Více

    ― Reklama ―

    Rick Owens tento rok hľadá svoje korene. Kolekcia FW25 s názvom Concordians odkazuje na priemyselné mesto Concordia v Taliansku, kde jeho značka vyrába väčšinu svojich produktov už 22 rokov. Pomyselný návrat priniesol nekompromisnú estetiku, ale aj nové virálne momenty. Medzi ne patria aj trendové čižmy, na ktorých návrhu sa podieľal dizajnér Victor Clavelly.

    Po rokoch pendlovania medzi Parížom a Los Angeles sa Rick Owens vracia k svojim začiatkom, keď spal na pohovke v továrni Concordia a učil sa chápať rytmus priemyselnej výroby. Svoje spomienky preniesol do kolekcie prostredníctvom udržateľnosti a redukcie nadbytku. Uvoľnené kabáty, voskované džínsy či dlhé reťaze s hrotmi dodávajú kolekcii mystickú surovosť, ktorá je pre túto výrobu typická.

    Perie tento rok nepoužil len Saint Laurent. Rick Owens ho vytvoril z kože

    Napriek tomu, že Rick Owens nikdy nechýbal v tvorbe obuvi odvahu, tohtoročná sezóna priniesla model, ktorý už teraz kandiduje na titul najikonickejších topánok FW25. Topánky vytvorené v spolupráci s parížskym dizajnérom Victorom Clavellym pripomínajú vrstvené vtáčie perie. Segmenty kože boli starostlivo vyrezané laserom a zošité do tvaru rozstrapateného peria, čo pri pohybe vytvára fascinujúcu dynamiku.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by VICTOR (@victorclavelly)

    V podcaste Fashion Neurosis dizajnér popísal svoje vysoké topánky ako protest proti štandardizovaným estetickým normám. Zdá sa, že nové modely posúvajú jeho životnú filozofiu ďalej. Sú mimoriadne krikľavé a zároveň spochybňujú konvenčný pohľad na dizajn funkčnej obuvi. V jeho predchádzajúcich kolekciách sme sa stretli s viacerými ikonickými kúskami, ale táto sa zdá byť zatiaľ najprepracovanejšia.

    Funkcia a extravagancia v jednom. Navyše povinný kúsok pre moderného nomáda

    Okrem topánok plných pohybu ukázal Rick Owens v tejto sezóne aj dlhé kabáty s dramatickými ramenami, vegánsku kožu, roztrhané džínsy a gumené topy. Ako každú sezónu, aj tentoraz sa návrhár zameral na remeselné spracovanie materiálov. Dominovala napríklad britská melanžová vlna alebo koža z aligátora, samozrejme zo zodpovedne a eticky spravovaných zdrojov.

    Zdroj: Profimedia, Rick Owens

    Okrem toho sa Rick Owens pri svojej najnovšej kolekcii spojil s legendárnou značkou Rimowa a predstavil luxusný ikonický kufor inšpirovaný sochárom Richardom Serrom. Nechal ho vyrobiť len v počte 500 kusov. Owens otvorene hovorí o tom, ako mu roky cestovania medzi Parížom a Concordiou pomohli vytvoriť si hlboký vzťah k minimalizmu. Podľa vlastných slov chce mať menej vecí, ale aby „stáli za to“.

    Zdroj: Rimowa

    Príbeh kolekcie FW25 preto pôsobí aj ako manifest proti nadbytku. Ikonický návrhár v nej vzdáva hold minulosti, ale nie klasickým spôsobom, teda nostalgicky. Jeho interpretácia je tentoraz moderná, funkcionalistická a ako vždy úplne autentická.

    Zdroje: Instagram, HighSnobiety, WWD, Dazed, SHOWstudio

    Rick Owens opäť valcuje sociálne siete. Kolekcia FW25 vzdáva hold Taliansku

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Rick Owens tento rok hľadá svoje korene. Kolekcia FW25 s názvom Concordians odkazuje na priemyselné mesto Concordia v Taliansku, kde jeho značka vyrába väčšinu svojich produktov už 22 rokov. Pomyselný návrat priniesol nekompromisnú estetiku, ale aj nové virálne momenty. Medzi ne patria aj trendové čižmy, na ktorých návrhu sa podieľal dizajnér Victor Clavelly.

