Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.
Módny dom Burberry sa musel potešiť, keď zistil, že čínsky kalendár definuje rok 2026 znamením koňa. Tradične vydáva špeciálne kolekcie na oslavu lunárneho nového roka. Tentoraz však môže symbolické zviera spojiť so svojimi vlastnými koreňmi. Historickým logom britskej značky je totiž jazdec na koni. Nie je teda prekvapením, že práve kôň zdobí luxusné kúsky v špeciálnej kolekcii, ktorá bola uvedená na trh v polovici decembra.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Burberry používa motív jazdca od roku 1901. Vyhral vtedy verejnú súťaž
Ako je zvykom, Burberry predstavil novú kolekciu s pomocou hviezdnej kampane. Vystupujú v nej čínski ambasádori značky, a to herec Chen Kun, futbalista Wu Lei a herečky Tang Wei a Zhang Jingyi. Na fotografiách a v sprievodnom krátkom filme si obliekli najmä tradičný trenčkot Burberry v nespočetných variáciách. Okrem klasickej béžovej a krémovej je tu aj žiarivo červená verzia.


Zdroj: Burberry
Sýtočervená farba totiž v čínskej kultúre symbolizuje priaznivú situáciu a prosperitu. Výrazné tóny sú v kontraste s tmavými námorníckymi odtieňmi, čo vytvára slávnostnú hru protikladov. To všetko rozbíja spomínané logo jazdca, ktoré rafinovane zaberá konce jemných šálov alebo klasických tričiek či hrejivých mikín. Spoločnosť Burberry tento motív prvýkrát použila v roku 1901, keď vyhral verejnú súťaž na návrh loga pre luxusný módny dom.


Zdroj: Burberry
Súčasný kreatívny riaditeľ značky Daniel Lee motív opäť oživil v roku 2023. Dal mu moderný vzhľad a začal ho častejšie začleňovať do vlastných kolekcií, ako aj do tradičných kampaní. Tentoraz sú jednotlivé modely zdobené v podobe akvarelových a tušových skíc, kovových výšiviek, krížikového stehu a jemných odznakov. „Kampaň zachytáva pocit spolupatričnosti a očakávania,“ opísala potom spoločnosť.


Zdroj: Burberry
„Silueta koňa preniká cestou protagonistov a stáva sa magickou niťou, ktorá drží príbehy pohromade,“ dodali zástupcovia Burberry. Kampaň bude sprevádzať aj krátky film, ktorý zobrazuje ambasádorov značky uprostred rušného veľkomesta a sleduje ich odlišné osudy. V rámci osláv lunárneho nového roka sa v pobočkách značky objaví aj partnerstvo s britskou značkou de Gournay, ktorá vyrába ručne maľované tapety.
Zdroje: WWD, Burberry, Instagram

