Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začiatkom tohto roka analytici očakávali, že luxusný priemysel sa vráti k stabilnému rastu. Na konci prvého štvrťroka však museli svoje pôvodné odhady revidovať. Svet luxusu ohrozuje aj rastúca nacionalistická politika, najmä v Spojených štátoch a Číne. Okrem pretrvávajúcej hospodárskej nestability čelia aj rastúcim clám.

    Prvé mesiace tohto roku sa na poli ekonomiky stali svedkami silnejúcich nacionalistických politík. Americký prezident Donald Trump nastúpil do úradu spolu s plánom navýšiť clá na dovoz tovaru z Kanady, Číny, ale aj Európy. Rozpútal tým odvetu zo strany obchodných partnerov, ako aj potenciálne hrozby globálnemu obchodovaniu. Dopadom sa preto nevyhol ani luxusný priemysel.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Wealth (@wealth)

    Analytici spoločnosti Bernstein vydali koncom marca vyhlásenie, v ktorom varovali pred spomalením rastu luxusných značiek. Tie totiž dlhodobo čelia nepriaznivým ekonomickým podmienkam spôsobeným okrem iného pokračujúcou infláciou a dôsledkami globálnej pandémie. Hrozba sprísnenia ciel preto pre slávne módne domy znamená ešte vážnejšie prehĺbenie pretrvávajúcich globálnych problémov.

    Zdroj: Gucci

    Najkritickejší je dovoz do Spojených štátov amerických (USA). Spoločnosť McKinsey v nedávnej správe odhadla, že prípadné clá by mohli znížiť výdavky na „luxus“ v USA najmenej o 46 miliárd a najviac o 78 miliárd USD. Americký trh je pritom jedným z najziskovejších miest pre globálne značky. Musia sa preto pripraviť nielen na ťažké obdobie, ale aj na záložné plány.

    Analytici ponúkajú únikové cesty. Pomôcť môžu nové pobočky a neobjavené destinácie

    Analytici radia luxusným spoločnostiam niekoľko prístupov. Jedným zo spôsobov, ako sa vyhnúť poklesu predaja, je pustiť sa na nové trhy. Preto sa niektoré značky nedávno pustili napríklad do Indie. Ďalšou taktikou je posilniť svoju prítomnosť na kľúčových trhoch, napríklad v USA. Módne domy preto postupne otvárajú nové pobočky mimo veľkých miest, ako sú New York a Los Angeles.

    Zákazníci teraz môžu nájsť ich tovar aj v metropolách ako Detroit, Austin, St. Louis a Nashville. Investície do globálnych partnerstiev týkajúcich sa napríklad športu sa tiež vyplácajú. Príkladom je spolupráca skupiny LVMH na minuloročných letných olympijských hrách. Nech už si značky zvolia akýkoľvek spôsob, je isté, že ich na jar čaká pomerne turbulentné obdobie.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Módny priemysel na križovatke. Svet luxusu čelí hrozbe rastúcich ciel

    ― Reklama ―

    Začiatkom tohto roka analytici očakávali, že luxusný priemysel sa vráti k stabilnému rastu. Na konci prvého štvrťroka však museli svoje pôvodné odhady revidovať. Svet luxusu ohrozuje aj rastúca nacionalistická politika, najmä v Spojených štátoch a Číne. Okrem pretrvávajúcej hospodárskej nestability čelia aj rastúcim clám.

    Prvé mesiace tohto roku sa na poli ekonomiky stali svedkami silnejúcich nacionalistických politík. Americký prezident Donald Trump nastúpil do úradu spolu s plánom navýšiť clá na dovoz tovaru z Kanady, Číny, ale aj Európy. Rozpútal tým odvetu zo strany obchodných partnerov, ako aj potenciálne hrozby globálnemu obchodovaniu. Dopadom sa preto nevyhol ani luxusný priemysel.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Wealth (@wealth)

    Analytici spoločnosti Bernstein vydali koncom marca vyhlásenie, v ktorom varovali pred spomalením rastu luxusných značiek. Tie totiž dlhodobo čelia nepriaznivým ekonomickým podmienkam spôsobeným okrem iného pokračujúcou infláciou a dôsledkami globálnej pandémie. Hrozba sprísnenia ciel preto pre slávne módne domy znamená ešte vážnejšie prehĺbenie pretrvávajúcich globálnych problémov.

    Zdroj: Gucci

    Najkritickejší je dovoz do Spojených štátov amerických (USA). Spoločnosť McKinsey v nedávnej správe odhadla, že prípadné clá by mohli znížiť výdavky na „luxus“ v USA najmenej o 46 miliárd a najviac o 78 miliárd USD. Americký trh je pritom jedným z najziskovejších miest pre globálne značky. Musia sa preto pripraviť nielen na ťažké obdobie, ale aj na záložné plány.

    Analytici ponúkajú únikové cesty. Pomôcť môžu nové pobočky a neobjavené destinácie

    Analytici radia luxusným spoločnostiam niekoľko prístupov. Jedným zo spôsobov, ako sa vyhnúť poklesu predaja, je pustiť sa na nové trhy. Preto sa niektoré značky nedávno pustili napríklad do Indie. Ďalšou taktikou je posilniť svoju prítomnosť na kľúčových trhoch, napríklad v USA. Módne domy preto postupne otvárajú nové pobočky mimo veľkých miest, ako sú New York a Los Angeles.

    Zákazníci teraz môžu nájsť ich tovar aj v metropolách ako Detroit, Austin, St. Louis a Nashville. Investície do globálnych partnerstiev týkajúcich sa napríklad športu sa tiež vyplácajú. Príkladom je spolupráca skupiny LVMH na minuloročných letných olympijských hrách. Nech už si značky zvolia akýkoľvek spôsob, je isté, že ich na jar čaká pomerne turbulentné obdobie.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    ― Reklama ―