    Po rokoch pendlovania medzi Parížom a Los Angeles sa Rick Owens vracia k svojim začiatkom, keď spal na pohovke v továrni Concordia a učil sa chápať rytmus priemyselnej výroby. Svoje spomienky preniesol do kolekcie prostredníctvom udržateľnosti a redukcie nadbytku. Uvoľnené kabáty, voskované džínsy či dlhé reťaze s hrotmi dodávajú kolekcii mystickú surovosť, ktorá je pre túto výrobu typická.

    Perie tento rok nepoužil len Saint Laurent. Rick Owens ho vytvoril z kože

    Napriek tomu, že Rick Owens nikdy nechýbal v tvorbe obuvi odvahu, tohtoročná sezóna priniesla model, ktorý už teraz kandiduje na titul najikonickejších topánok FW25. Topánky vytvorené v spolupráci s parížskym dizajnérom Victorom Clavellym pripomínajú vrstvené vtáčie perie. Segmenty kože boli starostlivo vyrezané laserom a zošité do tvaru rozstrapateného peria, čo pri pohybe vytvára fascinujúcu dynamiku.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by VICTOR (@victorclavelly)

    V podcaste Fashion Neurosis dizajnér popísal svoje vysoké topánky ako protest proti štandardizovaným estetickým normám. Zdá sa, že nové modely posúvajú jeho životnú filozofiu ďalej. Sú mimoriadne krikľavé a zároveň spochybňujú konvenčný pohľad na dizajn funkčnej obuvi. V jeho predchádzajúcich kolekciách sme sa stretli s viacerými ikonickými kúskami, ale táto sa zdá byť zatiaľ najprepracovanejšia.

    Funkcia a extravagancia v jednom. Navyše povinný kúsok pre moderného nomáda

    Okrem topánok plných pohybu ukázal Rick Owens v tejto sezóne aj dlhé kabáty s dramatickými ramenami, vegánsku kožu, roztrhané džínsy a gumené topy. Ako každú sezónu, aj tentoraz sa návrhár zameral na remeselné spracovanie materiálov. Dominovala napríklad britská melanžová vlna alebo koža z aligátora, samozrejme zo zodpovedne a eticky spravovaných zdrojov.

    Zdroj: Profimedia, Rick Owens

    Okrem toho sa Rick Owens pri svojej najnovšej kolekcii spojil s legendárnou značkou Rimowa a predstavil luxusný ikonický kufor inšpirovaný sochárom Richardom Serrom. Nechal ho vyrobiť len v počte 500 kusov. Owens otvorene hovorí o tom, ako mu roky cestovania medzi Parížom a Concordiou pomohli vytvoriť si hlboký vzťah k minimalizmu. Podľa vlastných slov chce mať menej vecí, ale aby „stáli za to“.

    Zdroj: Rimowa

    Príbeh kolekcie FW25 preto pôsobí aj ako manifest proti nadbytku. Ikonický návrhár v nej vzdáva hold minulosti, ale nie klasickým spôsobom, teda nostalgicky. Jeho interpretácia je tentoraz moderná, funkcionalistická a ako vždy úplne autentická.

    Zdroje: Instagram, HighSnobiety, WWD, Dazed, SHOWstudio

    ― Reklama ―

    Sexappeal, supermodelky a večierky. Značka Dsquared2 oslávila svoje narodeniny veľkolepo

    Nedávny Milánsky týždeň módy sa niesol v duchu výročí. Okrem módneho domu Fendi oslávila pamätný míľnik aj značka z trochu iného súdka. Dsquared2 svoju prehliadku k 30. narodeninám poňala vzhľadom na svoju DNA skutočne autenticky. Nechýbala maximalistická estetika, sebavedomie sršiace z každého looku a vystúpenie čestného hosťa, rapperky Doechii.

