholasovi Galitzine. Firma Salesforce potom informovala o rastúcom vplyve AI chatbotov, radiacich zákazníkom s on-line nákupmi.

    Móda v skratke: Prada víta jar a Missoni dáva zbohom svojej zakladateľke

    Koniec pracovného týždňa priniesol aj smutné správy. Módny dom Missoni oznámil úmrtie svojej zakladateľky Rosity Missoni. Prada medzitým víta jar kampaňou s hviezdou Carey Mulligan. Valentino pre zmenu získal svoju prvú thajskú ambasádorku, herečku Freen Sarocha. Spoločnosť Rolex potom začala nový rok zvýšením cien.

    Rodent men sú minulosťou. Medzi sexy mužmi vyhrávajú trendy noodle boys

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do "noodle boys". Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Najdrahší novoročný prípitok na svete. Dúšok z týchto fliaš by vás stál milióny

    Slávnostný prípitok k Silvestru patrí. Zúčastnení si vďaka nemu priťuknú a poprajú šťastný vstup do nového roka. Keby sa však šťastie násobilo cenou otvorenej fľaše, pri vypití najluxusnejších svetových unikátov by sa z vás stal najspokojnejší človek na planéte. Šampanské, vodka či whisky? Ak máte dostatok peňazí, výber je takmer neobmedzený.

    Titul farba roku 2025 získala Mocha Moussa. Pohrajte sa s ňou pomocou semišu či kašmíru

    Hrejivá šálka horúcej čokolády alebo nadýchaná a starostlivo našľahaná čokoládová pena, ktorá sa vďaka lahodnej chuti rozplýva na jazyku. Práve každodenné potešenie, drobné radosti a neodolateľný pocit komfortu i luxusu evokuje farba roku 2025 podľa Pantone, teda Mocha Moussa. Pôvabný odtieň hnedej si rýchlo nájde miesto aj vo vašom šatníku.

    Jarná línia značky Versace dominuje módnej scéne. Žiari v nej flakón Bright Crystal aj perfektný marketing

    Keď sa povie Versace, očakávate hýrivú záplavu farieb, trblietavé detaily a sebavedomú extravaganciu. Ale čo keby sme vám povedali, že jarná kolekcia značky nie je len pekná, ale doslova vonia? Spoločnosť prevzala ikonický parfém Bright Crystal a vdýchla mu nový život na prehliadkovom móle. Nie každý si to však všimol, ide o celkom skryté detaily.

    Jonathan Anderson a Luca Guadagnino opäť čarovali. Svoj talent venovali filmu Queer

    Tento rok sa na módnej a filmovej scéne objavil nový ikonický pár. Režisér Luca Guadagnino a návrhár Jonathan Anderson spojili svoje sily a vytvorili nezabudnuteľné postavy filmu Challengers. S ich tvorbou potom potom oslávili predpokladaný úspech. Koncom roka tak nechajú svoj talent vyniknúť už druhýkrát, a to vo filme Queer.

    Najkrajšie vianočné trhy v Európe. Ktoré mestá si tento rok nenechajte ujsť

    K čarovnému zimnému obdobiu nepochybne patria aj vianočné trhy. Každý si tu nájde niečo pre seba, či už milujete jedlo alebo remeslá. Konkurencia je však vysoká, preto sa oplatí urobiť si prieskum vopred. Niektoré z európskych miest sú dlhodobo považované za vianočný klenot, tento rok ich navyše ešte bez obáv stihnete.

    Oslňte hneď začiatkom roka. Silvestrovský outfit doplní trendy žiarivý make-up

    Oslava Nového roka ponúka niekoľko príležitostí. Je to skvelý spôsob, ako sa nostalgicky rozlúčiť s uplynulými mesiacmi. Zároveň však otvára novú kapitolu. Rovnako preto môžete pojať aj svoj silvestrovský make-up. Skvele bude vyzerať zachytenie minulých trendov, ale aj odhad tých, ktoré ešte len prídu.

    Módny svet dá zbohom ikonickej ére. John Galliano opúšťa Maison Margiela

    Módny dom Maison Margiela v stredu potvrdil dlhodobé špekulácie o svojom kreatívnom riaditeľovi Johnovi Gallianovi. Slávny návrhár po desiatich rokoch opustí svoju pozíciu. Značka mu pomohla vstať z popola po tom, čo musel opustiť svoju pozíciu v Dior kvôli antisemitským výrokom. Zatiaľ však nie je jasné, kam povedú návrhárove ďalšie kroky.

    Módne značky vítajú Vianoce. Sviatočné kampane využívajú tradíciu aj hravosť

    Sviatočné obdobie by sa nezaobišlo bez ladiacich kampaní od tých najväčších módnych domov. Vianočné kolekcie totiž ponúkajú nielen bezodnú inšpiráciu pre tvorbu luxusných zimných outfitov, ale aj nápady na perfektné darčeky. Ako už býva zvykom, luxusné spoločnosti sa držia tradícií, ale neboja sa ani preskúmať hravé a nečakané módne vody.

    Móda v skratke: Dries Van Noten má nové vedenie a Versace naverboval Sabrinu Carpenter

    Ikonický návrhár Dries Van Noten menoval po svojom tohtoročnom odchode do dôchodku svojho nástupcu. Stane sa ním návrhár značky Julian Klausner. Do kín vstúpil film The End, o ktorého veľkú časť kostýmov sa postaral Chanel. Speváčka Sabrina Carpenter zažiarila v novej kampani Versace a spoločnosti The North Face a Skims spojili svoje sily.

    Nechajte Vianoce preniknúť do všetkých kútov šatníka. Minúť by nemali ani vaše pyžamo

    Vianočná výzdoba, dekorácia a aj tie najmenšie detaily pomáhajú vytvárať tie najviac nezabudnuteľné sviatky. Sezónna tematika by preto mala zaplaviť aj váš šuplík s pyžamami. Aj keď však znejú špeciálne outfity na spanie ako lákavé pokušenie, často balansujú na hrane nevkusu. Zvoľte preto kúsok, v ktorom sa nebudete hanbiť zostať po celé prázdniny.

    Rozlúčte sa s nudnými šatkami. Vylepšite ich kreatívnym uzlom alebo lesklou sponou

    Keď už je šál nevyhnutným zimným doplnkom, urobte z nej zaujímavú prednosť. Okrem ochrany pred mrazom môže byť čerešničkou na torte vášho outfitu, pokiaľ však nepodceníte jeho styling. Vyskúšajte nespočetné množstvo rôznych uzlov a prekrížení, prípadne si vypomôžte štýlovými sponami. Akonáhle nový spôsob vyskúšate, už sa nebudete chcieť vrátiť späť.

    Odmeňte babičky na Vianoce perfektnými darčekmi. Darujte im zaslúžený luxus

    Zanechať dokonalý darček pre babičku pod vianočným stromčekom nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Väčšina z nich tvrdohlavo tvrdí, že už majú všetko, čo potrebujú. Zdravie a šťastie celej rodiny zaradia na zoznam svojich želaní a s obdivuhodnou húževnatosťou sa držia svojich "nestarnúcich" uterákov, kozmetiky či oblečenia.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―