Více

    ― Reklama ―

    Posledné roky sa zdalo, že sa luxusný priemysel otvoril širšiemu publiku. Značky sa sústredili na zákazníkov z radov Gen Z a na tých, ktorí si chceli raz za čas dopriať kabelku alebo topánky s ikonickým logom. Pravidlá sa však menia. Spomaľujúci trh a ochladenie dopytu prinútili módne domy prehodnotiť stratégiu. Pozornosť patrí opäť tým, pre ktorých luxus nie je len občasným zážitkom, ale bežnou rutinou.

    Zmena v luxusnom priemysle je už zjavná v marketingu módnych domov. Tam, kde predtým dominovali kabelky s cenou 25 000 eur, sa teraz objavujú modely s cenovkami blížiacimi sa k šesťmiestnym číslam. Luxusný priemysel znovu objavuje silu exkluzivity a dáva jasne najavo, že mu nejde o to, aby nalákal každého, ale aby oslovil tých, ktorí rozhodujú o predaji. Namiesto vysnívaných príbehov pre mladých sa buduje nový svet, do ktorého majú prístup len vyvolení.

    Od Gen Z späť k elite. Luxusný priemysel sa kvôli ekonomike mení

    Ešte pred niekoľkými rokmi sa zdalo, že kľúčom k rastu luxusného priemyslu je mladšie publikum. Značky zaplavovali TikTok, usilovali sa o spoluprácu s influencermi a zameriavali sa na príležitostných kupujúcich „mladých snílkov“. Realita roku 2023 však ukázala, že títo kupujúci sú prví, ktorí začnú šetriť, keď sa ekonomika spomalí. Preto sa luxusné spoločnosti vracajú k svojim koreňom. K ľuďom, ktorých rozpočty sa nezastavia ani v čase krízy a sú voči nej imúnni.

    Zdroj: Totême

    Strategická zmena je viditeľná aj v spôsobe komunikácie značiek. Už nejde o „luxus pre každého“, ale o jasný signál, že tento svet nie je otvorený pre všetkých. V kampaniach sa objavujú šperky s jedinečnými drahými kameňmi, limitované edície kabeliek a módne prehliadky s kúskami, ktoré bežný zákazník v obchode ani neuvidí. Luxus sa znovu definuje nie dostupnosťou, ale výnimočnosťou.

    Neverejné prehliadky, súkromné stretnutia. Luxus sa presúva za zatvorené dvere

    Značky okolo seba stavajú neviditeľné múry. Gucci, Louis Vuitton alebo Cartier posilňujú súkromné salóny a individuálne služby, kde je vstup podmienený nielen veľkosťou peňaženky, ale aj osobnými vzťahmi. Luxusný maloobchod sa teraz mení na svet súkromných stretnutí, neverejných prehliadok a zažitého luxusu, ktorý bežná reklama ani nezachytí. Jednoducho povedané, to, čo sa kedysi ukazovalo vo výkladoch, sa teraz odohráva za zatvorenými dverami.

    Hlavnou hodnotou sa v luxusnom priemysle stáva pocit výnimočnosti. Pre najnáročnejších klientov už nestačí mať kvalitné švy na kabelke. Chcú zážitok, autenticitu a príbeh. Luxusné značky preto investujú do udalostí, ktoré sa nedajú kúpiť. Ponúkajú napríklad súkromné večere s návrhármi, cestovanie na mieru či kolekcie prezentované len pre vybraných klientov. Práve emócie a osobné vzťahy sa stávajú menou, ktorá rozhoduje o lojalite.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Luxusný trh sa tak znovu polarizuje. Potenciálni zákazníci zostávajú dôležití, ale nie sú tými, ktorí určujú smer. O budúcnosti rozhodujú tí najbohatší, ktorí podľa The Business of Fashion vytvárajú až 40 percent celkových tržieb. Značky im idú stále viac naproti. Produktom, ale aj skúsenosťou, ktorá zostáva nedosiahnuteľná pre všetkých ostatných. Luxus už nie je snom pre masy, ale stáva sa realitou pre tých, ktorí si môžu dovoliť neobmedzenosť.