    Beauty novinky: Privítajte jar s ceruzkou na pery od Rhode či regeneračným sérom od Chanel

    Jar sa nesie v znamení zaujímavých kozmetických noviniek. Značky ako Chanel a Havlik's apothecary vítajú inovácie v starostlivosti o pleť, ktoré sú ideálne na jarný reset pleti. Parfumérsky dom Ourte uvádza na trh svoj najodvážnejší gurmánsky parfum s nádychom živočíšnosti. Modelka a influencerka Hailey Bieber tiež odhaľuje nový produkt, tentoraz v podobe ceruzky na pery.

    Meč, korzet a zamat. Rytierske legendy sa vracajú s trendom Medievalcore

    Medievalcore a jeho nástup nemožno ignorovať. Tento trend, ktorý v sebe spája prvky gotiky, romantiky a fantasy, ovládol nielen prehliadkové móla, ale aj červené koberce a sociálne siete. Zamatové rukávy sa stretávajú s hrubými korzetmi a stredoveké cingrlátka sa miešajú s moderným luxusom. Móda sa opäť obracia k histórii, aby sa inšpirovala legendárnymi príbehmi a rytierskymi baladami.

    Unapproachable make-up vám dodá sebavedomie. Odradí aj nevítaných mužov

    Trendy "unapproachable" make-up má hneď niekoľko priaznivých vedľajších účinkov. Okrem vytvorenia výrazného looku totiž podľa používateľov sociálnej siete TikTok zvládne dodať sebavedomie a odvahu. Tým však jeho plusy nekončia. Svoj názov totiž získal od ďalšieho bonusového prínosu. Jeho nositeľkám má pomáhať odohnať vtieravých a nepríjemných mužov.

    Počítanie ovečiek niekedy nestačí. Na pokojný spánok slúžia moderné pomôcky

    Spánok môže byť niekedy tvrdý oriešok. Dlhé prevaľovanie, neustále budenie a ráno neodbytný pocit únavy. Zlé spanie trápi veľkú časť populácie a hocikedy sa jedná o stav, ktorý ani upokojujúci čaj na dobrú noc nezachráni. Našťastie, moderná doba má niekoľko trikov, ktoré vám môžu konečne pomôcť zbaviť sa nekvalitného spánku.

    Londýnsky týždeň módy mieri do finále. Získali si ho značky Simone Rocha, Erdem aj Roksanda

    Víkend v Londýne sa niesol v znamení módy. Ulice ovládlo niekoľko očakávaných prehliadok. Jednou z nich bola aj tohtoročná jesenná a zimná kolekcia z dielne Simone Rocha. Návrhárka prekvapila emo romantickými návrhmi. Rovnako pôsobivá bola aj práca návrhára Erdema Moralioglu. Obdiv návštevníkov si však opäť získala aj Roksanda.

    Začervenaná pleť nemusí byť problém. Vieme, čo jej pomôže získať späť prirodzenú rovnováhu

    Začervenaná pleť nie je len estetický problém, ale aj signál, že s vašou pokožkou nie je niečo v poriadku. Červené fliačky, pnutie, svrbenie, či dokonca pálenie sú často príznakmi podráždenia alebo hlbšieho zápalu. Môže ísť o prirodzenú reakciu na vonkajšie vplyvy, ale aj o náznak narušenej kožnej bariéry, ktorá potrebuje rýchlu a účinnú regeneráciu.

    Trend TikTok, ktorý naozaj pomáha. Nedeľný reset ponúka vytúženú úľavu

    Platforma TikTok je známa nielen krátkymi zábavnými videami, ale predovšetkým schopnosťou vytvárať nepochopiteľné trendy. Väčšina z nich však nedáva veľký zmysel a napriek dobre mieneným radám nemajú v každodennom živote úspech. Výnimkou však bol "nedeľný reset". Používatelia sociálnej siete si obľúbili rutinu, ktorá pomáha pri nahromadenom strese. 

