Více

    ― Reklama ―

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Už dlho platí, že vyššia cenovka módnych kúskov so sebou prinášala aj vysnívanú kvalitu. Najnovšia štúdia Leeds University však potvrdila to, čo mnohí z nás už tušili. Trvanlivosť oblečenia nekoreluje s jeho cenou. Takže oblečenie, ktoré vydrží viac ako niekoľko sezón, rozhodne nie je len výsadou bohatých. V skutočnosti najlepšie výsledky v tejto štúdii dosiahli tričká strednej triedy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Washington Post (@washingtonpost)

    O štúdiu sa postarala študentka doktorandského štúdia Kate Baker. Spolupracovala na nej spolu s univerzitným Institute of Textiles and Colour (LITAC) a britskou neziskovou organizáciou WRAP. Testovaniu podstúpilo na 47 pánskych a dámskych tričiek od fast fashion, ale aj luxusných značiek. Tie boli podrobené fyzickej analýze, ale aj 50 pracími cyklami na 30 stupňov Celzia.

    Zdroj: Pexels

    Tričká sa potom podrobili aj 50 pracím cyklom v sušičke. Výskumníci ich potom podrobne hodnotili na základe žmolkovania, blednutia, krčenia a celkového vzhľadu. Najdrahší kúsok v cene 395 libier sa umiestnil na 28. mieste zo 47. Naopak, tričko za 4 libry sa umiestnilo na 15. mieste. Najodolnejšie tričko stálo 28 libier. Zaujímavé však bolo aj to, že druhý najhorší model mal podobnú cenovku, 29 libier.

    Kľúčové boli aj ďalšie faktory. Pozrite sa aj na materiál vysnívaného kúsku

    „Väčšina zákazníkov používa cenu ako indikátor toho, ako odolné oblečenie bude, ale naša štúdia ukazuje, že takéto premýšľanie je zavádzajúce,“ okomentoval výsledky podľa serveru Innovation in Textiles riaditeľ textilného programu WRAP Mark Summer. Pri hľadaní toho perfektného kúsku by mali nakupujúci hľadieť tiež na ďalšie faktory, ako je materiál. Kvalitnou látkou je predovšetkým bavlna.

    Štyri z desiatich najlepšie hodnotených tričiek boli zo 100 % bavlny. Pri látke však musia mať kupujúci na pamäti, že je náchylná na krčenie pri praní. Vhodná je aj kombinácia bavlny so syntetickými vláknami, ako je polyester, polyamid alebo elastan. „Aby bola cirkulárna móda skutočne účinná, musí byť prioritou trvanlivosť odevov,“ komentovala výsledky riaditeľka LITAC Eleanor Scottová.

    Zdroje: The Fashion Network, Innovation in Textiles, Instagram, YouTube

    Odolné oblečenie nie je len pre bohatých. Podľa štúdie jeho výdrž a cena spolu nesúvisia

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Už dlho platí, že vyššia cenovka módnych kúskov so sebou prinášala aj vysnívanú kvalitu. Najnovšia štúdia Leeds University však potvrdila to, čo mnohí z nás už tušili. Trvanlivosť oblečenia nekoreluje s jeho cenou. Takže oblečenie, ktoré vydrží viac ako niekoľko sezón, rozhodne nie je len výsadou bohatých. V skutočnosti najlepšie výsledky v tejto štúdii dosiahli tričká strednej triedy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Washington Post (@washingtonpost)

    O štúdiu sa postarala študentka doktorandského štúdia Kate Baker. Spolupracovala na nej spolu s univerzitným Institute of Textiles and Colour (LITAC) a britskou neziskovou organizáciou WRAP. Testovaniu podstúpilo na 47 pánskych a dámskych tričiek od fast fashion, ale aj luxusných značiek. Tie boli podrobené fyzickej analýze, ale aj 50 pracími cyklami na 30 stupňov Celzia.

