Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na scénu konečne prišla jar. Spolu s ňou sa do popredia dostávajú aj trendy, ktoré určujú tohtoročnú teplú sezónu. Pripravte sa teda na obutie niektorých topánok, ktoré nás v najbližších mesiacoch neopustia. Na piknikoch, jarných prechádzkach a kaviarenských pochôdzkach nás budú sprevádzať najmä kúsky reprezentujúce chic a námornícky štýl.

    Slingback modely ako definícia elegancie. Pristanú im ihly aj drobný podpätok

    Jedným z kúskov definujúcich túto jarnú sezónu sú nepochybne takzvané slingbacks. Ide o elegantné topánky s pásikom, ktorý elegantne obopína členok. Na prehliadkových mólach sa objavili takmer v každej podobe, s vysokými podpätkami, hrubšími kitten heels a plochými podrážkami. Okrem toho sú skvelým doplnkom každého outfitu, môžete ich zladiť s rozšírenými nohavicami, džínsami alebo jarnou sukňou.

    Zdroj: Miu Miu, Gucci

    Na scénu opäť prišiel nadčasový trend. Jar víta námornícky štýl

    Názov takzvanej boat shoe vychádza z jej tvaru, pripomínajúceho loď. Zároveň sa totiž jedná o nadčasový kúsok a základnú súčasť klasického námorníckeho štýlu. Topánky pripomínajúce mokasíny sa zvyčajne pýšia objemnejším dizajnom, doplneným o elegantné šnúrky. Módny dom Miu Miu ich vrátil na scénu už minulú jarnú a letnú sezónu, ale tento rok sa k nim pridali aj ďalšie značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Aritzia (@aritzia)

    Mesh shoes kraľujú módnej obuvi. Na jar si pripravili nečakanú premenu

    Ďalším pretrvávajúcim trendom sú takzvané sieťované topánky. Ide väčšinou o balerínky zo sieťovaného materiálu. Aj keď módnej scéne kraľujú už niekoľko sezón, a to predovšetkým vďaka ikonickému modelu z dielne Alaïa, vracia sa tento rok na jar v novom šate. Dostupné budú ako v podobe z pevnejšieho, tak naopak tenšieho materiálu. Trendy sú totiž tiež háčkované či tkané varianty.

    Zdroj: Alaïa, Arket

    Štýlové mules doplnia každý elegantný outfit. Pozdvihnú ho na novú úroveň

    Takzvané mules nie sú žiadnou novinkou ani v oblasti módy. Túto jar sa však vracajú v plnej sile. Sú ďalšou elegantnou možnosťou, ktorá dokáže aj jednoduchý outfit premeniť na trendy look. Stačí si vybrať ten správny model, ktorý vystihne váš jedinečný štýl. Na trhu nájdete všetko od luxusne vyzerajúcich saténových kúskov až po klasické modely s ostrou špičkou alebo vysokými podpätkami.

    Zdroj: The Row, Prada

    Staňte sa elegantným rybárom. Jarné trendy opäť dobývajú fisherman shoes

    Návrat námorníckeho štýlu zaručil aj vznik takzvaných rybárskych topánok. Ide o prepletené remienkové sandále, ktoré sú dokonalou prechodnou obuvou. Môžete ich nosiť na jar, v lete aj začiatkom jesene. Momentálne je mimoriadne trendy verzia Dr. Martens, ale každý si môže nájsť svoj vysnívaný model. Elegantnejšie kúsky hľadajte u Emme Parsons alebo Everlane.

