Více

    ― Reklama ―

    MÓDA

    ― Reklama ―

    Peklo pravdepodobne zamrzlo. Demna sa údajne lúči s oversized strihmi

    Oversized silueta, ktorá v uplynulom desaťročí dominovala módnym prehliadkam a uliciam miest, zrejme stráca jedného zo svojich najvplyvnejších zástancov. Návrhár Demna Gvasalia, popredný predstaviteľ tejto estetiky, totiž naznačuje odklon od objemných tvarov. Nejde o náhly rozmar, ale o premyslený posun. Svet módy je totiž cyklický, a čo bolo kedysi revolučné, sa dnes stáva konformným.

    Chcete sa obliekať ako princezná Diana? Nikdy to nebolo jednoduchšie

    Existujú módne ikony, ktorých štýl nestráca dych ani desaťročia po ich odchode. Princezná Diana je jednou z tých, ktoré sa zapísali nielen do histórie šľachtických rodín, ale aj do šatníkov žien naprieč generáciami. Jej kombinácia elegancie, odvahy a autenticity nastavila latku tak vysoko, že naďalej inšpiruje módnych návrhárov, celebrity aj milovníkov módy. Teraz je čas prejsť od inšpirácie k realite. Aukčná sieň Julien's Auctions ponúka šaty, kabáty a doplnky, ktoré kedysi patrili Diane.

    Na prstoch lyžičky, na krku nesúrodé perly. V lete zažiaria šperky s históriou

    Toto leto sa tradícia stretáva s individualitou. Čím väčší príbeh sa za šperkom skrýva, tým lepšie. V popredí sú kúsky s bohatou históriou, či už ide o originálne zásnubné prstene vyrobené z lyžičiek, perly staré niekoľko tisícročí alebo výrazné náramky inšpirované starovekými civilizáciami. S tohtoročnými trendmi v oblasti šperkov podporíte udržateľnosť, ale nájdete v nich aj priestor pre hravosť a doplnenie osobitého štýlu.

    Medzi dunami a drámou. Letná kolekcia Zegna 2026 vonia Orientom

    Značka Zegna si pre svoju najnovšiu prehliadku vybrala netradičné miesto. Dubajskú operu, ktorá sa na týždeň premenila na takzvanú Villa Zegna. Piesok namiesto koberca, palmy ako kulisy a orientálny pokoj preložený do púštneho jazyka. Bolo to po prvý raz za viac ako sto rokov, čo značka predstavila kolekciu mimo Talianska. A na mieste, ktoré je synonymom monumentálnosti. Výsledok? Prekvapivo subtílny. V podstate išlo o skúšku toho, čo sa stane, keď sa pokojný luxus stretne s vyprahnutým teplom.

    Dvadsaťsedem perál, milióny dolárov. Poznáte najdrahší Cartier náhrdelník?

    Sú šperky, ktoré zdobia. A potom sú tie, ktoré sú podpisom histórie šperkárskych domov. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu medzi ne rozhodne patrí. V roku 1933 ho Barbara Hutton, vtedy najbohatšia mladá žena Ameriky, dostala ako svadobný dar. Cartier vytvoril 27 perál a minimalistické zapínanie z rubínov, zlata a diamantov. Jemná, a pritom sebavedomá kombinácia, nesúca noblesu Číny, ale aj francúzsky pôvab.

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Dizajnérsky kolotoč zmien je na konci. Z korunovania však vynechal ženy

    Od minulého roka sa na módnej scéne uskutočňujú zdanlivo nekončiace zmeny vo vedení najznámejších módnych značiek. Netrpezlivé sledovanie dlho očakávaných noviniek sa však skončilo. Väčšina predtým uvoľnených vedúcich pozícií tak bola úspešne obsadená. Nemožno si však nevšimnúť, že na vysnívaných módnych trónoch chýbajú hlavne ženy.

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Letné doplnky podliehajú maximalizmu. Výrazné okuliare doplnia tradičné perly

    Leto sa odráža v lesku doplnkov. Presne o tom bude tohtoročná dovolenková móda. Trendy nikdy nespia, takže z minulých prehliadok a aktuálnej ponuky návrhárov je jasné, čo sa bude nosiť toto leto. Maximalizmus sa mieša s klasikou a niektorí favoriti vtrhli na scénu už na jar. Letné doplnky ponúkajú divokú jazdu, tak sa nechajte unášať na jej vlne.

