Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Coperni, mladá a dravá značka, je na módnom výslní len niekoľko rokov. Za ten čas však stihla zanechať nezmazateľnú stopu. Od roku 2013 sa jej zakladatelia snažia preklenúť to, čo iné módne domy budujú už desaťročia. Kombinácia technológií, inovácií a rafinovanej estetiky je to, čo robí značku Coperni takou jedinečnou.

    Parížsky módny dom Coperni naďalej obklopuje nespočetné množstvo otázok. Ako sa dostal od precíznych strihov až k prehliadke v Disneylande? Ako si dokáže zachovávať svoj status položený medzi luxusom a masovou reklamou, pričom sa spolieha na celebrity ako Kylie Jenner? A čo viac, smeruje k mainstreamu, alebo zostáva vizionárom pre tých, ktorí chcú niečo viac?

    Masová publicita na úkor odevu. Zachytávajú počiny značky jej skutočnú tvár?

    Módni návrhári slávnych značiek nikdy nevsadili len na estetiku. V skutočnosti je Coperni značkou pre tých, ktorí túžia po výnimočnosti, teda po niečom, čo presahuje konvenčné hranice módy. Presne taký je preto aj posledný virálny kúsok parížskeho módneho domu.

    Je to kabelka vyrobená z aerogélu, materiálu ľahšieho ako vzduch, ktorý je známy skôr z vesmírneho výskumu ako z prehliadkových mól. Je to nielen pravdepodobne najľahšia kabelka na svete, ale aj dokonalý symbol značky Coperni. Aerogél by si človek skutočne len ťažko spájal s módnym domom, ale práve táto nečakaná kombinácia ho robí v minulom roku takým výnimočným.

    Ďalším ikonickým momentom v histórii značky Coperni je bezpochyby prehliadka s modelkou Bellou Hadid, ktorú predviedla na jednom z parížskych týždňov módy. Vtedy si nechala na telo nastriekať šaty. Bol to názorný príklad toho, ako Coperni stále hľadá nové spôsoby, ako prekvapiť. A zdá sa, že sa jej to vždy darí viac než veľkolepo.

    V hlavnej úlohe Kylie Jenner. Vo vedľajšej parížsky Disneyland

    Najnovšie si však módny dom zobral na paškál miesto, ktoré by ste si s haute couture pravdepodobne nikdy nespojili, teda Disneyland. Na prehliadke, ktorá prepísala pravidlá luxusu a gýča, zažiarila predovšetkým Kylie Jenner. Zatiaľ čo jeden tábor oslavuje túto voľbu ako geniálny ťah, druhý sa pýta, či Coperni príliš necieli na masovú publicitu na úkor módy ako takej.

    Zdroj: Coperni

    Nekradú totiž pozorné „mainstream“ vplyvy pozornosť od samotných modelov? Prvky ako žiarivé svetlá a Mickey Mouse sú možno zábavné, ale prispievajú naozaj k autentickému duchu značky? Alebo sa len snažia o rýchly a tak trochu gýčový globálny dosah?

    A je celebrita veľkosti Kylie Jenner tou správnou cestou pre módny dom, ktorý sa pýši inováciami a luxusom? Prehliadka v Disneylande môže vyzerať draho, ale jej komerčný potenciál sa môže ľahko stať dvojsečnou zbraňou. Áno, Coperni sa dostane na nespočetné titulky novín, ale za akú cenu?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

    Smeruje teda slávna značka Coperni k masovosti, alebo sa stále drží svojho futuristického, technologického a exkluzívneho étosu? Nech už je odpoveď akákoľvek, jedno je isté, Coperni sa vždy bude snažiť byť o krok vpred. Či tak v súčasnosti robí správne, posúďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.
    Foto:Reuters

    Kabelka z aerogélu a prehliadka v Disneylande. Kam smeruje módny dom Coperni?

