Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na svete existuje luxus, ktorý prekračuje hranice bežného vkusu, a to doslova. Koža a kožušiny z najexkluzívnejších materiálov nemožno voľne prevážať bez špeciálnej dokumentácie. Či už ide o kožu aligátora z Mississippi, pštrosa z južnej Afriky, či vzácnu himalájsku koziu srsť, v módnom priemysle existujú materiály, pri ktorých zlatá karta nestačí.

    V prípade luxusných výrobkov vyrobených z exkluzívnych koží alebo kožušín potrebujete tzv. certifikát CITES. Tento medzinárodný dokument potvrdzuje, že výrobok pochádza z legálneho a udržateľného zdroja. Vyžaduje sa pri cestovaní s luxusnými kabelkami, topánkami alebo kabátmi cez hranice. Zaujíma vás, ktoré materiály sú najdrahšie a v podstate nedostupné? Väčšinu z nich totiž majitelia dražia iba v aukčných sieňach.

    Krokodília koža je najžiadanejšia. Jednotlivé typy rozoznáte podľa ich rôznej textúry

    Keď sa povie luxusná koža, väčšine z nás sa vybaví kabelka Hermès Birkin. Tento ikonický doplnok sa stal symbolom bohatstva a zberateľským artiklom. Jej najdrahšia verzia, Himalayan Birkin z krokodílej kože s diamantovou sponou, bola vydražená za viac ako deväť miliónov korún. Vzhľadom na použitie kože z chránených druhov krokodílov sa pri jej preprave vyžaduje doklad o pravosti a povolenie na vstup do niektorých krajín, ktoré sa zabezpečuje špeciálnym pasom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bagista (@bagistauk)

    Krokodília koža je skutočne jedným z najžiadanejších a najregulovanejších materiálov v móde. Najčastejšie sa vyrába z krokodíla nílskeho, siamského alebo mississippského. Každý typ má inú štruktúru, lesk a cenu. Spracovanie jedného kusu môže trvať niekoľko týždňov a na rozdiel od bežnej kože si vyžaduje presné rezanie, aby boli šupiny symetrické. Najcennejšia je tzv. belly cut, čo je koža z brucha krokodíla, ktorá je hladká a bez výrazných hrbolčekov.

    Najjemnejšiu srsť sľubuje činčila a sobol. Takáto srsť môže stáť až tri milióny dolárov

    Ďalšou šokujúcou položkou na zozname luxusných výrobkov je kožuch z činčily, pretože má najjemnejšiu kožušinu na svete. Jeden jej vlasový folikul produkuje viac ako 50 chlpov, ktoré vytvárajú neuveriteľne jemný povrch. V roku 2018 sa v New Yorku predal kabát od Oscara de la Rentu za viac ako tri milióny dolárov, pričom na jeho výrobu bolo potrebných viac ako 200 činčil. Ich chov je však čoraz viac zakázaný, povolený nie je napríklad takmer vo všetkých štátoch Európy.

    Zdroj: BRASCHI

    Na opačnom konci spektra nájdete kožušinu zo sobola, považovanú za „kaviár medzi kožušinami“. Najjemnejšie a zároveň najdrahšie sobolie kožušiny pochádzajú z oblasti Irkutska a Jakutska v Rusku, kde sa chovajú v divočine. Luxusný kožuch zo zlatého sobola, ktorý si obľúbili napríklad členovia kráľovských rodín z arabského sveta, potom môže presiahnuť až hodnotu štyroch miliónov korún. Zriedka sa môžete stretnúť aj s kožušinou vydry kalán, ktorá má až 150 tisíc chĺpkov na jednom centimetri kože.

    Pri exotických kožiach si to dvakrát premyslite. Niektoré druhy sú kvôli lovu prakticky vyhubené

    Módni fajnšmekri siahajú aj po koži z raje, ktorá vyniká neuveriteľnou odolnosťou, perleťovým leskom a nezameniteľnou textúrou. Používa sa hlavne na peňaženky, opasky alebo limitované edície topánok. Napríklad pánska aktovka značky Maison Takuya sa predáva za viac ako 120 tisíc korún. K tomuto materiálu máme zásadný odpor, pretože ide o veľmi sofistikované zviera, ktoré sa väčšinou loví vo voľnej prírode. Spomedzi tradičných značiek sa exotických koží nevzdáva napríklad Fendi.

    Zdroj: Fendi

    Pokiaľ ide o exotické kože, nemôžeme zabudnúť na pštrosiu kožu, ktorú si obľúbili značky ako Prada a Bottega Veneta. Jej charakteristický bodkovaný reliéf je cenený pre svoju pružnosť a luxusný vzhľad. Kabelky z pštrosej kože stoja okolo 200 až 300-tisíc korún, ale limitované edície sa môžu vyšplhať podstatne vyššie. Na čiernom trhu sa stretnete aj s hadími kožami, ktoré nepochádzajú z hadích fariem. Preto si pred kúpou výrobku overte jeho pôvod, aby ste sa nedostali do nepríjemnej situácie.

    Zdroj: Prada

    Luxusná móda sa stáva nielen otázkou vkusu a peňazí, ale aj zodpovednosti. V posledných rokoch značky ako Gucci, Chanel a Burberry oficiálne upustili od používania pravej kožušiny. Na druhej strane Stella McCartney buduje celý biznis na vegánskych alternatívach a dokazuje, že vysoká móda nemusí byť krvavá.