    Gucci v premenách času. Kto písal najštýlovejšiu módnu kapitolu?

    Gucci. Slovo, ktoré evokuje taliansku eleganciu, sebavedomie, teatrálne vystupovanie aj nekonečnú premenlivosť. Módna inštitúcia vznikla vo Florencii ako malá brašnarska dielňa, pod rukami kreatívnych riaditeľov ale vyrástla na značku formujúcu aktuálne trendy. Každý z kreatívnych lídrov, od zvodného Toma Forda po výstredného Alessandra Micheleho, zanechal na spoločnosti stopu, ktorá pretvorila šatníky aj predstavu toho, čo znamená byť Gucci.

    Letné znevýhodnenie. Prečo pánska móda stále prešľapuje v kruhu?

    Zatiaľ čo dámske letné kolekcie hýria farbami, tvarmi a možnosťami, muži sú stále v nevýhode. Móda sa síce každú sezónu mení, ale v prípade pánskeho šatníka to tak nevyzerá. Rok čo rok s príchodom teplejších dní oprašujeme ten istý archetyp, a to šortky, košele a mokasíny. Stále dokola. A keď sa objaví záblesk nádeje, zvyčajne má cenovku ako ojazdené auto a visí pod logom luxusného módneho domu.

    Maximalizmus prenikol aj do botníka. Leto definujú hravé prívesky

    Blížiace sa leto prináša množstvo hravých trendov. Ich spoločným menovateľom je maximalizmus, ktorý módnu scénu dobýva už od začiatku roka. Tentokrát sa prebojoval aj do botníka. Hravé prívesky, doteraz zdobiace iba kabelky všetkých veľkostí a tvarov, presídlili rovnako na obuv. Za svoje ich prijali módne značky ako Coach, Miu Miu alebo Prada.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Cannes priniesol nečakanú módnu ikonu. Tento rok prekvapil Alexander Skarsgård

    Tohtoročný filmový festival v Cannes ponúkol nespočetné množstvo úchvatných outfitov napriek novému a prísnejšiemu dress code. Medzi módnymi ikonami na červenom koberci sa nečakane objavil aj švédsky herec Alexander Skarsgård. Na tomto podujatí sa zúčastnil po prvýkrát, ale určite zanechal veľký dojem. Sociálne siete explodovali jeho hravými outfitmi.

    It-girl Formuly 1. Alexandra Saint Mleux prináša do paddocku ladnú eleganciu

    Možno ju poznáte z televíznych záberov, na ktorých fandí svojmu priateľovi Charlesovi Leclercovi, jazdcovi formuly 1 z tímu Ferrari. Jedno je však isté, Alexandra Saint Mleux sa zbavuje nálepky "priateľka" a buduje si vlastnú osobnú značku aj mimo sveta F1. Jej nezameniteľný štýl si získal priaznivcov najmä v módnych kruhoch a na sociálnych sieťach.

    Burberry otvorí vlastnú galériu. Dočkáme sa jej v roku 2027

    Britská módna značka Burberry spojila svoje sily s prestížnym londýnskym múzeom Victoria and Albert Museum, aby v roku 2027 sprístupnila svoju vlastnú galériu. Projekt, ktorý premení existujúcu Galériu módy na úplne nový výstavný priestor s názvom The Burberry Gallery, sa považuje za významný krok nielen pre britskú kultúru, ale aj pre samotnú značku Burberry, ktorá sa snaží opätovne získať svoje postavenie na trhu s luxusnou módou.

    Second hand už nie je plán B. Jeho trh rastie rýchlejšie ako inflácia

    Donedávna boli second handy doménou tých, ktorí chceli ušetriť alebo sa obliekať "trochu inak". Dnes sa stáva plnohodnotným módnym trendom. Podľa aktuálnej správy ThredUp Resale Report má trh s oblečením z druhej ruky veľkú budúcnosť. Za päť rokov by mal dosiahnuť hodnotu 367 miliárd dolárov. Pre porovnanie, je to vyššie číslo ako hodnota módneho priemyslu v Taliansku. A kto za týmto rastom stojí? Jednoznačne generácia Z.

    Medzi eleganciou a ideológiou. Keď Chanel špehovala pre Ríšu a Boss šil uniformy SS

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―