    ― Reklama ―

    Coperni, mladá a dravá značka, je na módnom výslní len niekoľko rokov. Za ten čas však stihla zanechať nezmazateľnú stopu. Od roku 2013 sa jej zakladatelia snažia preklenúť to, čo iné módne domy budujú už desaťročia. Kombinácia technológií, inovácií a rafinovanej estetiky je to, čo robí značku Coperni takou jedinečnou.

    Parížsky módny dom Coperni naďalej obklopuje nespočetné množstvo otázok. Ako sa dostal od precíznych strihov až k prehliadke v Disneylande? Ako si dokáže zachovávať svoj status položený medzi luxusom a masovou reklamou, pričom sa spolieha na celebrity ako Kylie Jenner? A čo viac, smeruje k mainstreamu, alebo zostáva vizionárom pre tých, ktorí chcú niečo viac?

    Masová publicita na úkor odevu. Zachytávajú počiny značky jej skutočnú tvár?

    Módni návrhári slávnych značiek nikdy nevsadili len na estetiku. V skutočnosti je Coperni značkou pre tých, ktorí túžia po výnimočnosti, teda po niečom, čo presahuje konvenčné hranice módy. Presne taký je preto aj posledný virálny kúsok parížskeho módneho domu.

    Je to kabelka vyrobená z aerogélu, materiálu ľahšieho ako vzduch, ktorý je známy skôr z vesmírneho výskumu ako z prehliadkových mól. Je to nielen pravdepodobne najľahšia kabelka na svete, ale aj dokonalý symbol značky Coperni. Aerogél by si človek skutočne len ťažko spájal s módnym domom, ale práve táto nečakaná kombinácia ho robí v minulom roku takým výnimočným.

    Ďalším ikonickým momentom v histórii značky Coperni je bezpochyby prehliadka s modelkou Bellou Hadid, ktorú predviedla na jednom z parížskych týždňov módy. Vtedy si nechala na telo nastriekať šaty. Bol to názorný príklad toho, ako Coperni stále hľadá nové spôsoby, ako prekvapiť. A zdá sa, že sa jej to vždy darí viac než veľkolepo.

    V hlavnej úlohe Kylie Jenner. Vo vedľajšej parížsky Disneyland

    Najnovšie si však módny dom zobral na paškál miesto, ktoré by ste si s haute couture pravdepodobne nikdy nespojili, teda Disneyland. Na prehliadke, ktorá prepísala pravidlá luxusu a gýča, zažiarila predovšetkým Kylie Jenner. Zatiaľ čo jeden tábor oslavuje túto voľbu ako geniálny ťah, druhý sa pýta, či Coperni príliš necieli na masovú publicitu na úkor módy ako takej.

    Zdroj: Coperni

    Nekradú totiž pozorné „mainstream“ vplyvy pozornosť od samotných modelov? Prvky ako žiarivé svetlá a Mickey Mouse sú možno zábavné, ale prispievajú naozaj k autentickému duchu značky? Alebo sa len snažia o rýchly a tak trochu gýčový globálny dosah?

    A je celebrita veľkosti Kylie Jenner tou správnou cestou pre módny dom, ktorý sa pýši inováciami a luxusom? Prehliadka v Disneylande môže vyzerať draho, ale jej komerčný potenciál sa môže ľahko stať dvojsečnou zbraňou. Áno, Coperni sa dostane na nespočetné titulky novín, ale za akú cenu?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

    Smeruje teda slávna značka Coperni k masovosti, alebo sa stále drží svojho futuristického, technologického a exkluzívneho étosu? Nech už je odpoveď akákoľvek, jedno je isté, Coperni sa vždy bude snažiť byť o krok vpred. Či tak v súčasnosti robí správne, posúďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    TikTok Highlights: Káva získala novú podobu, nesie názov proffee

    Používatelia sociálnej siete TikTok si nikdy nenechajú ujsť žiadny trik týkajúci sa životného štýlu alebo wellness. Niet divu, že si zamilovali proffee, t. j. kávu doplnenú proteínom alebo kolagénom. Sľubujú si benefity v podobe vytúženého prílevu energie, ale aj regenerácie svalov či dokonca úbytku hmotnosti. Je však tento módny nápoj taký prospešný, ako vyzerá na obrazovkách telefónov?