    Zdroj: The Business of Fashion, YouTube, Instagram

    Luxusný priemysel sa vracia k svojim koreňom. Zameriava sa len na najbohatších

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Posledné roky sa zdalo, že sa luxusný priemysel otvoril širšiemu publiku. Značky sa sústredili na zákazníkov z radov Gen Z a na tých, ktorí si chceli raz za čas dopriať kabelku alebo topánky s ikonickým logom. Pravidlá sa však menia. Spomaľujúci trh a ochladenie dopytu prinútili módne domy prehodnotiť stratégiu. Pozornosť patrí opäť tým, pre ktorých luxus nie je len občasným zážitkom, ale bežnou rutinou.

    Zmena v luxusnom priemysle je už zjavná v marketingu módnych domov. Tam, kde predtým dominovali kabelky s cenou 25 000 eur, sa teraz objavujú modely s cenovkami blížiacimi sa k šesťmiestnym číslam. Luxusný priemysel znovu objavuje silu exkluzivity a dáva jasne najavo, že mu nejde o to, aby nalákal každého, ale aby oslovil tých, ktorí rozhodujú o predaji. Namiesto vysnívaných príbehov pre mladých sa buduje nový svet, do ktorého majú prístup len vyvolení.

    Od Gen Z späť k elite. Luxusný priemysel sa kvôli ekonomike mení

    Ešte pred niekoľkými rokmi sa zdalo, že kľúčom k rastu luxusného priemyslu je mladšie publikum. Značky zaplavovali TikTok, usilovali sa o spoluprácu s influencermi a zameriavali sa na príležitostných kupujúcich „mladých snílkov“. Realita roku 2023 však ukázala, že títo kupujúci sú prví, ktorí začnú šetriť, keď sa ekonomika spomalí. Preto sa luxusné spoločnosti vracajú k svojim koreňom. K ľuďom, ktorých rozpočty sa nezastavia ani v čase krízy a sú voči nej imúnni.

    Zdroj: Totême

    Strategická zmena je viditeľná aj v spôsobe komunikácie značiek. Už nejde o „luxus pre každého“, ale o jasný signál, že tento svet nie je otvorený pre všetkých. V kampaniach sa objavujú šperky s jedinečnými drahými kameňmi, limitované edície kabeliek a módne prehliadky s kúskami, ktoré bežný zákazník v obchode ani neuvidí. Luxus sa znovu definuje nie dostupnosťou, ale výnimočnosťou.

    Neverejné prehliadky, súkromné stretnutia. Luxus sa presúva za zatvorené dvere

    Značky okolo seba stavajú neviditeľné múry. Gucci, Louis Vuitton alebo Cartier posilňujú súkromné salóny a individuálne služby, kde je vstup podmienený nielen veľkosťou peňaženky, ale aj osobnými vzťahmi. Luxusný maloobchod sa teraz mení na svet súkromných stretnutí, neverejných prehliadok a zažitého luxusu, ktorý bežná reklama ani nezachytí. Jednoducho povedané, to, čo sa kedysi ukazovalo vo výkladoch, sa teraz odohráva za zatvorenými dverami.

    Hlavnou hodnotou sa v luxusnom priemysle stáva pocit výnimočnosti. Pre najnáročnejších klientov už nestačí mať kvalitné švy na kabelke. Chcú zážitok, autenticitu a príbeh. Luxusné značky preto investujú do udalostí, ktoré sa nedajú kúpiť. Ponúkajú napríklad súkromné večere s návrhármi, cestovanie na mieru či kolekcie prezentované len pre vybraných klientov. Práve emócie a osobné vzťahy sa stávajú menou, ktorá rozhoduje o lojalite.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Luxusný trh sa tak znovu polarizuje. Potenciálni zákazníci zostávajú dôležití, ale nie sú tými, ktorí určujú smer. O budúcnosti rozhodujú tí najbohatší, ktorí podľa The Business of Fashion vytvárajú až 40 percent celkových tržieb. Značky im idú stále viac naproti. Produktom, ale aj skúsenosťou, ktorá zostáva nedosiahnuteľná pre všetkých ostatných. Luxus už nie je snom pre masy, ale stáva sa realitou pre tých, ktorí si môžu dovoliť neobmedzenosť.

