Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trend „quiet luxury“ už nejaký čas rezonuje titulky článkov a pravdepodobne ani len tak neodíde. Svojím spôsobom sa totiž nejedná o nič nového. Vždy tu s nami bol, ticho, ale predsa. Len teraz s nástupom vlny udržateľnosti, keď sa túžba po kvalite a minimalizme rozliala medzi širokú verejnosť, mu venujeme väčšiu pozornosť. Tichý luxus zasiahol do všetkých odvetví luxusného trhu a nevýnimkou sa nestali ani šperky.

    Quiet luxury síce nie je určený masám, ale prakticky každý, kto sa aspoň trochu zaujíma o módu, vám dokáže povedať, v čom spočíva. Odvracia sa chrbtom od kričiacich, veľkých potlačí, vzorov a log, ktoré na kilometer ďaleko hlásia, kde nakupujete. Opulentný dizajn ide bokom. Ustupuje remeselnému spracovaniu, kvalitným materiálom, nadčasovým strihom a exkluzívnemu minimalizmu, ktorý aspoň prinúti zamyslieť sa nad produktmi, ktoré si vyberáme, a čo môže byť nadčasovejšie ako šperky, ktoré po vás možno jedného dňa zdedí dcéra.

    Foto: Beck

    Čím hlasnejší, tým lepší už neplatí

    Samozrejme aj šperkárske firmy si chceli ukrojiť kúsok toho kričiaceho trendu. Vytvárali produkty, kde hlavné slovo malo ich logo, do tvaru diamantov, s veľkou karátovou hmotnosťou a odvážnym vzhľadom. Dnes sa karta obrátila a mnoho šperkárov dáva prednosť minimalistickým šperkom s nadčasovou eleganciou a každodennou univerzálnosťou pred výrazným vzhľadom.

    Mnoho celebrít z prvej ligy sa na tichý luxus vrhlo a rozhodlo sa nosiť šperky, ktoré sú všeobecnejšieho rázu a pre neznalé oko zdanlivo „neznačkové“. Je medzi nimi napríklad Sofia Richie, Selena Gomez alebo herečka Gwyneth Paltrow, ktorá tichý luxus pojala za svoj už dávno.

    Symbol večnosti sem perfektne zapadá

    Priamo ‚briliantne‘ sa tichý luxus v šperkoch demonštruje na zásnubných prsteňoch, kam sa módny trend zameraný na minimalistické a nadčasové vzory premietol formou decentných, predsa pútavých štýlov a spôsobil posun v preferenciách zákazníkov. „Pre quiet luxury je charakteristické byť bez loga, decentný, a predsa dať najavo svoj štýl a status, a diamantové šperky všeobecne sú pre tento druh vyjadrenia kľúčové,“ uviedla Kristina Buckley Kavel zo spoločnosti Natural Diamond Council.

    Hovoríme hlavne o dôraze na tzv. metódu štyroch C: cut, color, clarity a carat. V slovenčine brus, farba, čistota a karát. Hlavnú rolu má predovšetkým solitérny kameň, bez množstva postranných ozdôb. Spadá sem aj starožitný a vintage štýl, ktorý uprednostňujú tradičnejší zákazníci, ako smaragdový brus, ovály, cushion alebo Asscher. Chcú niečo nie príliš kričiace, zato nadčasové, čo bude mať vnútornú hodnotu. Zásnubný prsteň je obvykle niečo, čo sa stáva rodinným dedičstvom, takže chcete, aby obstál aj neustále sa meniace trendy.

    Užitočné sa v tomto prípade paradoxne stávajú aj laboratórne pestované diamanty, pretože tie prírodné vzhľadom k svojej cene majú tendenciu nútiť buď zmenšiť veľkosť kamena, alebo urobiť kompromisy v kvalite. Avšak či už ide o prírodný alebo laboratórne vypestovaný diamant, klenotníci sa zhodujú, že trend tichého luxusu je o nadčasovosti a hre na individualitu nositeľa.

    Foto: Pexels

    Nápadne nenápadné bohatstvo

    Vo svete, kde je toľko rovnakosti, je výzvou mať niečo, čo je jedinečné, individuálne, osobné, a predsa si dlhodobo udrží vysokú hodnotu. Nakupovať také veci prebúdza emócie, pretože si ceníte krásu aj finančnú hodnotu v jednom. V prípade šperkov hovoríme okrem diamantov o materiáloch, ako zlato, platina, drahé kameny – avšak nefarebné -, môžu mať drobné spracovanie, ale aj mohutnejšie, keď je dodržaná etiketa quiet luxury, takže sú svojím zvláštnym spôsobom kričiace a odvážne natoľko, aby mohli celkový look završiť výkričníkom. Sú to šperky, nové aj staré, ktorých vynesenie sa pokaždé stane slávou.

