Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Tohtoročná módna sezóna sa práve začína. Po mužských a dych vyrážajúcich kolekciách haute couture čaká módny svet ešte niekoľko ženských módnych prehliadok. Vo štvrtok ich v New Yorku odštartoval Brandon Maxwell. Ale aj Miláno už plánuje svoj vlastný týždeň módy. Billie Eilish medzitým vydala nový parfum a Coperni oznámil nečakaný formát nadchádzajúcej prehliadky.

    NYFW sa začal. Brandon Maxwell predstavil svoj vlastný pohľad na športové oblečenie

    Po výdatných dávkach pánskych kolekcií a kolekcií haute couture prišli na rad dámske línie. New York vo štvrtok odštartoval sériu prehliadok v hlavných mestách módy. Návrhár Brandon Maxwell tam odštartoval oficiálny program týždňa módy. Pomocou návrhov na tohtoročnú jeseň a zimu predstavil svoj vlastný pohľad na športové oblečenie. Chcel sa zamerať predovšetkým na osobitý, no zároveň sofistikovaný a nositeľný štýl.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Brandon Maxwell (@brandonmaxwell)

    Coperni chce opäť šokovať. Svoju nadchádzajúcu prehliadku spojí s obrovským herným podujatím

    V minulej sezóne na seba módny dom Coperni upozornil predstavením svojej prehliadky na tohtoročnú jar a leto v parížskom Disneylande. Ani tentoraz však nezostane pri tradičných prehliadkach. Nadchádzajúca prehliadka bude totiž spojená s takzvanou lokálnou sieťovou (LAN) párty. Ide o masové herné podujatie typické pre 90. roky, keď bol vývoj počítačových hier na vrchole.

    Miláno pripravuje kalendár nabitý módou. Na móle privíta osem nováčikov

    Hoci v New Yorku práve prebieha týždeň módy, Miláno sa tiež pripravuje na svoju chvíľu. Týždeň módy totiž privíta od 23. februára do 3. marca. Zatiaľ čo niektorí jeho tradiční účastníci sa z oficiálneho kalendára vytratili, iní navštívia hlavné mesto módy po prvýkrát alebo sa sem vrátia. Patria medzi ne mená ako Fiorucci a K-Way. Na mólach sa objavia aj značky Giorgio Armani, MSGM, Blumarine a Fendi.

    Billie Eilish si podmanila svet parfumov. Na trh uviedla novú vôňu Your Turn

    Kozmetický trh je plný značiek celebrít, ktoré vydávajú vlastné šampóny, kozmetiku a make-up. Ale nie každý potrebuje známe meno, aby skutočne uspel. Speváčka Billie Eilish je výnimkou. Odkedy totiž v roku 2021 založila vlastnú značku parfumov Billie Eilish Fragrance, podarilo sa jej preraziť aj napriek silnej konkurencii. Koncom tohto týždňa potom odhalila vydanie novej vône.

    Zdroj: Billie Eilish Fragrances

    Parfém sa tentoraz volá Your Turn a rovnako ako jeho predchodcovia sa vyznačuje nielen flakónom, ale aj dizajnovou výzdobou. Dizajn vône je jedinečný, keďže kopíruje tvar dvoch hracích kociek. Obsahujú tóny bergamotu, kardamónu, zázvoru, broskyne, jazmínu a kokosovej vody. Rad vôní je potom podčiarknutý stopami santalového dreva alebo pižma. Výrobok potom sľubuje vegánske zloženie bez testovania na zvieratách.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Móda v kocke: Billie Eilish odhalila nový parfum a New York víta týždeň módy

    ― Reklama ―

    Tohtoročná módna sezóna sa práve začína. Po mužských a dych vyrážajúcich kolekciách haute couture čaká módny svet ešte niekoľko ženských módnych prehliadok. Vo štvrtok ich v New Yorku odštartoval Brandon Maxwell. Ale aj Miláno už plánuje svoj vlastný týždeň módy. Billie Eilish medzitým vydala nový parfum a Coperni oznámil nečakaný formát nadchádzajúcej prehliadky.

    NYFW sa začal. Brandon Maxwell predstavil svoj vlastný pohľad na športové oblečenie

    Po výdatných dávkach pánskych kolekcií a kolekcií haute couture prišli na rad dámske línie. New York vo štvrtok odštartoval sériu prehliadok v hlavných mestách módy. Návrhár Brandon Maxwell tam odštartoval oficiálny program týždňa módy. Pomocou návrhov na tohtoročnú jeseň a zimu predstavil svoj vlastný pohľad na športové oblečenie. Chcel sa zamerať predovšetkým na osobitý, no zároveň sofistikovaný a nositeľný štýl.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Brandon Maxwell (@brandonmaxwell)

    Coperni chce opäť šokovať. Svoju nadchádzajúcu prehliadku spojí s obrovským herným podujatím

    V minulej sezóne na seba módny dom Coperni upozornil predstavením svojej prehliadky na tohtoročnú jar a leto v parížskom Disneylande. Ani tentoraz však nezostane pri tradičných prehliadkach. Nadchádzajúca prehliadka bude totiž spojená s takzvanou lokálnou sieťovou (LAN) párty. Ide o masové herné podujatie typické pre 90. roky, keď bol vývoj počítačových hier na vrchole.

    Miláno pripravuje kalendár nabitý módou. Na móle privíta osem nováčikov

    Hoci v New Yorku práve prebieha týždeň módy, Miláno sa tiež pripravuje na svoju chvíľu. Týždeň módy totiž privíta od 23. februára do 3. marca. Zatiaľ čo niektorí jeho tradiční účastníci sa z oficiálneho kalendára vytratili, iní navštívia hlavné mesto módy po prvýkrát alebo sa sem vrátia. Patria medzi ne mená ako Fiorucci a K-Way. Na mólach sa objavia aj značky Giorgio Armani, MSGM, Blumarine a Fendi.

    Billie Eilish si podmanila svet parfumov. Na trh uviedla novú vôňu Your Turn

    Kozmetický trh je plný značiek celebrít, ktoré vydávajú vlastné šampóny, kozmetiku a make-up. Ale nie každý potrebuje známe meno, aby skutočne uspel. Speváčka Billie Eilish je výnimkou. Odkedy totiž v roku 2021 založila vlastnú značku parfumov Billie Eilish Fragrance, podarilo sa jej preraziť aj napriek silnej konkurencii. Koncom tohto týždňa potom odhalila vydanie novej vône.

    Zdroj: Billie Eilish Fragrances

    Parfém sa tentoraz volá Your Turn a rovnako ako jeho predchodcovia sa vyznačuje nielen flakónom, ale aj dizajnovou výzdobou. Dizajn vône je jedinečný, keďže kopíruje tvar dvoch hracích kociek. Obsahujú tóny bergamotu, kardamónu, zázvoru, broskyne, jazmínu a kokosovej vody. Rad vôní je potom podčiarknutý stopami santalového dreva alebo pižma. Výrobok potom sľubuje vegánske zloženie bez testovania na zvieratách.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    ― Reklama ―