    Zdroj: The Business of Fashion, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Zo stretnutia rovno do baru. Do priestrannej kabelky sa zmestí celé kráľovstvo

    Deň strávený v kancelárii často neladí s balením naľahko. Notebook, diár, krabička s obedom, kozmetická taštička a prípadný drobný nákup sa nezmestia do každej trendy tašky. Priestranná kabelka je preto must have pre všetky ženy, ktoré chcú vyzerať cez deň štýlovo, ale zároveň mať za každej situácie všetko dôležité neustále po ruke.

    Jesenné chmúry zaženie relax. Utečte do luxusných vinárskych hotelov

    Koniec leta nemusí nutne znamenať koniec odpočinku. Ak sa obávate jesenných chmúr, zažeňte ich dokonalou dovolenkou v jednom z najlepších európskych vinárskych hotelov. Nielen, že vás čaká relax ďaleko od rušných miest, privíta vás aj pohár lahodného vína, a často aj útulné priestory špecializovaných spa a michelinských reštaurácií.

    Film Marty Supreme spečatil trend 50. rokov. Z módy však nikdy nevyšiel

    Klasické 50. roky a pripravovaný film Marty Supreme dokazujú, že návraty do minulosti nikdy nevyjdú z trendu. Móda miluje nostalgiu a uplynulé roky ukázali, že retro vlnu možno vždy reinterpretovať. Trend "Eclectic Grandpa" priniesol pletené svetre, široké nohavice a dandy estetiku starosvetských dedkov. Štýl tak otvára dvere k hlbšej inšpirácii, a to aj vďaka filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo prekvapil zásnubným prsteňom. Posúva hranice luxusu

    O prsteni, ktorým požiadal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, hovorí celý svet. Oválny diamant s hmotnosťou až 45 karátov s odhadovanou hodnotou v miliónoch dolárov nielen symbolizuje ich takmer desaťročnú lásku, ale aj posúva hranice luxusu. Šperk vznikol v dielni španielskeho klenotníka Damasa Martíneza.

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, ale niekedy prekračuje hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocsy sú roztomilé na deťoch a praktické na záhrade, ale už nejaký čas sa objavujú aj na prehliadkových mólach, v kolekciách celebrít a v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hviezdy privítajú v Cinema Club

    Beauty odnož módneho domu Giorgio Armani už po ôsmy raz dorazí do Benátok ako oficiálny sponzor tamojšieho filmového festivalu. Aj tento rok si prichystala niekoľko vysoko očakávaných udalostí. Prvýkrát medzi ne patrí aj luxusný Cinema Club, teda priestor, kde sa hviezdy a priatelia značky môžu stretávať medzi zastávkami na červenom koberci.

    Je čas dať si do poriadku jesenný šatník. Pridajte volániky a ozvláštnite ho kožušinou

    Ak sa tešíte na back to school nákupy, váš čas sa pomaly blíži. Ak váš jesenný šatník potrebuje nový vietor, inšpirujte sa najznámejšími značkami. Tento rok prináša trendy z minulosti a horúce novinky, ktoré si razia cestu do mestských ulíc. Ak vás nákupná nálada ešte nezasiahla, nezúfajte. Väčšinu poskladáte aj z kúskov, ktoré už vlastníte.

