Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Maison Margiela v stredu potvrdil dlhodobé špekulácie o svojom kreatívnom riaditeľovi Johnovi Gallianovi. Slávny návrhár po desiatich rokoch opustí svoju pozíciu. Značka mu pomohla vstať z popola po tom, čo musel opustiť svoju pozíciu v Dior kvôli antisemitským výrokom. Zatiaľ však nie je jasné, kam povedú návrhárove ďalšie kroky.

    Majiteľ Maison Margiela Renzo Rosso a návrhár John Galliano ukončia svoju 10-ročnú spoluprácu. Spoločne to v stredu oznámili v nie príliš prekvapivom vyhlásení. Koniec koncov, módny svet už niekoľko mesiacov špekuloval, že slávny návrhár pravdepodobne nepredĺži končiaci sa kontrakt. Obaja predstavitelia slávnej značky označili svoje partnerstvo za „obohacujúce, prelomové a meniace život“.

    Ani jeden z nich však neprezradil, aké budú ich ďalšie kroky. Módna scéna však za posledný rok zaznamenala toľko zmien v kreatívnom vedení, že v hre je niekoľko rôznych mien. Podľa niektorých dohadov by sa John Galliano mohol vrátiť do módneho domu Dior, ktorý musel v roku 2011 opustiť. Dôvodom boli jeho vtedajšie škandalózne rasistické a antisemitské výroky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by John Galliano (@jgalliano)

    Počas rozlúčky návrhár tiež zdôraznil svoju vďačnosť Renzu Rosso za to, že mu dal druhú šancu. „Umožnil mi začať odznova a nájsť svoj kreatívny hlas vo chvíli, keď som ho stratil,“ popísal Galliano. Návrhár sa za svoje výroky niekoľkokrát ospravedlnil a počas súdneho procesu priznal, že v tom čase bol závislý od alkoholu, práškov na spanie a iných drog. Podstúpil aj rehabilitáciu vo Švajčiarsku.

    Galliano opäť vyšplhal na vrchol. Jeho úspech potvrdila aj tohtoročná Artisanal kolekcia

     

    Ikonický návrhár sa tak vo svojom oficiálnom vyhlásení poďakoval módnej scéne, že ho prijala späť. „Módny priemysel funguje najlepšie, keď sa navzájom podporujeme, keď sa neodsudzujeme, keď sa akceptujeme, odpúšťame si a pomáhame si pochopiť naše chyby,“ vysvetlil. Rosso sa podobne nostalgicky vyjadril aj o Gallianovom odchode. „Navždy budeme súčasťou histórie módy,“ popísal.

    Nemožno poprieť, že John Galliano počas svojho pôsobenia v Maison Margiela vytvoril niekoľko nezabudnuteľných módnych momentov. Patrí medzi ne aj outfit z roku 2018, ktorý navrhol pre speváčku Rihannu na vtedajší Met Gala. Boli to šaty pripomínajúce pápežské rúcho. Módna scéna má tiež stále v živej pamäti návrhárovu Artisanal show zo začiatku tohto roka.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Dazed, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Módny svet dá zbohom ikonickej ére. John Galliano opúšťa Maison Margiela

    ― Reklama ―

    Módny dom Maison Margiela v stredu potvrdil dlhodobé špekulácie o svojom kreatívnom riaditeľovi Johnovi Gallianovi. Slávny návrhár po desiatich rokoch opustí svoju pozíciu. Značka mu pomohla vstať z popola po tom, čo musel opustiť svoju pozíciu v Dior kvôli antisemitským výrokom. Zatiaľ však nie je jasné, kam povedú návrhárove ďalšie kroky.

    Majiteľ Maison Margiela Renzo Rosso a návrhár John Galliano ukončia svoju 10-ročnú spoluprácu. Spoločne to v stredu oznámili v nie príliš prekvapivom vyhlásení. Koniec koncov, módny svet už niekoľko mesiacov špekuloval, že slávny návrhár pravdepodobne nepredĺži končiaci sa kontrakt. Obaja predstavitelia slávnej značky označili svoje partnerstvo za „obohacujúce, prelomové a meniace život“.

    Ani jeden z nich však neprezradil, aké budú ich ďalšie kroky. Módna scéna však za posledný rok zaznamenala toľko zmien v kreatívnom vedení, že v hre je niekoľko rôznych mien. Podľa niektorých dohadov by sa John Galliano mohol vrátiť do módneho domu Dior, ktorý musel v roku 2011 opustiť. Dôvodom boli jeho vtedajšie škandalózne rasistické a antisemitské výroky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by John Galliano (@jgalliano)

    Počas rozlúčky návrhár tiež zdôraznil svoju vďačnosť Renzu Rosso za to, že mu dal druhú šancu. „Umožnil mi začať odznova a nájsť svoj kreatívny hlas vo chvíli, keď som ho stratil,“ popísal Galliano. Návrhár sa za svoje výroky niekoľkokrát ospravedlnil a počas súdneho procesu priznal, že v tom čase bol závislý od alkoholu, práškov na spanie a iných drog. Podstúpil aj rehabilitáciu vo Švajčiarsku.

    Galliano opäť vyšplhal na vrchol. Jeho úspech potvrdila aj tohtoročná Artisanal kolekcia

     

    Ikonický návrhár sa tak vo svojom oficiálnom vyhlásení poďakoval módnej scéne, že ho prijala späť. „Módny priemysel funguje najlepšie, keď sa navzájom podporujeme, keď sa neodsudzujeme, keď sa akceptujeme, odpúšťame si a pomáhame si pochopiť naše chyby,“ vysvetlil. Rosso sa podobne nostalgicky vyjadril aj o Gallianovom odchode. „Navždy budeme súčasťou histórie módy,“ popísal.

    Nemožno poprieť, že John Galliano počas svojho pôsobenia v Maison Margiela vytvoril niekoľko nezabudnuteľných módnych momentov. Patrí medzi ne aj outfit z roku 2018, ktorý navrhol pre speváčku Rihannu na vtedajší Met Gala. Boli to šaty pripomínajúce pápežské rúcho. Módna scéna má tiež stále v živej pamäti návrhárovu Artisanal show zo začiatku tohto roka.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Dazed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    ― Reklama ―