    @spacebxnny_ Jeho dávanie… otec fit … alebo zoey z hrdej rodiny ‍♀️hehehe top od @Denise #baggu #summeroutfits #drmartens #fishermansandals #miffy #redhair #drmartensoutfits #petitefashion #ootd #fittok ♬ Bash Out – Citizen

    Zdroje: Who What Wear, Real Simple, Town and Country Mag, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Gucci

    Obujte si módne jarné topánky. Tohtoročnú teplú sezónu definuje chic aj námornícky štýl

    ― Reklama ―

    Na scénu konečne prišla jar. Spolu s ňou sa do popredia dostávajú aj trendy, ktoré určujú tohtoročnú teplú sezónu. Pripravte sa teda na obutie niektorých topánok, ktoré nás v najbližších mesiacoch neopustia. Na piknikoch, jarných prechádzkach a kaviarenských pochôdzkach nás budú sprevádzať najmä kúsky reprezentujúce chic a námornícky štýl.

    Slingback modely ako definícia elegancie. Pristanú im ihly aj drobný podpätok

    Jedným z kúskov definujúcich túto jarnú sezónu sú nepochybne takzvané slingbacks. Ide o elegantné topánky s pásikom, ktorý elegantne obopína členok. Na prehliadkových mólach sa objavili takmer v každej podobe, s vysokými podpätkami, hrubšími kitten heels a plochými podrážkami. Okrem toho sú skvelým doplnkom každého outfitu, môžete ich zladiť s rozšírenými nohavicami, džínsami alebo jarnou sukňou.

    Zdroj: Miu Miu, Gucci

    Na scénu opäť prišiel nadčasový trend. Jar víta námornícky štýl

    Názov takzvanej boat shoe vychádza z jej tvaru, pripomínajúceho loď. Zároveň sa totiž jedná o nadčasový kúsok a základnú súčasť klasického námorníckeho štýlu. Topánky pripomínajúce mokasíny sa zvyčajne pýšia objemnejším dizajnom, doplneným o elegantné šnúrky. Módny dom Miu Miu ich vrátil na scénu už minulú jarnú a letnú sezónu, ale tento rok sa k nim pridali aj ďalšie značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Aritzia (@aritzia)

    Mesh shoes kraľujú módnej obuvi. Na jar si pripravili nečakanú premenu

    Ďalším pretrvávajúcim trendom sú takzvané sieťované topánky. Ide väčšinou o balerínky zo sieťovaného materiálu. Aj keď módnej scéne kraľujú už niekoľko sezón, a to predovšetkým vďaka ikonickému modelu z dielne Alaïa, vracia sa tento rok na jar v novom šate. Dostupné budú ako v podobe z pevnejšieho, tak naopak tenšieho materiálu. Trendy sú totiž tiež háčkované či tkané varianty.

    Zdroj: Alaïa, Arket

    Štýlové mules doplnia každý elegantný outfit. Pozdvihnú ho na novú úroveň

    Takzvané mules nie sú žiadnou novinkou ani v oblasti módy. Túto jar sa však vracajú v plnej sile. Sú ďalšou elegantnou možnosťou, ktorá dokáže aj jednoduchý outfit premeniť na trendy look. Stačí si vybrať ten správny model, ktorý vystihne váš jedinečný štýl. Na trhu nájdete všetko od luxusne vyzerajúcich saténových kúskov až po klasické modely s ostrou špičkou alebo vysokými podpätkami.

    Zdroj: The Row, Prada

    Staňte sa elegantným rybárom. Jarné trendy opäť dobývajú fisherman shoes

    Návrat námorníckeho štýlu zaručil aj vznik takzvaných rybárskych topánok. Ide o prepletené remienkové sandále, ktoré sú dokonalou prechodnou obuvou. Môžete ich nosiť na jar, v lete aj začiatkom jesene. Momentálne je mimoriadne trendy verzia Dr. Martens, ale každý si môže nájsť svoj vysnívaný model. Elegantnejšie kúsky hľadajte u Emme Parsons alebo Everlane.

    @spacebxnny_ Jeho dávanie… otec fit … alebo zoey z hrdej rodiny ‍♀️hehehe top od @Denise #baggu #summeroutfits #drmartens #fishermansandals #miffy #redhair #drmartensoutfits #petitefashion #ootd #fittok ♬ Bash Out – Citizen

    Zdroje: Who What Wear, Real Simple, Town and Country Mag, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    ― Reklama ―