    S príchodom jesene prichádza Slavic Girl estetika. Masívny trend vznikol na TikToku

    Jeseň má zvláštnu schopnosť vyvolať nostalgiu a túžbu po niečom intenzívnejšom, a práve v tomto období na TikToku opäť exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale aj atmosféru. Predstavte si zasnežené ulice, lampy s oranžovým svetlom a ženu zahalenú v dlhom kožuchu, ktorá sa pohybuje, ako by patrila k filmovým ikonám starej Moskvy či Varšavy. Pôsobí drsne, ale zároveň neodolateľne.

    Sarah Burton stavia do popredia ženy. Poctila ich v novej kampani pre Givenchy

    Stále ešte čerstvá kreatívna riaditeľka módneho domu Givenchy Sarah Burton odhalila ďalšiu kampaň. Tentokrát do nej zapojila nielen známe modelky, ale aj svoju crew. Pred kameru sa tak postavila make-up umelkyňa alebo stylistka, s ktorými návrhárka dlhodobo spolupracuje. Dizajnérka opäť dokazuje, že vo svojej práci stavia do popredia hlavne ženy.

    Virgil Abloh a jeho nezmazateľná stopa. Poznáte život a kariéru slávneho vizionára?

    Virgil Abloh bol jedným z tvorcov, ktorým sa podarilo zmeniť vnímanie luxusu a zaradiť svoju prácu do popkultúry. Vzdelaním architekt, srdcom vizionár a rozprávač príbehov pre generáciu, ktorá chcela luxus cítiť, nielen obdivovať. Bol prvým Afroameričanom, ktorý viedol pánske kolekcie Louis Vuitton, a mužom, ktorý s ľahkosťou preložil jazyk ulice do slovníka vysokej módy. Zomrel vo veku len 41 rokov, ale jeho odkaz zostáva nesmrteľný.

    Jeseň oživí správna manikúra. Uspejete s aura nechtami aj červenými odtieňmi

    V sychravom jesennom počasí sú často drobné detaily to jediné, čo nám dokáže spraviť náladu. Ak hľadáte spôsob, ako prekonať hroziacu pochmúrnosť slabnúceho slnka, zachráni vás aktuálna trendy manikúra. Diktuje totiž odtiene, s ktorými rozhodne smútiť nebudete. Vyskúšajte hravý aura look, alebo sa vráťte k nadčasovo červeným tónom.

    Chcete surovú tresku za 55 dolárov? Značka David mení proteín na luxusný zážitok

    Značka David robí z obyčajnej ryby symbol statusu a testuje, kam až siaha ochota zákazníkov zaplatiť za čisté bielkoviny a vizuálne atraktívne balenie. Spoločnosť na trh okrem svojich proteínových tyčiniek nedávno uviedla aj mrazenú tresku za 55 dolárov. Zákazníci sú však stále pripravení si priplatiť. Prečo ich nezarazí ani prehnane vysoká cenovka?

    Nový módny trend na obzore. Heritage Prep spája slušňákov s modernou

    Bohaté letné sídla a tichý luxus sa stretávajú so životom na statku a voľne uviazaným vrkočom. Reč je o Heritage Prep, estetike, ktorá kombinuje to najlepšie z oboch svetov. Módni návrhári začali kúsky v tomto štýle pašovať do tohtoročných prehliadok. Všetko preto nahráva scenáru, v ktorom sa uhladené, avšak moderné kúsky hojne dostanú aj do jesenných ulíc.

    Móda vkročila do hravej éry. Úzkosť schováva za trendy nostalgiou

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    Carrie Bradshaw je pre Gen Z nerelevantná. Označuje ju za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw sa kedysi stala ikonou ženskej nezávislosti, New Yorku aj nekonečných debát o láske. Pre jednu generáciu bola hlasom, ktorý normalizoval ženské priateľstvá, sexualitu a túžbu po kariére a luxuse. Pre generáciu Z sa však Carrie stala skôr prežitkom, ktorý už nezodpovedá ich hodnotám. V očiach mladších diváčok sa premenila z inšpirácie v toxickú "pick me girl", ktorej príbehy pôsobia zastaralo až problematicky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―