Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslednou prehliadkou v Paríži sa skončil aj jeden z najdôležitejších módnych mesiacov roka. Louis Vuitton ho tradične ukončil prehliadkou na nadchádzajúcu jar a leto. O nič menej ohromujúci bol však aj rad z dielne Chanel, a to napriek absencii kreatívneho vedenia. S menším nadšením sa však stretla kolekcia MiuMiu.

    Chanel vypustil uväzneného vtáka. Ponúkla prekvapivo úspešnú show

    Od júna tohto roku chýbalo módnemu domu Chanel kreatívne vedenie. Jeho hlavná návrhárka Virginie Viard nečakane opustila svoju pozíciu. Kreatívnemu štúdiu, ktoré stojí za dočasným fungovaním slávnej spoločnosti, sa však na utorkovej prehliadke podarilo túto skutočnosť šikovne utajiť. Podarilo sa mu vytvoriť kolekciu hodnú samotnej zakladateľky značky, Gabrielle Chanel.

    Zdroj: Reuters

    Inšpiráciou pre najnovší rad bola vôňa Coco z roku 1991, ktorej základom bola vtáčia klietka, darček, ktorý kedysi Chanel dostala od jednej zo svojich krajčírok. Jej dojem bol inšpirovaný najmä obľúbeným priestorom módneho domu v Grand Palais. Impozantné miesto však dopĺňali rovnako očarujúce návrhy. Medzi najdokonalejšie kúsky patrili ľahké a priehľadné plášte či hravé tvídové bombery.

    MiuMiu stráca smer. Stráca sa v spleti opakujúcich sa trendy prvkov

    O niečo menej ohromujúcu prácu predviedol módny dom MiuMiu. Ponúkol síce niekoľko hviezdnych kúskov, ako napríklad obľúbené mini šortky, vystrihnuté body a zlaté opasky y2k. Diváci sa však začali pýtať, či by značka nemala odhaliť niečo nové. Okrem toho prehliadka pridala umelecké diela kritizujúce prácu novín. Mnohí však poukazovali na to, že svoju kritiku mala viac smerovať na neregulované sociálne siete.

    Zdroj: Miu Miu

    Louis Vuitton zvládol náročnú úlohu. Úspešne uzavrel parížsky fashion week

    Kreatívny riaditeľ dámskej sekcie značky Louis Vuitton Nicolas Ghesquière je jedným z najtalentovanejších návrhárov súčasnosti. Na rozdiel od svojich kolegov však nevytvára veľa virálnych kúskov. Môže sa zdať, že ako návrhár nemá čo ponúknuť. Vo svojej poslednej prehliadke, ktorou uzatváral parížsky týždeň módy, však dokázal opak. Zameral sa na tému „soft power“ a s ňou spojené jemnejšie siluety.

    Zdroj: Reuters

    Návrhár je totiž známy svojou inšpiráciou v architektúre, a teda aj pomerne ostrými a geometrickými tvarmi. Tentoraz sa však rozhodol vzdať hold jemnejším a „mäkším“ siluetám. Okrem toho vzdal hold aj dedičstvu slávnej značky. Modelky totiž na móle odhalili modely vyrobené z tisícov kufrov. Čerešničku na torte prehliadky nasadila herečka Zendaya, ktorá sa objavila v ďalšom úchvatnom outfite.

    zendaya a Law Roach oficiálne dorazili na prehliadku @Louis Vuitton na parížskom týždni módy. Ďalšie spravodajstvo z parížskeho týždňa módy nájdete na WWD.com. Video: @Lara Volpato #zendaya #lawroach @LuxuryLaw ♬ originálny zvuk – WWD

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Parížsku show uzavrelo silné módne trio. Chanel, MiuMiu a Louis Vuitton vystúpili na pódium

    ― Reklama ―

    Poslednou prehliadkou v Paríži sa skončil aj jeden z najdôležitejších módnych mesiacov roka. Louis Vuitton ho tradične ukončil prehliadkou na nadchádzajúcu jar a leto. O nič menej ohromujúci bol však aj rad z dielne Chanel, a to napriek absencii kreatívneho vedenia. S menším nadšením sa však stretla kolekcia MiuMiu.

    Chanel vypustil uväzneného vtáka. Ponúkla prekvapivo úspešnú show

    Od júna tohto roku chýbalo módnemu domu Chanel kreatívne vedenie. Jeho hlavná návrhárka Virginie Viard nečakane opustila svoju pozíciu. Kreatívnemu štúdiu, ktoré stojí za dočasným fungovaním slávnej spoločnosti, sa však na utorkovej prehliadke podarilo túto skutočnosť šikovne utajiť. Podarilo sa mu vytvoriť kolekciu hodnú samotnej zakladateľky značky, Gabrielle Chanel.

    Zdroj: Reuters

    Inšpiráciou pre najnovší rad bola vôňa Coco z roku 1991, ktorej základom bola vtáčia klietka, darček, ktorý kedysi Chanel dostala od jednej zo svojich krajčírok. Jej dojem bol inšpirovaný najmä obľúbeným priestorom módneho domu v Grand Palais. Impozantné miesto však dopĺňali rovnako očarujúce návrhy. Medzi najdokonalejšie kúsky patrili ľahké a priehľadné plášte či hravé tvídové bombery.

    MiuMiu stráca smer. Stráca sa v spleti opakujúcich sa trendy prvkov

    O niečo menej ohromujúcu prácu predviedol módny dom MiuMiu. Ponúkol síce niekoľko hviezdnych kúskov, ako napríklad obľúbené mini šortky, vystrihnuté body a zlaté opasky y2k. Diváci sa však začali pýtať, či by značka nemala odhaliť niečo nové. Okrem toho prehliadka pridala umelecké diela kritizujúce prácu novín. Mnohí však poukazovali na to, že svoju kritiku mala viac smerovať na neregulované sociálne siete.

    Zdroj: Miu Miu

    Louis Vuitton zvládol náročnú úlohu. Úspešne uzavrel parížsky fashion week

    Kreatívny riaditeľ dámskej sekcie značky Louis Vuitton Nicolas Ghesquière je jedným z najtalentovanejších návrhárov súčasnosti. Na rozdiel od svojich kolegov však nevytvára veľa virálnych kúskov. Môže sa zdať, že ako návrhár nemá čo ponúknuť. Vo svojej poslednej prehliadke, ktorou uzatváral parížsky týždeň módy, však dokázal opak. Zameral sa na tému „soft power“ a s ňou spojené jemnejšie siluety.

    Zdroj: Reuters

    Návrhár je totiž známy svojou inšpiráciou v architektúre, a teda aj pomerne ostrými a geometrickými tvarmi. Tentoraz sa však rozhodol vzdať hold jemnejším a „mäkším“ siluetám. Okrem toho vzdal hold aj dedičstvu slávnej značky. Modelky totiž na móle odhalili modely vyrobené z tisícov kufrov. Čerešničku na torte prehliadky nasadila herečka Zendaya, ktorá sa objavila v ďalšom úchvatnom outfite.

    zendaya a Law Roach oficiálne dorazili na prehliadku @Louis Vuitton na parížskom týždni módy. Ďalšie spravodajstvo z parížskeho týždňa módy nájdete na WWD.com. Video: @Lara Volpato #zendaya #lawroach @LuxuryLaw ♬ originálny zvuk – WWD

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    ― Reklama ―

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    ― Reklama ―