    Zdroj: Pexels

    Tričká sa potom podrobili aj 50 pracím cyklom v sušičke. Výskumníci ich potom podrobne hodnotili na základe žmolkovania, blednutia, krčenia a celkového vzhľadu. Najdrahší kúsok v cene 395 libier sa umiestnil na 28. mieste zo 47. Naopak, tričko za 4 libry sa umiestnilo na 15. mieste. Najodolnejšie tričko stálo 28 libier. Zaujímavé však bolo aj to, že druhý najhorší model mal podobnú cenovku, 29 libier.

    Kľúčové boli aj ďalšie faktory. Pozrite sa aj na materiál vysnívaného kúsku

    „Väčšina zákazníkov používa cenu ako indikátor toho, ako odolné oblečenie bude, ale naša štúdia ukazuje, že takéto premýšľanie je zavádzajúce,“ okomentoval výsledky podľa serveru Innovation in Textiles riaditeľ textilného programu WRAP Mark Summer. Pri hľadaní toho perfektného kúsku by mali nakupujúci hľadieť tiež na ďalšie faktory, ako je materiál. Kvalitnou látkou je predovšetkým bavlna.

    Štyri z desiatich najlepšie hodnotených tričiek boli zo 100 % bavlny. Pri látke však musia mať kupujúci na pamäti, že je náchylná na krčenie pri praní. Vhodná je aj kombinácia bavlny so syntetickými vláknami, ako je polyester, polyamid alebo elastan. „Aby bola cirkulárna móda skutočne účinná, musí byť prioritou trvanlivosť odevov,“ komentovala výsledky riaditeľka LITAC Eleanor Scottová.

    Zdroje: The Fashion Network, Innovation in Textiles, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Moodboardy striedajú influencerov. Pinterest je najväčší trendsetter všetkých čias

    Mení sa spôsob, akým sledujeme a predvídame módu. Zatiaľ čo predtým dominovali influenceri, dnes stále viac z nás, vrátane návrhárov a módnych značiek, siaha po inom nástroji. V roku 2025 je Pinterest považovaný za nevyhnutnú sociálnu sieť pre každého, kto chce byť v obraze. Nejde len o platformu na ukladanie pekných obrázkov, ale o silný predikčný nástroj, ktorý udáva smer nielen v móde, ale aj beauty a vizuálnej kultúre.

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    Tom Holland ako kráľ dvoch svetov. Zvláda uvoľnenosť aj vycibrenú eleganciu

    Najnovší Spiderman a obľúbený britský herec Tom Holland nepatrí medzi klasické pánske módne ikony. Nevyniká nečakanými kreáciami a hranice posúvajúcimi lookmi. Nezaujme ani najčerstvejšími trendmi alebo do očí bijúcimi logami. Namiesto toho láka na minimalistickú uvoľnenosť, sem-tam doplnenú o tichú eleganciu, ktoré definujú jeho módny štýl.

    Vlasový parfum dobýva beauty svet. Doprajte svojmu účesu vlastnú vôňu

    Vlasový parfum nesmie chýbať. Svet vôní zažíva v poslednej dobe drobnú, no predsa výraznú premenu. Klasické parfumy dopĺňa nová generácia voňavých produktov, ktorá prináša nielen krásnu vôňu, ale aj starostlivosť. Vlasové parfumy sa z okrajovej kategórie ticho presunuli medzi must-have položky a vyzerá to, že tento rok bude ich definitívnym prelomom.

    Zendaya posilňuje partnerstvo s On. Spolu s Law Roachom navrhla tenisky

    Herečka Zendaya začala ďalšiu kapitolu spolupráce so značkou On. Vo štvrtok totiž odhalila tenisky s názvom Cloudzone Moon, ktoré navrhla spoločne so svojím stylistom Law Roachom. Doprovodná kampaň Be Every You sa točí okolo motívov pohybu a duality. Zendaya v nej navyše nabáda k tomu, aby sme sa nebáli prijať všetky stránky našej osobnosti.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―