Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trendovými farbami tejto jesene sú nepochybne bordová a olivovo zelená. Naučte sa, ako ich ľahko začleniť do svojho šatníka pomocou kúzla zvaného farebné spektrum. Najlepšie na tejto teórii je, že platí pre všetky odtiene bez výnimky. Kombinovanie farieb sa stane jednoduchou súčasťou každodenného obliekania.

    Farby hrajú v móde dôležitú úlohu a správna kombinácia farieb môže zmeniť celý outfit. Práve znalosť farebného spektra umožňuje vytvoriť takúto kombináciu, vďaka ktorej sa môžete pustiť aj do menej bežných kreácií. Tento princíp platí pre všetky farby, ale jeseň ponúka skvelú príležitosť experimentovať s módnymi odtieňmi tejto sezóny a oživiť svoj šatník.

    Farebné spektrum je jednoduché, ale dokonale účinné. Vyčaruje kontrast a eleganciu

    Medzi trendmi farby tohtoročnej jesene bez pochyby patria burgundy a olivovo zelená. Ide o zemité tóny, ktoré však niekedy môže byť zložité zakomponovať do celkového vzhľadu. Vo väčšine prípadov sa však farebné spektrum riadi zásadami miešania farieb. S jeho pomocou teda môžeme využiť princíp buď doplnkových, alebo analogických farieb.

    Zdroj: Unsplash

    Komplementárne farby sa na farebnom spektre nachádzajú oproti sebe. Ich kombinácia vytvára dynamický kontrast, a preto je vhodná, ak chceme vytvoriť outfit, ktorý upúta pozornosť. Naopak, analogické farby ležia v spektre vedľa seba a majú spoločný základný tón. Vďaka tomu sú harmonické a „čisté“. Ich použitím vznikne jednotný a ucelený outfit.

    Výrazný výsledok zaistí napríklad kombinácia práve burgundy a zelenej. Rovnaký dojem vyvolá aj fialová a žltá. Pastelové odtiene budú tvoriť skôr hravú paletu, zatiaľ čo tmavšie verzie budú odvážne. Príkladom analogického obliekania môže byť burgundy s ružovou, čo zabezpečí eleganciu a ženskosť. Podobne hrejivý dojem prípadne vyvolá aj horčicovo žltá s oranžovou, sú navyše ako stvorené na jeseň.

    Sandwichová metóda nestarne. Trendy farby vynosíte na kabáte aj topánkach

    Vyššie uvedené princípy sa dajú aplikovať rôznymi spôsobmi. Môžete napríklad vziať trendovú jesennú farbu a použiť ju ako dominantnú farbu, napríklad v podobe svetra. Inú môžete zakomponovať v podobe doplnkov, napríklad kabelky. Ďalšou možnosťou je použiť sendvičovú metódu, keď nosíte jednu farbu v hornej a dolnej polovici tela súčasne, napríklad v podobe kabátu a topánok. Druhú potom použijete ako prostriedok outfitu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl)

    Skvelou inšpiráciou, ako nešliapnuť vedľa, sú módne prehliadky. Tohtoročné trendy farby vyniesli napríklad modelové na prehliadke jeseň/zima 2024 od Gucci alebo Ferragamo. Tiež Victoria Beckham zahrnula burgundy do svojich najnovších šiat a doplnkov. Módny dom Burberry zase stavil na olivovo zelenú a upevnil tak jej pozíciu v jesennej palete.

    Hlavnou zásadou je nebáť sa kombinovania. Móda má vytvárať radosť a prebúdzať tvorivého ducha, takže neexistuje nič také ako zlý outfit. Maximálne ho večer odhodíte a už sa k nemu nikdy znova nevrátite. Pamätajte, že sebavedomie sa vyzliecť nedá a pokiaľ vo svoj look budete veriť vy, uveria mu aj ostatní. A farebné spektrum vám k tomu určite pomôže.

