Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.

    Maria Grazia Chiuri vedie dialóg medzi kultúrou a remeslom. V Kjóte predstavil Dior pre-fall kolekciu

    Kreatívna riaditeľka francúzskeho módneho domu Dior opäť prenikla do archívov slávneho návrhára. Pri tvorbe tohtoročnej pre-fall ready-to-wear kolekcie sa inšpirovala láskou Christiana Diora k Japonsku. Najnovšiu líniu preto predstavila v utorok večer v Kjóte, presnejšie v slávnych záhradách To-ji. Tú definuje nielen jeden z najstarších chrámov na svete, ale aj najvyššia japonská drevená pagoda.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Samotná kolekcia predstavovala akýsi dialóg dvoch úplne odlišných kultúr, kultúry Francúzska a Japonska, ale aj ich tradičných remesiel. Na móle sa preto objavili športové, feministické a uvoľnené looky, také typické pre Chiuriho. Spájali ich však odkazy na origami, kimono či tradičné japonské výšivky, splývajúce na priehľadných šatách alebo vzdušných nohaviciach.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky potom dopĺňali typické japonské topánky tabi, „ninja“ balerínky alebo remienkové sandále. Súčasťou kolekcie bola, ako už je u talianskej návrhárky zvykom, aj spolupráca s tamojšími umelcami a remeselníkmi. „V Európe sa niekedy predstava módy spája skôr so značkou ako s remeslom, ale to je pre Dior kľúčové, je to naozaj veľmi dôležitý aspekt,“ okomentovala líniu Chiuri.

    Valentino vyzýva na spomalenie. Alessandro Michele vyzýva hektickú dobu

    Dior však nie je jediný módny dom, ktorý netrpezlivo očakáva jeseň. Svoju víziu totiž predstavil aj kreatívny riaditeľ značky Valentino Alessandro Michele. Predjesenné outfity však neodhalil na móle, ale v špeciálnej kampani s názvom Poetika všedného dňa. Okrem odhalenia jesenných lookov má priniesť aj dôležité posolstvo. Návrhár ňou chce poukázať na súčasnú príliš rýchlu dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Nachádzame sa v ére násilného hluku, kričiacich obrazov a slov, ktoré naháňajú iné slová bez toho, aby sa niekde usadili,“ poeticky komentoval dizajnér svoj nápad. Kampaň preto obsahuje fotografie, ktoré „zastavujú“ modely v čase. Odhaľujú rôzne momenty bežného dňa pred typickou talianskou zmrzlinárňou. Michele nás tak núti zastaviť sa a vychutnať si prchavé okamihy.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Luxusné módne domy na nič nečakajú. Dior a Valentino sa tešia na tohtoročnú jeseň

    ― Reklama ―

    Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.

    Maria Grazia Chiuri vedie dialóg medzi kultúrou a remeslom. V Kjóte predstavil Dior pre-fall kolekciu

    Kreatívna riaditeľka francúzskeho módneho domu Dior opäť prenikla do archívov slávneho návrhára. Pri tvorbe tohtoročnej pre-fall ready-to-wear kolekcie sa inšpirovala láskou Christiana Diora k Japonsku. Najnovšiu líniu preto predstavila v utorok večer v Kjóte, presnejšie v slávnych záhradách To-ji. Tú definuje nielen jeden z najstarších chrámov na svete, ale aj najvyššia japonská drevená pagoda.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Samotná kolekcia predstavovala akýsi dialóg dvoch úplne odlišných kultúr, kultúry Francúzska a Japonska, ale aj ich tradičných remesiel. Na móle sa preto objavili športové, feministické a uvoľnené looky, také typické pre Chiuriho. Spájali ich však odkazy na origami, kimono či tradičné japonské výšivky, splývajúce na priehľadných šatách alebo vzdušných nohaviciach.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky potom dopĺňali typické japonské topánky tabi, „ninja“ balerínky alebo remienkové sandále. Súčasťou kolekcie bola, ako už je u talianskej návrhárky zvykom, aj spolupráca s tamojšími umelcami a remeselníkmi. „V Európe sa niekedy predstava módy spája skôr so značkou ako s remeslom, ale to je pre Dior kľúčové, je to naozaj veľmi dôležitý aspekt,“ okomentovala líniu Chiuri.

    Valentino vyzýva na spomalenie. Alessandro Michele vyzýva hektickú dobu

    Dior však nie je jediný módny dom, ktorý netrpezlivo očakáva jeseň. Svoju víziu totiž predstavil aj kreatívny riaditeľ značky Valentino Alessandro Michele. Predjesenné outfity však neodhalil na móle, ale v špeciálnej kampani s názvom Poetika všedného dňa. Okrem odhalenia jesenných lookov má priniesť aj dôležité posolstvo. Návrhár ňou chce poukázať na súčasnú príliš rýchlu dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Nachádzame sa v ére násilného hluku, kričiacich obrazov a slov, ktoré naháňajú iné slová bez toho, aby sa niekde usadili,“ poeticky komentoval dizajnér svoj nápad. Kampaň preto obsahuje fotografie, ktoré „zastavujú“ modely v čase. Odhaľujú rôzne momenty bežného dňa pred typickou talianskou zmrzlinárňou. Michele nás tak núti zastaviť sa a vychutnať si prchavé okamihy.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    ― Reklama ―