    Zdroje: WWD, Who What Wear, Marie Claire, Wikipedie, Times of India, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Najdrahšia koža a kožušiny na svete. K niektorým budete potrebovať pas

    ― Reklama ―

    Na svete existuje luxus, ktorý prekračuje hranice bežného vkusu, a to doslova. Koža a kožušiny z najexkluzívnejších materiálov nemožno voľne prevážať bez špeciálnej dokumentácie. Či už ide o kožu aligátora z Mississippi, pštrosa z južnej Afriky, či vzácnu himalájsku koziu srsť, v módnom priemysle existujú materiály, pri ktorých zlatá karta nestačí.

    V prípade luxusných výrobkov vyrobených z exkluzívnych koží alebo kožušín potrebujete tzv. certifikát CITES. Tento medzinárodný dokument potvrdzuje, že výrobok pochádza z legálneho a udržateľného zdroja. Vyžaduje sa pri cestovaní s luxusnými kabelkami, topánkami alebo kabátmi cez hranice. Zaujíma vás, ktoré materiály sú najdrahšie a v podstate nedostupné? Väčšinu z nich totiž majitelia dražia iba v aukčných sieňach.

    Krokodília koža je najžiadanejšia. Jednotlivé typy rozoznáte podľa ich rôznej textúry

    Keď sa povie luxusná koža, väčšine z nás sa vybaví kabelka Hermès Birkin. Tento ikonický doplnok sa stal symbolom bohatstva a zberateľským artiklom. Jej najdrahšia verzia, Himalayan Birkin z krokodílej kože s diamantovou sponou, bola vydražená za viac ako deväť miliónov korún. Vzhľadom na použitie kože z chránených druhov krokodílov sa pri jej preprave vyžaduje doklad o pravosti a povolenie na vstup do niektorých krajín, ktoré sa zabezpečuje špeciálnym pasom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bagista (@bagistauk)

    Krokodília koža je skutočne jedným z najžiadanejších a najregulovanejších materiálov v móde. Najčastejšie sa vyrába z krokodíla nílskeho, siamského alebo mississippského. Každý typ má inú štruktúru, lesk a cenu. Spracovanie jedného kusu môže trvať niekoľko týždňov a na rozdiel od bežnej kože si vyžaduje presné rezanie, aby boli šupiny symetrické. Najcennejšia je tzv. belly cut, čo je koža z brucha krokodíla, ktorá je hladká a bez výrazných hrbolčekov.

    Najjemnejšiu srsť sľubuje činčila a sobol. Takáto srsť môže stáť až tri milióny dolárov

    Ďalšou šokujúcou položkou na zozname luxusných výrobkov je kožuch z činčily, pretože má najjemnejšiu kožušinu na svete. Jeden jej vlasový folikul produkuje viac ako 50 chlpov, ktoré vytvárajú neuveriteľne jemný povrch. V roku 2018 sa v New Yorku predal kabát od Oscara de la Rentu za viac ako tri milióny dolárov, pričom na jeho výrobu bolo potrebných viac ako 200 činčil. Ich chov je však čoraz viac zakázaný, povolený nie je napríklad takmer vo všetkých štátoch Európy.

    Zdroj: BRASCHI

    Na opačnom konci spektra nájdete kožušinu zo sobola, považovanú za „kaviár medzi kožušinami“. Najjemnejšie a zároveň najdrahšie sobolie kožušiny pochádzajú z oblasti Irkutska a Jakutska v Rusku, kde sa chovajú v divočine. Luxusný kožuch zo zlatého sobola, ktorý si obľúbili napríklad členovia kráľovských rodín z arabského sveta, potom môže presiahnuť až hodnotu štyroch miliónov korún. Zriedka sa môžete stretnúť aj s kožušinou vydry kalán, ktorá má až 150 tisíc chĺpkov na jednom centimetri kože.

    Pri exotických kožiach si to dvakrát premyslite. Niektoré druhy sú kvôli lovu prakticky vyhubené

    Módni fajnšmekri siahajú aj po koži z raje, ktorá vyniká neuveriteľnou odolnosťou, perleťovým leskom a nezameniteľnou textúrou. Používa sa hlavne na peňaženky, opasky alebo limitované edície topánok. Napríklad pánska aktovka značky Maison Takuya sa predáva za viac ako 120 tisíc korún. K tomuto materiálu máme zásadný odpor, pretože ide o veľmi sofistikované zviera, ktoré sa väčšinou loví vo voľnej prírode. Spomedzi tradičných značiek sa exotických koží nevzdáva napríklad Fendi.

    Zdroj: Fendi

    Pokiaľ ide o exotické kože, nemôžeme zabudnúť na pštrosiu kožu, ktorú si obľúbili značky ako Prada a Bottega Veneta. Jej charakteristický bodkovaný reliéf je cenený pre svoju pružnosť a luxusný vzhľad. Kabelky z pštrosej kože stoja okolo 200 až 300-tisíc korún, ale limitované edície sa môžu vyšplhať podstatne vyššie. Na čiernom trhu sa stretnete aj s hadími kožami, ktoré nepochádzajú z hadích fariem. Preto si pred kúpou výrobku overte jeho pôvod, aby ste sa nedostali do nepríjemnej situácie.

    Zdroj: Prada

    Luxusná móda sa stáva nielen otázkou vkusu a peňazí, ale aj zodpovednosti. V posledných rokoch značky ako Gucci, Chanel a Burberry oficiálne upustili od používania pravej kožušiny. Na druhej strane Stella McCartney buduje celý biznis na vegánskych alternatívach a dokazuje, že vysoká móda nemusí byť krvavá.

    Zdroje: WWD, Who What Wear, Marie Claire, Wikipedie, Times of India, Instagram

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    ― Reklama ―