Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Miláno je nielen jedným z hlavných miest módy, ale aj metropolou, ktorá spája to najlepšie zo sveta kultúry, architektúry a luxusných interiérov. Milánsky týždeň dizajnu, na ktorom sa tradične zúčastňujú popredné svetové módne domy, je symbolom prepojenia rôznych scén. Tentoraz svoje vlastné výstavy alebo prezentácie predstavili značky ako Gucci, Loro Piana, Loewe a Louis Vuitton.

    Loewe pozýva na čaj. Módny dom predstaví čajové kanvice tak, ako ich nepoznáte

    Značka Loewe sa na tohtoročnom milánskom týždni módy zameriava na čajníky. Vytvorila z nich špeciálnu kolekciu, na ktorej sa podieľa 25 rôznych umelcov, dizajnérov a architektov. Vystavené sú v Palazzo Citterio od utorka 8. apríla do nedele 13. apríla. Cieľom výstavy je pomocou kreativity odhaliť nekonečné množstvo spôsobov, akými sa môžeme začať pozerať na predmety každodennej potreby.

    Zdroj: Loewe

    Loro Piana skúma svet filmu. Návštevníkov do neho vtiahne spolu s Dimoremilanom

    Módny dom Loro Piana zvolil tento rok trochu iný prístup k svojmu dizajnérskemu príspevku. Spolu so štúdiom Dimoremilano vytvoril exkluzívnu inštaláciu, ktorá spája to najlepšie z tradičného remeselného umenia talianskej značky, ako aj z inovatívneho dizajnérskeho štúdia. Zastrešujúcou témou prezentácie je svet filmu. Návštevníci si preto môžu kúpiť lístky v špeciálnom kiosku, ktorý odkazuje na starú filmovú školu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Loro Piana (@loropiana)

    Louis Vuitton sa nedrží späť. Predstavil komplexnú dekoratívnu líniu Home Collections

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton zasa zvolil praktickejší prístup. Návštevníkom milánskeho týždňa dizajnu umožní nahliadnuť do svojej novej komplexnej dekoratívnej a dizajnovej línie s názvom Home Collections. Tá zahŕňa päť kategórií, a to Objets Nomades, líniu nábytku a osvetlenia Signature Collection, dekorácie, stolový riad a kolekciu Exceptional Gaming.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Gucci opäť vzdáva hold bambusu. Symbolizuje hodnoty a trvanlivosť značky

    Jednou z najväčších udalostí tohtoročného milánskeho týždňa dizajnu je výstava Gucci s názvom Bamboo Encounters. Značka sa opäť rozhodla vzdať hold bambusu, materiálu, ktorý je s ňou pevne spojený. Začala ho používať po druhej svetovej vojne ako náhradu kože, keď sa stala nedostatkovým tovarom. Stal sa tiež súčasťou jednej z najikonickejších kabeliek značky Gucci, Bamboo 1947.

    @gucci Od konceptu k tvorbe. Rezervujte si miesto prostredníctvom odkazu v bio. #GucciBambooEncounters #Fuorisalone2025 #2050plus ♬ suono originale – Gucci

    „Bambus je materiál, ktorý je nielen dekoratívny, ale predovšetkým stelesňuje hodnoty a trvanlivosť značky. Ohýba sa, ale nezlomí sa,“ komentoval prehliadku podľa WWD riaditeľ Gucci Stefano Cantino. Návštevníci si môžu výstavu pozrieť v milánskom kláštore San Simpliciano, ktorý pochádza zo 4. storočia. Jej súčasťou sú diela súčasných umelcov a dizajnérov zachytávajúcich práve bambus.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Milánsky dizajn week preťal dva svety. Akcia spája luxusný interiér a módu

    ― Reklama ―

    Miláno je nielen jedným z hlavných miest módy, ale aj metropolou, ktorá spája to najlepšie zo sveta kultúry, architektúry a luxusných interiérov. Milánsky týždeň dizajnu, na ktorom sa tradične zúčastňujú popredné svetové módne domy, je symbolom prepojenia rôznych scén. Tentoraz svoje vlastné výstavy alebo prezentácie predstavili značky ako Gucci, Loro Piana, Loewe a Louis Vuitton.

    Loewe pozýva na čaj. Módny dom predstaví čajové kanvice tak, ako ich nepoznáte

    Značka Loewe sa na tohtoročnom milánskom týždni módy zameriava na čajníky. Vytvorila z nich špeciálnu kolekciu, na ktorej sa podieľa 25 rôznych umelcov, dizajnérov a architektov. Vystavené sú v Palazzo Citterio od utorka 8. apríla do nedele 13. apríla. Cieľom výstavy je pomocou kreativity odhaliť nekonečné množstvo spôsobov, akými sa môžeme začať pozerať na predmety každodennej potreby.

    Zdroj: Loewe

    Loro Piana skúma svet filmu. Návštevníkov do neho vtiahne spolu s Dimoremilanom

    Módny dom Loro Piana zvolil tento rok trochu iný prístup k svojmu dizajnérskemu príspevku. Spolu so štúdiom Dimoremilano vytvoril exkluzívnu inštaláciu, ktorá spája to najlepšie z tradičného remeselného umenia talianskej značky, ako aj z inovatívneho dizajnérskeho štúdia. Zastrešujúcou témou prezentácie je svet filmu. Návštevníci si preto môžu kúpiť lístky v špeciálnom kiosku, ktorý odkazuje na starú filmovú školu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Loro Piana (@loropiana)

    Louis Vuitton sa nedrží späť. Predstavil komplexnú dekoratívnu líniu Home Collections

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton zasa zvolil praktickejší prístup. Návštevníkom milánskeho týždňa dizajnu umožní nahliadnuť do svojej novej komplexnej dekoratívnej a dizajnovej línie s názvom Home Collections. Tá zahŕňa päť kategórií, a to Objets Nomades, líniu nábytku a osvetlenia Signature Collection, dekorácie, stolový riad a kolekciu Exceptional Gaming.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Gucci opäť vzdáva hold bambusu. Symbolizuje hodnoty a trvanlivosť značky

    Jednou z najväčších udalostí tohtoročného milánskeho týždňa dizajnu je výstava Gucci s názvom Bamboo Encounters. Značka sa opäť rozhodla vzdať hold bambusu, materiálu, ktorý je s ňou pevne spojený. Začala ho používať po druhej svetovej vojne ako náhradu kože, keď sa stala nedostatkovým tovarom. Stal sa tiež súčasťou jednej z najikonickejších kabeliek značky Gucci, Bamboo 1947.

    @gucci Od konceptu k tvorbe. Rezervujte si miesto prostredníctvom odkazu v bio. #GucciBambooEncounters #Fuorisalone2025 #2050plus ♬ suono originale – Gucci

    „Bambus je materiál, ktorý je nielen dekoratívny, ale predovšetkým stelesňuje hodnoty a trvanlivosť značky. Ohýba sa, ale nezlomí sa,“ komentoval prehliadku podľa WWD riaditeľ Gucci Stefano Cantino. Návštevníci si môžu výstavu pozrieť v milánskom kláštore San Simpliciano, ktorý pochádza zo 4. storočia. Jej súčasťou sú diela súčasných umelcov a dizajnérov zachytávajúcich práve bambus.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    ― Reklama ―