    Luxury Insights: Najdrahšie lyžiarske strediská lákajú na zimnú rozprávku

    Zima má určite svoje čaro, v tých najluxusnejších kútoch sveta však žiari mágiou. Prémiové lyžiarske strediská siahajú ďaleko za hranice zjazdoviek. Návštevníkom ponúkajú pohľad na najnovšie módne kolekcie na svah, nezabudnuteľné zážitky a eleganciu na úrovni. Zimná dovolenka tu naberá na obrátkach, bez ohľadu na to, kde presne sa nachádzate.

    Designblok myslí aj na módu. V súťaži Diploma Selection zažiarili mladé talenty

    Predposledný deň medzinárodného festivalu dizajnu a módy sa opäť niesol v znamení novej generácie tvorcov. Začínajúci návrhári a absolventi z celej Európy mali možnosť predstaviť svoje diplomové práce v rámci prestížnej súťaže Designblok Diploma Selection, ktorá sa tentokrát konala v priestoroch Novej Špirály. Po nabitom dni plnom módnych shows odborná porota vybrala ako víťazku dizajnérku Andreu Rehbein, pričom druhé a tretie miesto obsadili návrhári Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    Od heroínu k Ozempicu. Cesty, ako byť chic, sa menia, tlak na štíhlosť zostáva

    Ovisnuté lícne kosti, detsky útle ramená, špicaté kolená. Herečky a modelky to často maskujú, ale premena ich siluety v posledných rokoch jasne ukazuje, že žijeme v ére Ozempic chic. Môžeme si nahovárať, že tentoraz je za chudnutím medicína v podobe lieku potláčajúceho chuť do jedla. V skutočnosti sme esteticky, ale aj filozoficky oveľa bližšie zatracovanej ére heroín chic, než sme si možno ochotní pripustiť.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje jej smernice

    Zástupcovia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj zverejnili výsledky investigácie značky Shein. Podľa reportu nedodržiava čínsky fast fashion gigant stanovené smernice pre nadnárodné spoločnosti, týkajúce sa ľudských práv, ochrany životného prostredia a spravodlivých platov. Medzivládna organizácia začala prieskum po sťažnosti dvoch francúzskych poslancov.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrýva hviezdnu oponu

    Streamovacia služba Netflix privítala vo štvrtok nový hviezdny dokument. V jeho strede stojí bývalá speváčka a úspešná návrhárka Victoria Beckham. Trojdielny seriál sľubuje odokrytie jej neľahkej cesty na vrchol módneho priemyslu, kam sa len tak niekto nedostane. Súčasťou príbehu sú nielen archívne zábery, ale aj rozhovory s poprednými osobnosťami módnej scény.

    Značka Schiaparelli opäť potvrdila svoje miesto. Runway uzavrela Kendall Jenner

    V Paríži sa opäť odohrala jedna z najočakávanejších prehliadok každej sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekciu Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka ďalej určuje tón súčasného umenia na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládol pokoj, ktorý sa v móde objaví len zriedka. Ako sme u módneho domu zvyknutí, každý model dokazoval, že presnosť a vízia sú kľúčovým prvkom krajčírskeho umenia. Prehliadka pôsobila ako pomyselná módna štúdia, nie ako tradičná runway.

    Burberry pripomína svoje dedičstvo. Oslavuje ho aj Olivia Colman

    Britský módny dom Burberry zakladá marketing na prepojení svojho viac ako 150 rokov starého dedičstva a modernej energie. Ponúka preto tradičné kockované trenčkoty a dlhé kabáty, to všetko v inovatívnom šate nových materiálov. Smerovanie luxusnej značky odráža rovnako jej najnovšia kampaň It’s always Burberry Weather. Zažiari v nej okrem iného aj herečka Olivia Colman.

    ― Reklama ―