Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Keď sa luxus stretne s rýchlosťou. Louis Vuitton mení pravidlá hry Formuly 1

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    ― Reklama ―

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    ― Reklama ―