    Koniec veľkej éry. Rolex ukončuje značku Carl F. Bucherer

    Spoločnosť Rolex oznámila, že po 137 rokoch ukončí činnosť získanej značky Carl F. Bucherer. Napriek investíciám vo výške stoviek miliónov švajčiarskych frankov sa výrobcovi luxusných hodiniek nepodarilo dosiahnuť vysnívaný zisk. Spoločnosť Rolex prevzala značku v roku 2023 v rámci akvizície reťazca Bucherer AG, ale teraz ju nechá postupne zaniknúť.

    Spotify osviežil dávny trend. Pink Pilates Princess zapĺňa posilňovne aj móla

    Hudobná streamovacia služba Spotify s koncom roka hodnotí zvyky svojich poslucháčov. Vlani napríklad udelila milovníkom trendy pozitívneho popu nálepku Pink Pilates Princess. Obnovila tak už existujúci pojem, kedysi dominujúcu platforme TikTok. Životný štýl romantizujúci denné rituály a pilates, so štipkou pastelovo ružovej, sa tak opäť predral na povrch.

    Módu si prispôsobte podľa seba. Skladané sukne mieria z módnych mól rovno do šatníka

    Začlenenie módnych kúskov do bežného šatníka môže byť niekedy náročné. Najlepšie sú preto tie kúsky, ktoré sa dodávajú v niekoľkých rôznych tvaroch a značky si s nimi môžu robiť vlastné veci. Podobná variácia platí v tejto sezóne aj pre skladané sukne. Kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto totiž zaplavili známe návrhárske značky, ktoré ponúkajú doslova záplavu možností a štýlov.

    Spoločnosti Skims a Nike spojili svoje sily. Predstavia novú fitness značku pre ženy

    Spoločnosť Nike začína novú kapitolu. Spolu so spoločnosťou Skims, ktorú založila influencerka a modelka Kim Kardashian, vytvoria novú fitness značku pre ženy. Projekt s názvom NikeSkims spojí dlhoročné skúsenosti spoločnosti Nike a hype, ktorý sprevádza značku Skims od jej vzniku. Prvá kolekcia by potom mala byť uvedená na trh na jar tohto roka.

    Jacquemus na vrchole. Okrem obľúbených reklamných kampaní zažiari aj s vlastnou kozmetikou

    Návrhárovi Simonu Porte Jacquemus sa splnil sen. Po náročnom hľadaní konečne našiel vhodného investora pre svoju nezávislú parížsku značku. Dôvodov na oslavu je však viac, pretože výsledkom exkluzívneho partnerstva s konglomerátom L'Oréal bude okrem menšinového podielu aj exkluzívna kozmetická línia Jacquemus.

    Móda v skratke: Značky odhaľujú slávne tváre a Londýn víta nováčika

    Módne spoločnosti vítajú jar s novými tvárami. Mnohé z nich predstavili nových ambasádorov. Herečka Philippine Leroy-Beaulieu žiari v šperkoch Pomellato a herečka Eiza González v kúskoch od David Yurman. Značka De Beers pre zmenu spolupracuje s modelkou Adwoou Aboah. Londýnsky týždeň módy privíta novú značku Songs of Siren.

    Cez púšť z pohodlia luxusu. Blízky východ pripravuje svoj prvý päťhviezdičkový vlak

    Luxusné cestovanie nadobúda nové rozmery. Saudská Arábia plánuje postaviť prvý päťhviezdičkový vlak na Blízkom východe. Cestujúci budú môcť na 1 300 kilometrov dlhej trase vidieť úchvatnú krásu púšte z pohodlia najmodernejšieho luxusu. Vlak s názvom Dream of the Desert tak ponúka unikátny zážitok.

    Hviezdy medzi porazenými. Hermès a Moncler Group prekonali očakávania

    Módne spoločnosti začínajú vyhodnocovať výsledky posledného štvrťroka minulého roka. Napriek nepriaznivým hospodárskym podmienkam sa spoločnostiam Hermès a Moncler Group tentoraz podarilo zvíťaziť na bojisku plnom silnej konkurencie. Obe spoločnosti úspešne prekonali odhady analytikov. Do nového roka vstupujú s novým optimizmom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―