Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Coperni, mladá a dravá značka, je na módnom výslní len niekoľko rokov. Za ten čas však stihla zanechať nezmazateľnú stopu. Od roku 2013 sa jej zakladatelia snažia preklenúť to, čo iné módne domy budujú už desaťročia. Kombinácia technológií, inovácií a rafinovanej estetiky je to, čo robí značku Coperni takou jedinečnou.

    Parížsky módny dom Coperni naďalej obklopuje nespočetné množstvo otázok. Ako sa dostal od precíznych strihov až k prehliadke v Disneylande? Ako si dokáže zachovávať svoj status položený medzi luxusom a masovou reklamou, pričom sa spolieha na celebrity ako Kylie Jenner? A čo viac, smeruje k mainstreamu, alebo zostáva vizionárom pre tých, ktorí chcú niečo viac?

    Masová publicita na úkor odevu. Zachytávajú počiny značky jej skutočnú tvár?

    Módni návrhári slávnych značiek nikdy nevsadili len na estetiku. V skutočnosti je Coperni značkou pre tých, ktorí túžia po výnimočnosti, teda po niečom, čo presahuje konvenčné hranice módy. Presne taký je preto aj posledný virálny kúsok parížskeho módneho domu.

    Je to kabelka vyrobená z aerogélu, materiálu ľahšieho ako vzduch, ktorý je známy skôr z vesmírneho výskumu ako z prehliadkových mól. Je to nielen pravdepodobne najľahšia kabelka na svete, ale aj dokonalý symbol značky Coperni. Aerogél by si človek skutočne len ťažko spájal s módnym domom, ale práve táto nečakaná kombinácia ho robí v minulom roku takým výnimočným.

    Ďalším ikonickým momentom v histórii značky Coperni je bezpochyby prehliadka s modelkou Bellou Hadid, ktorú predviedla na jednom z parížskych týždňov módy. Vtedy si nechala na telo nastriekať šaty. Bol to názorný príklad toho, ako Coperni stále hľadá nové spôsoby, ako prekvapiť. A zdá sa, že sa jej to vždy darí viac než veľkolepo.

    V hlavnej úlohe Kylie Jenner. Vo vedľajšej parížsky Disneyland

    Najnovšie si však módny dom zobral na paškál miesto, ktoré by ste si s haute couture pravdepodobne nikdy nespojili, teda Disneyland. Na prehliadke, ktorá prepísala pravidlá luxusu a gýča, zažiarila predovšetkým Kylie Jenner. Zatiaľ čo jeden tábor oslavuje túto voľbu ako geniálny ťah, druhý sa pýta, či Coperni príliš necieli na masovú publicitu na úkor módy ako takej.

    Zdroj: Coperni

    Nekradú totiž pozorné „mainstream“ vplyvy pozornosť od samotných modelov? Prvky ako žiarivé svetlá a Mickey Mouse sú možno zábavné, ale prispievajú naozaj k autentickému duchu značky? Alebo sa len snažia o rýchly a tak trochu gýčový globálny dosah?

    A je celebrita veľkosti Kylie Jenner tou správnou cestou pre módny dom, ktorý sa pýši inováciami a luxusom? Prehliadka v Disneylande môže vyzerať draho, ale jej komerčný potenciál sa môže ľahko stať dvojsečnou zbraňou. Áno, Coperni sa dostane na nespočetné titulky novín, ale za akú cenu?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

    Smeruje teda slávna značka Coperni k masovosti, alebo sa stále drží svojho futuristického, technologického a exkluzívneho étosu? Nech už je odpoveď akákoľvek, jedno je isté, Coperni sa vždy bude snažiť byť o krok vpred. Či tak v súčasnosti robí správne, posúďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Foto:Reuters

    Kabelka z aerogélu a prehliadka v Disneylande. Kam smeruje módny dom Coperni?

    Premeňte leňošenie na emočnú horskú dráhu. Trendy filmy a seriály vyvolajú smiech aj plač

    Príchod nekompromisného jesenného počasia znamená, že niekedy nezostáva nič iné, len sa mu podriadiť s ľútosťou, ale aj s tajným nadšením. Nastáva totiž leňošenie v podobe pohodlnej deky, Netflixu a horúceho nápoja. Uľahčite si však nekončiace rozhodovanie a zapozerajte sa do jedného z trendy filmov či seriálov. Zaručujú skutočný emóciami nabitý kolotoč.

    Tretí štvrťrok nebol pre čínsku ekonomiku dobrý. Ovplyvnilo to aj európsky luxusný priemysel

    Najnovšie dáta poukazujú na to, že tretí štvrťrok tohto roka nebol v Číne najšťastnejší. V období od júla do septembra sa očakávalo spomalenie hospodárskeho rastu. Neuspokojivé výsledky ovplyvnili aj európsky luxusný priemysel. Švajčiarske hodinky zaznamenali pokles vývozu a koncern LVMH oznámil prepad predaja.

    Vypnite hlavu a zamestnajte ruky. Nový koníček vám spríjemní sychravé jesenné dni

    Osvojiť si nový koníček nemusí byť len výsada detí. Naopak, práve v dospelosti často túžime po chvíľke pre seba, pri ktorej môžeme vypnúť hlavu a ideálne vytvoriť niečo pekné. Omaľovánky, počítačové hry a cvičenia v posilňovni sú klasika, vyskúšajte ale trendy hobby, ktoré si môžete užiť aj z pohodlia domova.

    Chlad neznamená koniec kreativity. Kľúč k originalite schováva vrstvenie

    Plíživý jesenný chlad môže byť nemilosrdný. Jedným zavänutím vetra dokáže zničiť naše všetky módne ambície. Zvyčajne nám nezostáva nič iné, ako sa po zvyšok jesenných dní zachumlať do nekreatívnej kombinácie tričiek a svetrov. Z podobne nudných outfitov sa však môžeme ľahko vymaniť pomocou správne zvládnutého vrstvenia.