Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V pondelok sa v Londýne konalo udeľovanie tohtoročných British Fashion Awards. Na tradičnom módnom podujatí sa zišlo nielen množstvo renomovaných návrhárov, ale aj známych osobností zo všetkých kútov sveta. Najdôležitejšie ocenenie za rok 2024 opäť získal Jonathan Anderson. Opäť dokázal, že britskú módu rozhodne netreba podceňovať.

    Módne ceny každoročne organizuje British Fashion Council pod značkou The Fashion Awards. Tentoraz očakávanú udalosť privítala v pondelok večer Royal Albert Hall. O prestížne ocenenie sa uchádzalo množstvo medzinárodných návrhárov vrátane Miuccia Prada, Kim Jones a John Galliano. Tie najväčšie módne ceny si však domov odniesli dizajnéri z Veľkej Británie.

    Napríklad Jonathan Anderson vyhral najdôležitejšiu kategóriu už po druhýkrát a stal sa návrhárom roka. Ocenenie získal za prácu pre svoju značku JW Anderson aj módny dom Loewe. itul návrhára britskej pánskej módy potom pripadol návrhárke Grace Wales Bonner. Rovnaké ocenenie, ale za prácu v oblasti dámskej módy, si potom po luxusnom červenom koberci prevzala Simone Rocha.

    Zdroj: Reuters

    Tohtoročné udeľovanie British Fashion Awards potom privítalo aj novú kategóriu s názvom British Accessories Designer, ktorej ocenenie získal Stephen Jones. Tento rok bol ocenený aj kreatívny riaditeľ módneho domu Gucci. Osobitné uznanie získal za reklamnú kampaň pre kolekciu na rok 2025 s názvom We Will Always Have London. Tú vtedy nafotila americká fotografka Nan Goldin.

    Modelkou roka sa stala Alex Consani. Míľniku dosiahla ako prvá transgender žena

    Červený koberec však v pondelok nezaplnili len svetoznámi návrhári. Po koberci sa na vysokých podpätkoch prešli aj známe modelky vrátane Alex Consani. Získala ocenenie Modelka roka. Získala totiž cenu Model of the Year. Vo svojich dvadsaťjeden rokoch sa tak stala prvou transgender ženou, ktorá podobný úspech dosiahla. Módne publikum tento rok oslovila predovšetkým svojou prácou pre Jacquemus alebo Marc Jacobs.

    @voguefrance #Rihanna a fait une apparition surprise aux #FashionAwards2024 pour soutenir #ASAPRocky, qui reçoit le prix d’innovateur culturel lors de la cérémonie. #BadGalRiri a opté pour un look fabuleux composé d’une robe sarcelle et d’un chapeau assorti. #voguefrance #britishfashionawards #tfa #fashionawards #tiktokfashion ♬ son original – Vogue France

    Na módnej udalosti roka sa však zúčastnili aj zástupcovia filmového a hudobného priemyslu. Svojím outfitom oslnila napríklad speváčka Rihanna, ktorej partner A$AP Rocky získal cenu Cultural Innovator. Na odovzdávaní módnych cien sa zúčastnili aj Ellie Goulding, Rita Ora, Nara Smith, Ashley Graham, Anna Wintour, Alexa Chang, Halle Bailey a mnohé ďalšie osobnosti súčasnej módnej scény.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Rok 2024 pozná módnych favoritov. Na British Fashion Awards zažiarili návrhári aj slávne osobnosti

    ― Reklama ―

    V pondelok sa v Londýne konalo udeľovanie tohtoročných British Fashion Awards. Na tradičnom módnom podujatí sa zišlo nielen množstvo renomovaných návrhárov, ale aj známych osobností zo všetkých kútov sveta. Najdôležitejšie ocenenie za rok 2024 opäť získal Jonathan Anderson. Opäť dokázal, že britskú módu rozhodne netreba podceňovať.

    Módne ceny každoročne organizuje British Fashion Council pod značkou The Fashion Awards. Tentoraz očakávanú udalosť privítala v pondelok večer Royal Albert Hall. O prestížne ocenenie sa uchádzalo množstvo medzinárodných návrhárov vrátane Miuccia Prada, Kim Jones a John Galliano. Tie najväčšie módne ceny si však domov odniesli dizajnéri z Veľkej Británie.

    Napríklad Jonathan Anderson vyhral najdôležitejšiu kategóriu už po druhýkrát a stal sa návrhárom roka. Ocenenie získal za prácu pre svoju značku JW Anderson aj módny dom Loewe. itul návrhára britskej pánskej módy potom pripadol návrhárke Grace Wales Bonner. Rovnaké ocenenie, ale za prácu v oblasti dámskej módy, si potom po luxusnom červenom koberci prevzala Simone Rocha.

    Zdroj: Reuters

    Tohtoročné udeľovanie British Fashion Awards potom privítalo aj novú kategóriu s názvom British Accessories Designer, ktorej ocenenie získal Stephen Jones. Tento rok bol ocenený aj kreatívny riaditeľ módneho domu Gucci. Osobitné uznanie získal za reklamnú kampaň pre kolekciu na rok 2025 s názvom We Will Always Have London. Tú vtedy nafotila americká fotografka Nan Goldin.

    Modelkou roka sa stala Alex Consani. Míľniku dosiahla ako prvá transgender žena

    Červený koberec však v pondelok nezaplnili len svetoznámi návrhári. Po koberci sa na vysokých podpätkoch prešli aj známe modelky vrátane Alex Consani. Získala ocenenie Modelka roka. Získala totiž cenu Model of the Year. Vo svojich dvadsaťjeden rokoch sa tak stala prvou transgender ženou, ktorá podobný úspech dosiahla. Módne publikum tento rok oslovila predovšetkým svojou prácou pre Jacquemus alebo Marc Jacobs.

    @voguefrance #Rihanna a fait une apparition surprise aux #FashionAwards2024 pour soutenir #ASAPRocky, qui reçoit le prix d’innovateur culturel lors de la cérémonie. #BadGalRiri a opté pour un look fabuleux composé d’une robe sarcelle et d’un chapeau assorti. #voguefrance #britishfashionawards #tfa #fashionawards #tiktokfashion ♬ son original – Vogue France

    Na módnej udalosti roka sa však zúčastnili aj zástupcovia filmového a hudobného priemyslu. Svojím outfitom oslnila napríklad speváčka Rihanna, ktorej partner A$AP Rocky získal cenu Cultural Innovator. Na odovzdávaní módnych cien sa zúčastnili aj Ellie Goulding, Rita Ora, Nara Smith, Ashley Graham, Anna Wintour, Alexa Chang, Halle Bailey a mnohé ďalšie osobnosti súčasnej módnej scény.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    ― Reklama ―

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    Uverili sme marketingovým klamstvám? The Ordinary búra mýty skincare sveta

    Značka The Ordinary povedala stop. Stop marketingovým beauty tipom, ktoré neprinášajú žiadne viditeľné zmeny. Stop klamaniu. Svojou novou kampaňou s názvom The Periodic Fable chce zbúrať mýty, ktoré svet skincare rutín vystaval na pestrých termínoch. Reklamou urobila spoločnosť čiaru za lákavými frázami a marketingom, ktoré zarábajú peniaze, ale neprinášajú ovocie.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    ― Reklama ―