Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Móda zaplavila ulice New Yorku. Metropola privítala ďalšiu sezónu týždňa módy, ktorú neoficiálne odštartoval Marc Jacobs. V posledných dňoch však svoje prehliadky predstavili aj značky ako Calvin Klein, Altuzarra, Khaite a Prabal Gurung. Niektoré z nich vo svojich kolekciách zachytili pocity z aktuálneho diania, iné sa mu snažili uniknúť.

    Návrhy, alebo cosplay? Altuzarra objavuje nové postavy

    Altuzarra je jedným z módnych domov, ktoré sa svojimi výtvormi snažia odpútať divákov a milovníkov módy od reálneho sveta. Značka totiž predstavila kolekciu pripomínajúcu sériu kostýmov. Prekypovala odkazmi snáď na všetky roky minulého storočia, ale aj na fiktívne postavy či slávnych návrhárov. Okrem predaja svojich luxusných kúskov teraz dizajnér Joseph Altuzarra umožňuje ľuďom ich požičiavanie.

    Zdroj: Altuzarra

    Prabal Gurung reagoval na aktuálne udalosti. Úkryt poskytnú huňaté svetre a kabáty

    Prabal Gurung je na druhej strane jednou zo značiek, ktoré nemôžu ignorovať aktuálne udalosti. Módny dom ich síce priamo nezapracoval do svojej tvorby, napriek tomu na ne reagoval. Vytvoril totiž kolekciu, ktorá ponúka útočisko pred nie príliš svetlou budúcnosťou. „Hľadáme formu pohodlia a intimity,“ povedal návrhár.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prabal Gurung (@prabalgurung)

    Calvin Klein je opäť na scéne. Priniesol svoju vlastnú verziu moderného minimalizmu

    Ďaleko od strastí súčasnej doby sa objavuje aj značka Calvin Klein. Na prvom tohtoročnom newyorskom týždni módy sa vrátila do popredia módnej scény vo veľkom štýle. Prvýkrát po šiestich rokoch predstavila vlastnú kolekciu na móle. Novú kapitolu známej spoločnosti otvorila nová kreatívna riaditeľka Veronica Leoni. Rozhodla sa ponoriť milovníkov značky do svojho moderného minimalizmu.

    Zdroj: Calvin Klein

    Návrhy na tohtoročnú jeseň a zimu tak boli v súlade so všetkým, čo značka predstavuje. Čisté siluety, moderné znaky a neprehliadnuteľné sebavedomie, to všetko na móle rozhodne nechýbalo. Napriek tomu bude musieť Calvin Klein ukázať, že sa ho naozaj oplatí naďalej sledovať. Vstúpil totiž na územie, ktorému dominuje množstvo silných konkurentov. Musí sa vyrovnať tvorbe Jil Sander, The Row alebo Khaite.

    Rozprávka a filmový svet v jednom. Značka Khaite vzdáva hold ikonám

    Medzi niektoré z najúspešnejších prehliadok uplynulých dní patrila aj tá značky Khaite. Značka predstavila prehliadku založenú na dvoch ikonách. Žiarivo žlté mólo a hravé vzory mali odkazovať na Dorotku z Čarodejníka z krajiny Oz. Ponurá, dramatická, ale odvážna atmosféra väčšiny návrhov však vzdávala hold inej osobnosti, nedávno zosnulému režisérovi Davidovi Lynchovi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    New York pohltil týždeň módy. Odráža súčasné dianie a moderný minimalizmus

    ― Reklama ―

    Móda zaplavila ulice New Yorku. Metropola privítala ďalšiu sezónu týždňa módy, ktorú neoficiálne odštartoval Marc Jacobs. V posledných dňoch však svoje prehliadky predstavili aj značky ako Calvin Klein, Altuzarra, Khaite a Prabal Gurung. Niektoré z nich vo svojich kolekciách zachytili pocity z aktuálneho diania, iné sa mu snažili uniknúť.

    Návrhy, alebo cosplay? Altuzarra objavuje nové postavy

    Altuzarra je jedným z módnych domov, ktoré sa svojimi výtvormi snažia odpútať divákov a milovníkov módy od reálneho sveta. Značka totiž predstavila kolekciu pripomínajúcu sériu kostýmov. Prekypovala odkazmi snáď na všetky roky minulého storočia, ale aj na fiktívne postavy či slávnych návrhárov. Okrem predaja svojich luxusných kúskov teraz dizajnér Joseph Altuzarra umožňuje ľuďom ich požičiavanie.

    Zdroj: Altuzarra

    Prabal Gurung reagoval na aktuálne udalosti. Úkryt poskytnú huňaté svetre a kabáty

    Prabal Gurung je na druhej strane jednou zo značiek, ktoré nemôžu ignorovať aktuálne udalosti. Módny dom ich síce priamo nezapracoval do svojej tvorby, napriek tomu na ne reagoval. Vytvoril totiž kolekciu, ktorá ponúka útočisko pred nie príliš svetlou budúcnosťou. „Hľadáme formu pohodlia a intimity,“ povedal návrhár.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prabal Gurung (@prabalgurung)

    Calvin Klein je opäť na scéne. Priniesol svoju vlastnú verziu moderného minimalizmu

    Ďaleko od strastí súčasnej doby sa objavuje aj značka Calvin Klein. Na prvom tohtoročnom newyorskom týždni módy sa vrátila do popredia módnej scény vo veľkom štýle. Prvýkrát po šiestich rokoch predstavila vlastnú kolekciu na móle. Novú kapitolu známej spoločnosti otvorila nová kreatívna riaditeľka Veronica Leoni. Rozhodla sa ponoriť milovníkov značky do svojho moderného minimalizmu.

    Zdroj: Calvin Klein

    Návrhy na tohtoročnú jeseň a zimu tak boli v súlade so všetkým, čo značka predstavuje. Čisté siluety, moderné znaky a neprehliadnuteľné sebavedomie, to všetko na móle rozhodne nechýbalo. Napriek tomu bude musieť Calvin Klein ukázať, že sa ho naozaj oplatí naďalej sledovať. Vstúpil totiž na územie, ktorému dominuje množstvo silných konkurentov. Musí sa vyrovnať tvorbe Jil Sander, The Row alebo Khaite.

    Rozprávka a filmový svet v jednom. Značka Khaite vzdáva hold ikonám

    Medzi niektoré z najúspešnejších prehliadok uplynulých dní patrila aj tá značky Khaite. Značka predstavila prehliadku založenú na dvoch ikonách. Žiarivo žlté mólo a hravé vzory mali odkazovať na Dorotku z Čarodejníka z krajiny Oz. Ponurá, dramatická, ale odvážna atmosféra väčšiny návrhov však vzdávala hold inej osobnosti, nedávno zosnulému režisérovi Davidovi Lynchovi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    ― Reklama ―