    Zdroj: WWD, Forbes, Couture

    Autor článku:
    Foto:Beck

    Tichý luxus v šperkoch je dosť hlasitý na to, aby sa každé vynesenie stalo slávou

    ― Reklama ―

    Trend „quiet luxury“ už nejaký čas rezonuje titulky článkov a pravdepodobne ani len tak neodíde. Svojím spôsobom sa totiž nejedná o nič nového. Vždy tu s nami bol, ticho, ale predsa. Len teraz s nástupom vlny udržateľnosti, keď sa túžba po kvalite a minimalizme rozliala medzi širokú verejnosť, mu venujeme väčšiu pozornosť. Tichý luxus zasiahol do všetkých odvetví luxusného trhu a nevýnimkou sa nestali ani šperky.

    Quiet luxury síce nie je určený masám, ale prakticky každý, kto sa aspoň trochu zaujíma o módu, vám dokáže povedať, v čom spočíva. Odvracia sa chrbtom od kričiacich, veľkých potlačí, vzorov a log, ktoré na kilometer ďaleko hlásia, kde nakupujete. Opulentný dizajn ide bokom. Ustupuje remeselnému spracovaniu, kvalitným materiálom, nadčasovým strihom a exkluzívnemu minimalizmu, ktorý aspoň prinúti zamyslieť sa nad produktmi, ktoré si vyberáme, a čo môže byť nadčasovejšie ako šperky, ktoré po vás možno jedného dňa zdedí dcéra.

    Foto: Beck

    Čím hlasnejší, tým lepší už neplatí

    Samozrejme aj šperkárske firmy si chceli ukrojiť kúsok toho kričiaceho trendu. Vytvárali produkty, kde hlavné slovo malo ich logo, do tvaru diamantov, s veľkou karátovou hmotnosťou a odvážnym vzhľadom. Dnes sa karta obrátila a mnoho šperkárov dáva prednosť minimalistickým šperkom s nadčasovou eleganciou a každodennou univerzálnosťou pred výrazným vzhľadom.

    Mnoho celebrít z prvej ligy sa na tichý luxus vrhlo a rozhodlo sa nosiť šperky, ktoré sú všeobecnejšieho rázu a pre neznalé oko zdanlivo „neznačkové“. Je medzi nimi napríklad Sofia Richie, Selena Gomez alebo herečka Gwyneth Paltrow, ktorá tichý luxus pojala za svoj už dávno.

    Symbol večnosti sem perfektne zapadá

    Priamo ‚briliantne‘ sa tichý luxus v šperkoch demonštruje na zásnubných prsteňoch, kam sa módny trend zameraný na minimalistické a nadčasové vzory premietol formou decentných, predsa pútavých štýlov a spôsobil posun v preferenciách zákazníkov. „Pre quiet luxury je charakteristické byť bez loga, decentný, a predsa dať najavo svoj štýl a status, a diamantové šperky všeobecne sú pre tento druh vyjadrenia kľúčové,“ uviedla Kristina Buckley Kavel zo spoločnosti Natural Diamond Council.

    Hovoríme hlavne o dôraze na tzv. metódu štyroch C: cut, color, clarity a carat. V slovenčine brus, farba, čistota a karát. Hlavnú rolu má predovšetkým solitérny kameň, bez množstva postranných ozdôb. Spadá sem aj starožitný a vintage štýl, ktorý uprednostňujú tradičnejší zákazníci, ako smaragdový brus, ovály, cushion alebo Asscher. Chcú niečo nie príliš kričiace, zato nadčasové, čo bude mať vnútornú hodnotu. Zásnubný prsteň je obvykle niečo, čo sa stáva rodinným dedičstvom, takže chcete, aby obstál aj neustále sa meniace trendy.

    Užitočné sa v tomto prípade paradoxne stávajú aj laboratórne pestované diamanty, pretože tie prírodné vzhľadom k svojej cene majú tendenciu nútiť buď zmenšiť veľkosť kamena, alebo urobiť kompromisy v kvalite. Avšak či už ide o prírodný alebo laboratórne vypestovaný diamant, klenotníci sa zhodujú, že trend tichého luxusu je o nadčasovosti a hre na individualitu nositeľa.

    Foto: Pexels

    Nápadne nenápadné bohatstvo

    Vo svete, kde je toľko rovnakosti, je výzvou mať niečo, čo je jedinečné, individuálne, osobné, a predsa si dlhodobo udrží vysokú hodnotu. Nakupovať také veci prebúdza emócie, pretože si ceníte krásu aj finančnú hodnotu v jednom. V prípade šperkov hovoríme okrem diamantov o materiáloch, ako zlato, platina, drahé kameny – avšak nefarebné -, môžu mať drobné spracovanie, ale aj mohutnejšie, keď je dodržaná etiketa quiet luxury, takže sú svojím zvláštnym spôsobom kričiace a odvážne natoľko, aby mohli celkový look završiť výkričníkom. Sú to šperky, nové aj staré, ktorých vynesenie sa pokaždé stane slávou.

    Zdroj: WWD, Forbes, Couture

    ― Reklama ―

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    ― Reklama ―