Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koniec pracovného týždňa priniesol aj smutné správy. Módny dom Missoni oznámil úmrtie svojej zakladateľky Rosity Missoni. Prada medzitým víta jar kampaňou s hviezdou Carey Mulligan. Valentino pre zmenu získal svoju prvú thajskú ambasádorku, herečku Freen Sarocha. Spoločnosť Rolex potom začala nový rok zvýšením cien.

    Missoni sa lúčia so svojou zakladateľkou. Módny dom oznámil úmrtie návrhárky Rosity Missoni

    Talianska návrhárka Rosita Missoni zomrela vo štvrtok vo veku 93 rokov. Informáciu zverejnilo vedenie módneho domu Missoni, ktorý založila v roku 1953 so svojím manželom Ottaviom Missonim. Spoločne sa im podarilo vytvoriť značku ikonickú svojimi pestrými a rozmanitými návrhmi, jasne rozpoznateľnú na svetovej módnej scéne. Najtypickejšia pre značku je cik-cak potlač, v taliančine známa ako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony mala navrhovanie doslova v krvi. Narodila sa v severotalianskom meste Varese v rodine textilných umelcov. Svojho manžela spoznala v Londýne v roku 1948, keď sa tam zúčastnil na olympijských hrách. Návrhárka sa preslávila okrem iného takzvanou „bitkou podprseniek“ z roku 1967. Vtedy nechala modelky kráčať po móle bez nich, aby lepšie vynikli potlače jednotlivých kúskov.

    Valentino prijal do svojich radov prvú thajskú hviezdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módny dom Valentino privítal novú ambasádorku. Prvýkrát si vybral thajskú hviezdu, ktorá sa bude v nasledujúcich mesiacoch objavovať v jeho kampaniach, a to úspešnú herečku Freen Sarocha. V minulosti sa preslávila najmä vďaka seriálu GAP: The Series, ale aj filmom ako Uranus 2324 alebo The Loyal Pin. „Tešíme sa, že spoločne oslávime jej talent a jedinečný štýl,“ uviedli vtedy zástupcovia spoločnosti Valentino.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny niektorých populárnych hodiniek

    Nie je nezvyčajné, že luxusné značky na začiatku roka zvyšujú ceny svojich obľúbených produktov. Spoločnosť Rolex sa však tentoraz naozaj nezdržala. V skutočnosti zvýšila ceny niektorých svojich hodiniek až o osem percent. Reagovala tak na rastúcu cenu zlata, ktoré sa vlani stalo najdrahším za posledných 14 rokov. Napríklad model zo žltého zlata s názvom Day-Date stojí namiesto 41 000 eur 44 200 eur.

    Prada oslavuje svoje mnohé tváre. Na pomoc si prizvala herečku Carey Mulligan

    Už na septembrovej prehliadke návrhárka Miuccia Prada povedala, že spolu s dizajnérom Rafom Simonsom chceli „ukázať, že existuje veľa spôsobov, ako byť Prada“. Teraz to obaja kreatívni riaditelia urobili v kampani propagujúcej tohtoročnú jarnú kolekciu.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si prizvali známu herečku Carey Mulligan, ktorá sa nielenže na každej fotografii oblieka do iného štýlu. Necháva nebojácne premeniť aj svoje vlasy a make-up. Dáva potom zmysel, že kampaň nesie názov Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Ambasádorka značky Prada Carey Mulligan účinkuje v kampani Prada jar/leto 2025. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ originálny zvuk – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Móda v skratke: Prada víta jar a Missoni dáva zbohom svojej zakladateľke

    ― Reklama ―

    Koniec pracovného týždňa priniesol aj smutné správy. Módny dom Missoni oznámil úmrtie svojej zakladateľky Rosity Missoni. Prada medzitým víta jar kampaňou s hviezdou Carey Mulligan. Valentino pre zmenu získal svoju prvú thajskú ambasádorku, herečku Freen Sarocha. Spoločnosť Rolex potom začala nový rok zvýšením cien.

