Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Youtuberku a influencerku Emmu Chamberlain pozná každý z generácie Z. Niet divu, že na vrchole svojej kariéry oslovila prácou, s ktorou sa mohol stotožniť takmer každý. V posledných rokoch sa aj vďaka tomu z trochu nešikovnej tínedžerky stala hviezda módnych kampaní a Met Gala. Napriek tomu teraz čelí rastúcej kritike zo strany svojich dlhoročných fanúšikov.

    Úspech youtuberky Emmy Chamberlain treba chápať v kontexte doby, v ktorej sa dostala na vrchol. Vtedy začala vytvárať prekvapivo realistické videá, s ktorými sa v ére toxických „dokonalých“ influencerov mohol ľahko stotožniť takmer každý. Či už išlo o nadmernú konzumáciu kávy, rozstrapatené dredy, nenávisť voči škole alebo necenzurované grganie, Emma jednoducho dokázala byť sama sebou.

    Ľahko si získala publikum, ktoré bolo dovtedy zvyknuté na príliš upravených a do dokonalosti upravených vlogerov. Jej imidž sa však začal meniť spolu s jej kariérou. V 17 rokoch sa sama presťahovala do Los Angeles a netrvalo dlho, kým sa začala objavovať na najväčších módnych prehliadkach a v kampaniach luxusných značiek, ako sú Calvin Klein, Lancôme, Louis Vuitton a Cartier.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)

    Spolu so zmenou jej životného štýlu začala meniť kontúry aj jej práca. Zrazu pre Emmu nemalo zmysel robiť tie isté vlogy, v ktorých dokázala kúzelne premeniť obyčajné alebo nudné momenty každodenného života na zábavnú šou. Pravdepodobne aj z tohto dôvodu sa Emma zamerala na iné projekty. Založila vlastnú značku kávy Chamberlain Coffee a úspešný podcast na Spotify s názvom Anything Goes.

    Fanúšikom Chamberlain vadí odtrhnutosť od reality. Na novú Emmu si však musia chvíľu zvykať

    Za posledný rok však internet zaplavili nie príliš pozitívne reakcie Emminých dlhoročných fanúšikov. Väčšina z nich poukazuje na to, ako sa cítia vzdialení od kedysi vplyvnej vlogerky. Vadí im totiž, že vo svojom podcasti filozofuje, a to bez titulu, ktorým by svoje poznámky podložila. Iní kritizujú jej obsah ako bezvýznamný a „prázdny“. Ďalším pripadá Emma odtrhnutá od reality.

    Nie je však veľmi logické žiadať od Emmy titul z filozofie alebo psychológie. V anotácii svojho podcastu dáva jasne najavo, že epizódy odrážajú jej neustály tok myšlienok, rovnako ako kedysi úspešné vlogy. Dáva naopak zmysel, že sa od nej jej kedysi oddaní fanúšikovia, často ženy rovnakého veku, cítia odtrhnutí. Ich životy, plné štúdia, splácanie dlhov a práce, skrátka vyzerajú úplne odlišne.

    Je však nespravodlivé žiadať od Emmy, aby neustále nastavovala zrkadlo bežnému životu. Pretože to jej sa zásadne zmenilo. Takisto sa zdá hlúpe očakávať od 22-ročnej youtuberky filozofické postrehy alebo psychologické rady. Dlhoročným fanúšikom neostáva nič iné, len prijať Emmu takú, aká je. Jej humor a postoj k životu zostávajú rovnaké. Len je možno o trochu ťažšie ich v nej nájsť.

    Zdroje: Russh, The New York Times, Rolling Stone, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Emma Chamberlain čelí kritike fanúšikov. Stala sa z nej zhasínajúca hviezda internetu?

    ― Reklama ―

    Youtuberku a influencerku Emmu Chamberlain pozná každý z generácie Z. Niet divu, že na vrchole svojej kariéry oslovila prácou, s ktorou sa mohol stotožniť takmer každý. V posledných rokoch sa aj vďaka tomu z trochu nešikovnej tínedžerky stala hviezda módnych kampaní a Met Gala. Napriek tomu teraz čelí rastúcej kritike zo strany svojich dlhoročných fanúšikov.

    Úspech youtuberky Emmy Chamberlain treba chápať v kontexte doby, v ktorej sa dostala na vrchol. Vtedy začala vytvárať prekvapivo realistické videá, s ktorými sa v ére toxických „dokonalých“ influencerov mohol ľahko stotožniť takmer každý. Či už išlo o nadmernú konzumáciu kávy, rozstrapatené dredy, nenávisť voči škole alebo necenzurované grganie, Emma jednoducho dokázala byť sama sebou.

    Ľahko si získala publikum, ktoré bolo dovtedy zvyknuté na príliš upravených a do dokonalosti upravených vlogerov. Jej imidž sa však začal meniť spolu s jej kariérou. V 17 rokoch sa sama presťahovala do Los Angeles a netrvalo dlho, kým sa začala objavovať na najväčších módnych prehliadkach a v kampaniach luxusných značiek, ako sú Calvin Klein, Lancôme, Louis Vuitton a Cartier.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)

    Spolu so zmenou jej životného štýlu začala meniť kontúry aj jej práca. Zrazu pre Emmu nemalo zmysel robiť tie isté vlogy, v ktorých dokázala kúzelne premeniť obyčajné alebo nudné momenty každodenného života na zábavnú šou. Pravdepodobne aj z tohto dôvodu sa Emma zamerala na iné projekty. Založila vlastnú značku kávy Chamberlain Coffee a úspešný podcast na Spotify s názvom Anything Goes.

    Fanúšikom Chamberlain vadí odtrhnutosť od reality. Na novú Emmu si však musia chvíľu zvykať

    Za posledný rok však internet zaplavili nie príliš pozitívne reakcie Emminých dlhoročných fanúšikov. Väčšina z nich poukazuje na to, ako sa cítia vzdialení od kedysi vplyvnej vlogerky. Vadí im totiž, že vo svojom podcasti filozofuje, a to bez titulu, ktorým by svoje poznámky podložila. Iní kritizujú jej obsah ako bezvýznamný a „prázdny“. Ďalším pripadá Emma odtrhnutá od reality.

    Nie je však veľmi logické žiadať od Emmy titul z filozofie alebo psychológie. V anotácii svojho podcastu dáva jasne najavo, že epizódy odrážajú jej neustály tok myšlienok, rovnako ako kedysi úspešné vlogy. Dáva naopak zmysel, že sa od nej jej kedysi oddaní fanúšikovia, často ženy rovnakého veku, cítia odtrhnutí. Ich životy, plné štúdia, splácanie dlhov a práce, skrátka vyzerajú úplne odlišne.

    Je však nespravodlivé žiadať od Emmy, aby neustále nastavovala zrkadlo bežnému životu. Pretože to jej sa zásadne zmenilo. Takisto sa zdá hlúpe očakávať od 22-ročnej youtuberky filozofické postrehy alebo psychologické rady. Dlhoročným fanúšikom neostáva nič iné, len prijať Emmu takú, aká je. Jej humor a postoj k životu zostávajú rovnaké. Len je možno o trochu ťažšie ich v nej nájsť.

    Zdroje: Russh, The New York Times, Rolling Stone, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    ― Reklama ―