    Zdroje: Burberry, Gucci

    Zdroje: Unsplash, Instagram, Burberry, Gucci

    Autor článku:

    Nebojte sa kombinovať trendy jesennej odtiene. Farebné spektrum vám poradí, ako na to

    ― Reklama ―

    Trendovými farbami tejto jesene sú nepochybne bordová a olivovo zelená. Naučte sa, ako ich ľahko začleniť do svojho šatníka pomocou kúzla zvaného farebné spektrum. Najlepšie na tejto teórii je, že platí pre všetky odtiene bez výnimky. Kombinovanie farieb sa stane jednoduchou súčasťou každodenného obliekania.

    Farby hrajú v móde dôležitú úlohu a správna kombinácia farieb môže zmeniť celý outfit. Práve znalosť farebného spektra umožňuje vytvoriť takúto kombináciu, vďaka ktorej sa môžete pustiť aj do menej bežných kreácií. Tento princíp platí pre všetky farby, ale jeseň ponúka skvelú príležitosť experimentovať s módnymi odtieňmi tejto sezóny a oživiť svoj šatník.

    Farebné spektrum je jednoduché, ale dokonale účinné. Vyčaruje kontrast a eleganciu

    Medzi trendmi farby tohtoročnej jesene bez pochyby patria burgundy a olivovo zelená. Ide o zemité tóny, ktoré však niekedy môže byť zložité zakomponovať do celkového vzhľadu. Vo väčšine prípadov sa však farebné spektrum riadi zásadami miešania farieb. S jeho pomocou teda môžeme využiť princíp buď doplnkových, alebo analogických farieb.

    Zdroj: Unsplash

    Komplementárne farby sa na farebnom spektre nachádzajú oproti sebe. Ich kombinácia vytvára dynamický kontrast, a preto je vhodná, ak chceme vytvoriť outfit, ktorý upúta pozornosť. Naopak, analogické farby ležia v spektre vedľa seba a majú spoločný základný tón. Vďaka tomu sú harmonické a „čisté“. Ich použitím vznikne jednotný a ucelený outfit.

    Výrazný výsledok zaistí napríklad kombinácia práve burgundy a zelenej. Rovnaký dojem vyvolá aj fialová a žltá. Pastelové odtiene budú tvoriť skôr hravú paletu, zatiaľ čo tmavšie verzie budú odvážne. Príkladom analogického obliekania môže byť burgundy s ružovou, čo zabezpečí eleganciu a ženskosť. Podobne hrejivý dojem prípadne vyvolá aj horčicovo žltá s oranžovou, sú navyše ako stvorené na jeseň.

    Sandwichová metóda nestarne. Trendy farby vynosíte na kabáte aj topánkach

    Vyššie uvedené princípy sa dajú aplikovať rôznymi spôsobmi. Môžete napríklad vziať trendovú jesennú farbu a použiť ju ako dominantnú farbu, napríklad v podobe svetra. Inú môžete zakomponovať v podobe doplnkov, napríklad kabelky. Ďalšou možnosťou je použiť sendvičovú metódu, keď nosíte jednu farbu v hornej a dolnej polovici tela súčasne, napríklad v podobe kabátu a topánok. Druhú potom použijete ako prostriedok outfitu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl)

    Skvelou inšpiráciou, ako nešliapnuť vedľa, sú módne prehliadky. Tohtoročné trendy farby vyniesli napríklad modelové na prehliadke jeseň/zima 2024 od Gucci alebo Ferragamo. Tiež Victoria Beckham zahrnula burgundy do svojich najnovších šiat a doplnkov. Módny dom Burberry zase stavil na olivovo zelenú a upevnil tak jej pozíciu v jesennej palete.

    Hlavnou zásadou je nebáť sa kombinovania. Móda má vytvárať radosť a prebúdzať tvorivého ducha, takže neexistuje nič také ako zlý outfit. Maximálne ho večer odhodíte a už sa k nemu nikdy znova nevrátite. Pamätajte, že sebavedomie sa vyzliecť nedá a pokiaľ vo svoj look budete veriť vy, uveria mu aj ostatní. A farebné spektrum vám k tomu určite pomôže.

    Zdroje: Burberry, Gucci

    Zdroje: Unsplash, Instagram, Burberry, Gucci

    ― Reklama ―

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    ― Reklama ―