    Missoni sa lúčia so svojou zakladateľkou. Módny dom oznámil úmrtie návrhárky Rosity Missoni

    Talianska návrhárka Rosita Missoni zomrela vo štvrtok vo veku 93 rokov. Informáciu zverejnilo vedenie módneho domu Missoni, ktorý založila v roku 1953 so svojím manželom Ottaviom Missonim. Spoločne sa im podarilo vytvoriť značku ikonickú svojimi pestrými a rozmanitými návrhmi, jasne rozpoznateľnú na svetovej módnej scéne. Najtypickejšia pre značku je cik-cak potlač, v taliančine známa ako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony mala navrhovanie doslova v krvi. Narodila sa v severotalianskom meste Varese v rodine textilných umelcov. Svojho manžela spoznala v Londýne v roku 1948, keď sa tam zúčastnil na olympijských hrách. Návrhárka sa preslávila okrem iného takzvanou „bitkou podprseniek“ z roku 1967. Vtedy nechala modelky kráčať po móle bez nich, aby lepšie vynikli potlače jednotlivých kúskov.

    Valentino prijal do svojich radov prvú thajskú hviezdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módny dom Valentino privítal novú ambasádorku. Prvýkrát si vybral thajskú hviezdu, ktorá sa bude v nasledujúcich mesiacoch objavovať v jeho kampaniach, a to úspešnú herečku Freen Sarocha. V minulosti sa preslávila najmä vďaka seriálu GAP: The Series, ale aj filmom ako Uranus 2324 alebo The Loyal Pin. „Tešíme sa, že spoločne oslávime jej talent a jedinečný štýl,“ uviedli vtedy zástupcovia spoločnosti Valentino.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny niektorých populárnych hodiniek

    Nie je nezvyčajné, že luxusné značky na začiatku roka zvyšujú ceny svojich obľúbených produktov. Spoločnosť Rolex sa však tentoraz naozaj nezdržala. V skutočnosti zvýšila ceny niektorých svojich hodiniek až o osem percent. Reagovala tak na rastúcu cenu zlata, ktoré sa vlani stalo najdrahším za posledných 14 rokov. Napríklad model zo žltého zlata s názvom Day-Date stojí namiesto 41 000 eur 44 200 eur.

    Prada oslavuje svoje mnohé tváre. Na pomoc si prizvala herečku Carey Mulligan

    Už na septembrovej prehliadke návrhárka Miuccia Prada povedala, že spolu s dizajnérom Rafom Simonsom chceli „ukázať, že existuje veľa spôsobov, ako byť Prada“. Teraz to obaja kreatívni riaditelia urobili v kampani propagujúcej tohtoročnú jarnú kolekciu.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si prizvali známu herečku Carey Mulligan, ktorá sa nielenže na každej fotografii oblieka do iného štýlu. Necháva nebojácne premeniť aj svoje vlasy a make-up. Dáva potom zmysel, že kampaň nesie názov Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Ambasádorka značky Prada Carey Mulligan účinkuje v kampani Prada jar/leto 2025. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ originálny zvuk – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Vianoce sú ideálny čas na malý hriech. Beauty je ten najsladší zo všetkých

    Hľadáte darček, ktorý poteší každú ženu vo vašom živote? Či už chcete urobiť radosť sestre, kamarátke, či priateľke, beauty svet vás nesklame. Ponúka presne to, čo pod vianočným stromčekom vykúzli úsmev na tvári. Stavte na beauty tipy roka, ktoré sú voňavé, rozmaznávajúce a tak trochu návykové. Vedia dokonale zahriať pri srdci: potešia, prekvapia a dodajú dotyk elegancie.

    Panter aj jazvečík. Zvierací protagonisti definujú vianočné kampane sezóny

    Vianoce sú obdobím, na ktorom si luxusné značky dávajú záležať a potenciálnych zákazníkov lákajú pomocou pútavých vizuálov. Marketingovým kampaniam však tento rok okrem tradičných a v tom najlepšom slova zmysle klišé tém, ako je láska, rodina alebo viera, dominujú aj zvierací priatelia. Zatiaľ čo Carrie zo seriálu Sex v meste by bola nadšená štvornohými chlpáčmi u značky Manolo Blahnik, spoločnosť Cartier si na pomoc s darčekmi prizvala malých panterov.

    Rick Owens uvádza súpravu ústnej starostlivosti. Chcete brutalistickú zubnú kefku?

    Rick Owens posúva hranice svojho temného vesmíru smerom, ktorý vzbudí pozornosť medzi špičkovými úpravcami. Nová súprava vnáša svet ústnej hygieny do priestoru, kde brutalistický minimalizmus, nikové vône na úrovni parfumov a rituály nadobúdajú nečakanú váhu. Kolekcia spája estetiku sochárskej drsnosti s intímnou každodennosťou. Výsledkom je zážitok, ktorý mení bežnú rannú sekvenciu na uvedomelý akt.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    ― Reklama ―