Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Najnovšia prehliadka návrhárky Stelly McCartney zdôraznila jej už aj tak hlasné posolstvo. Prostredníctvom svojej práce apelovala na módny svet, aby sa vzdal používania peria. Návrhárka svoje úsilie posilnila aj partnerstvom s organizáciou PETA a spoločným projektom, v ktorom použila slogan It’s about fucking time.

    Návrhárka Stella McCartney vytvorila svoju kolekciu na nadchádzajúcu jar a leto s použitím 91 percent udržateľných materiálov. Podčiarkla tým svoje dlhodobé úsilie o to, aby sa módny priemysel stal ekologickejším a šetrnejším k zvieratám. Vo svojej najnovšej prehliadke sa tentoraz zamerala na perie. Zosilnila tým svoju snahu rozšíriť koniec jeho využívania aj medzi ostatné svetové módne domy.

    Zdroj: Stella McCartney

    Hostia preto dostali do rúk špeciálne noviny The Stella Times, ktoré opisujú návrhárkine snahy o ochranu životného prostredia. Každý hosť dostal aj čiapku s nápisom About F-king Time. Ide o odkaz na slogan, ktorý návrhárka prvýkrát použila v roku 1999. Vyniesla ho totiž na tielku pri inaugurácii svojho otca, slávneho speváka Paula McCartneyho, do Rokenrolovej siene slávy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by PETA (@peta)

    Teraz však McCartney používa tento nápis ako politický nástroj. Dáva tak najavo svoju frustráciu zo súčasnej módnej scény. Svoj názor nevyjadrila len prostredníctvom nadýchaných zvrškov pripomínajúcich perie, zlatých vtáčích motívov alebo dlhých splývavých šiat. Na newyorskom týždni módy vytvorila aj nový projekt s organizáciou Ľudia za etické zaobchádzanie so zvieratami (PETA).

    Stella McCartney zasiahla aj v New Yorku. Spolu s PETA brója proti koži

    Namiesto peria sa návrhárka v New Yorku zamerala na ukončenie používania kože. Spolu s PETA tak okrem kampane It’s About Fucking Time vytvorila projekt I’d Rather Go Naked, ktorý kedysi zachytával nahé celebrity podporujúce práva zvierat. Podľa PETA kvôli kožiarskemu priemyslu každoročne zomrie až miliarda zvierat. Ich kože pochádzajú najmä z rozvojových krajín, kde ochrana nie je taká prísna.

    @fashioncricket PETA, l’organizzazione animalista, si è imbucata, per l’ennesima volta, a una sfilata. #Dior #Peta #aninali #fashion #fashion ♬ suono originale – Fashion cricket

    Organizácia PETA o sebe tohtoročnú sezónu fashion weekov dala vedieť viac ako raz. Upozornila na seba aj na nedávnej prehliadke značky Dior. Jej aktivistka vstúpila na mólo s nápisom Fuck Feathers, pričom jej oblečenie malo pripomínať skrvavenú kožu vtákov. Vedenie PETA sa rozhodlo zorganizovať túto akciu po tom, čo Lady Gaga mala na tohtoročných olympijských hrách oblečené šaty Dior z pštrosieho peria.

    Zdroje: WWD, PETA, Times Now News, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Stella McCartney zvýšila svoj apel. It’s about fucking time, odkazuje

    ― Reklama ―

    Najnovšia prehliadka návrhárky Stelly McCartney zdôraznila jej už aj tak hlasné posolstvo. Prostredníctvom svojej práce apelovala na módny svet, aby sa vzdal používania peria. Návrhárka svoje úsilie posilnila aj partnerstvom s organizáciou PETA a spoločným projektom, v ktorom použila slogan It’s about fucking time.

    Návrhárka Stella McCartney vytvorila svoju kolekciu na nadchádzajúcu jar a leto s použitím 91 percent udržateľných materiálov. Podčiarkla tým svoje dlhodobé úsilie o to, aby sa módny priemysel stal ekologickejším a šetrnejším k zvieratám. Vo svojej najnovšej prehliadke sa tentoraz zamerala na perie. Zosilnila tým svoju snahu rozšíriť koniec jeho využívania aj medzi ostatné svetové módne domy.

    Zdroj: Stella McCartney

    Hostia preto dostali do rúk špeciálne noviny The Stella Times, ktoré opisujú návrhárkine snahy o ochranu životného prostredia. Každý hosť dostal aj čiapku s nápisom About F-king Time. Ide o odkaz na slogan, ktorý návrhárka prvýkrát použila v roku 1999. Vyniesla ho totiž na tielku pri inaugurácii svojho otca, slávneho speváka Paula McCartneyho, do Rokenrolovej siene slávy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by PETA (@peta)

    Teraz však McCartney používa tento nápis ako politický nástroj. Dáva tak najavo svoju frustráciu zo súčasnej módnej scény. Svoj názor nevyjadrila len prostredníctvom nadýchaných zvrškov pripomínajúcich perie, zlatých vtáčích motívov alebo dlhých splývavých šiat. Na newyorskom týždni módy vytvorila aj nový projekt s organizáciou Ľudia za etické zaobchádzanie so zvieratami (PETA).

    Stella McCartney zasiahla aj v New Yorku. Spolu s PETA brója proti koži

    Namiesto peria sa návrhárka v New Yorku zamerala na ukončenie používania kože. Spolu s PETA tak okrem kampane It’s About Fucking Time vytvorila projekt I’d Rather Go Naked, ktorý kedysi zachytával nahé celebrity podporujúce práva zvierat. Podľa PETA kvôli kožiarskemu priemyslu každoročne zomrie až miliarda zvierat. Ich kože pochádzajú najmä z rozvojových krajín, kde ochrana nie je taká prísna.

    @fashioncricket PETA, l’organizzazione animalista, si è imbucata, per l’ennesima volta, a una sfilata. #Dior #Peta #aninali #fashion #fashion ♬ suono originale – Fashion cricket

    Organizácia PETA o sebe tohtoročnú sezónu fashion weekov dala vedieť viac ako raz. Upozornila na seba aj na nedávnej prehliadke značky Dior. Jej aktivistka vstúpila na mólo s nápisom Fuck Feathers, pričom jej oblečenie malo pripomínať skrvavenú kožu vtákov. Vedenie PETA sa rozhodlo zorganizovať túto akciu po tom, čo Lady Gaga mala na tohtoročných olympijských hrách oblečené šaty Dior z pštrosieho peria.

    Zdroje: WWD, PETA, Times Now News, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    ― Reklama ―