Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Keď sa luxus stretne s rýchlosťou. Louis Vuitton mení pravidlá hry Formuly 1

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    ― Reklama ―

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    ― Reklama ―