Luxusný koncern LVMH začal rozhovory o predaji značky Marc Jacobs. Prípadná dohoda by mohla podľa reportu novinárov z Wall Street Journal dosiahnuť až miliardu dolárov. Spoločnosť mala poradcov osloviť už minulý rok. Medzi možných záujemcov patria firmy ako Authentic Brands, Bluestar Alliance či WHP Global. Dátum predaja však zatiaľ nie je známy.
Slávny francúzsky koncern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) je jedným z najsilnejších hráčov v oblasti módy. Do jeho portfólia spadajú značky ako Dior, Fendi, Givenchy, Tiffany & Co., Bulgari alebo Kenzo. Firma preto len málokedy pristupuje k obchodu so svojimi luxusnými spoločnosťami. Podľa najnovších reportov ale teraz vážne zvažuje predaj módneho domu Marc Jacobs.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Podľa informácií zdieľaných novinármi z denníka Wall Street Journal by prípadná dohoda mohla dosiahnuť hodnotu až miliardy dolárov. Zatiaľ ovšem nie je jasné, kedy by sa potenciálny predaj mohol uskutočniť. Zástupcovia LVMH však mali podľa zistení serveru Bloomberg súčasných finančných poradcov osloviť už minulý rok po tom, čo ich kontaktovalo hneď niekoľko záujemcov o úspešnú americkú značku.


Zdroj: Marc Jacobs
Medzi potenciálnych záujemcov patrí firma Authentic Brands, pod ktorú spadá športová značka Reebok, Bluestar Alliance a materská spoločnosť Very Wang, WHP Global. Všetci ovšem odmietli tlači poskytnúť komentár či bližšie informácie. Návrhár Marc Jacobs založil svoju značku už v roku 1984 a postupne ju preslávil svojimi osobitými a eklektickými návrhmi. Až v roku 1997 ju odkúpila spoločnosť LVMH.
LVMH bojuje s klesajúcim dopytom. Analytici však vidia nádej na čínskom trhu
Luxusný sektor musí v súčasnosti bojovať s trvajúcou infláciou a klesajúcim dopytom, najmä na ázijskom trhu. Francúzsky koncern LVMH musí navyše bojovať s rastúcimi clami zo strany Spojených štátov amerických. Jeho predaje z druhého štvrťroku tohto roku tak dosiahli menšiu hodnotu, než očakával. Analytici ovšem vyjadrili nádej, a to vďaka zlepšujúcej sa situácii na čínskom luxusnom trhu.
Aj keď koncern LVMH k predaju svojich značiek nepristupuje často, vlani sa vzdal spoločnosti Off-White, ktorú získala americká spoločnosť BlueStar Alliance. Návrhárka Stella McCartney rovnako začiatkom tohto roku odkúpila menšinový podiel, ktorý do tej doby držal práve LVMH. Predaj Marc Jacobs je preto síce stále prekvapivý, zodpovedá ale dlhodobej stratégii luxusného koncernu.
Zdroje: The Fashion Network, Business of Fashion, New York Post, Instagram, YouTube