Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Už dlho platí, že vyššia cenovka módnych kúskov so sebou prinášala aj vysnívanú kvalitu. Najnovšia štúdia Leeds University však potvrdila to, čo mnohí z nás už tušili. Trvanlivosť oblečenia nekoreluje s jeho cenou. Takže oblečenie, ktoré vydrží viac ako niekoľko sezón, rozhodne nie je len výsadou bohatých. V skutočnosti najlepšie výsledky v tejto štúdii dosiahli tričká strednej triedy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Washington Post (@washingtonpost)

    O štúdiu sa postarala študentka doktorandského štúdia Kate Baker. Spolupracovala na nej spolu s univerzitným Institute of Textiles and Colour (LITAC) a britskou neziskovou organizáciou WRAP. Testovaniu podstúpilo na 47 pánskych a dámskych tričiek od fast fashion, ale aj luxusných značiek. Tie boli podrobené fyzickej analýze, ale aj 50 pracími cyklami na 30 stupňov Celzia.

    Zdroj: Pexels

    Tričká sa potom podrobili aj 50 pracím cyklom v sušičke. Výskumníci ich potom podrobne hodnotili na základe žmolkovania, blednutia, krčenia a celkového vzhľadu. Najdrahší kúsok v cene 395 libier sa umiestnil na 28. mieste zo 47. Naopak, tričko za 4 libry sa umiestnilo na 15. mieste. Najodolnejšie tričko stálo 28 libier. Zaujímavé však bolo aj to, že druhý najhorší model mal podobnú cenovku, 29 libier.

    Kľúčové boli aj ďalšie faktory. Pozrite sa aj na materiál vysnívaného kúsku

    „Väčšina zákazníkov používa cenu ako indikátor toho, ako odolné oblečenie bude, ale naša štúdia ukazuje, že takéto premýšľanie je zavádzajúce,“ okomentoval výsledky podľa serveru Innovation in Textiles riaditeľ textilného programu WRAP Mark Summer. Pri hľadaní toho perfektného kúsku by mali nakupujúci hľadieť tiež na ďalšie faktory, ako je materiál. Kvalitnou látkou je predovšetkým bavlna.

    Štyri z desiatich najlepšie hodnotených tričiek boli zo 100 % bavlny. Pri látke však musia mať kupujúci na pamäti, že je náchylná na krčenie pri praní. Vhodná je aj kombinácia bavlny so syntetickými vláknami, ako je polyester, polyamid alebo elastan. „Aby bola cirkulárna móda skutočne účinná, musí byť prioritou trvanlivosť odevov,“ komentovala výsledky riaditeľka LITAC Eleanor Scottová.

    Zdroje: The Fashion Network, Innovation in Textiles, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Odolné oblečenie nie je len pre bohatých. Podľa štúdie jeho výdrž a cena spolu nesúvisia

    ― Reklama ―

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Už dlho platí, že vyššia cenovka módnych kúskov so sebou prinášala aj vysnívanú kvalitu. Najnovšia štúdia Leeds University však potvrdila to, čo mnohí z nás už tušili. Trvanlivosť oblečenia nekoreluje s jeho cenou. Takže oblečenie, ktoré vydrží viac ako niekoľko sezón, rozhodne nie je len výsadou bohatých. V skutočnosti najlepšie výsledky v tejto štúdii dosiahli tričká strednej triedy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Washington Post (@washingtonpost)

    O štúdiu sa postarala študentka doktorandského štúdia Kate Baker. Spolupracovala na nej spolu s univerzitným Institute of Textiles and Colour (LITAC) a britskou neziskovou organizáciou WRAP. Testovaniu podstúpilo na 47 pánskych a dámskych tričiek od fast fashion, ale aj luxusných značiek. Tie boli podrobené fyzickej analýze, ale aj 50 pracími cyklami na 30 stupňov Celzia.

    Zdroj: Pexels

    Tričká sa potom podrobili aj 50 pracím cyklom v sušičke. Výskumníci ich potom podrobne hodnotili na základe žmolkovania, blednutia, krčenia a celkového vzhľadu. Najdrahší kúsok v cene 395 libier sa umiestnil na 28. mieste zo 47. Naopak, tričko za 4 libry sa umiestnilo na 15. mieste. Najodolnejšie tričko stálo 28 libier. Zaujímavé však bolo aj to, že druhý najhorší model mal podobnú cenovku, 29 libier.

    Kľúčové boli aj ďalšie faktory. Pozrite sa aj na materiál vysnívaného kúsku

    „Väčšina zákazníkov používa cenu ako indikátor toho, ako odolné oblečenie bude, ale naša štúdia ukazuje, že takéto premýšľanie je zavádzajúce,“ okomentoval výsledky podľa serveru Innovation in Textiles riaditeľ textilného programu WRAP Mark Summer. Pri hľadaní toho perfektného kúsku by mali nakupujúci hľadieť tiež na ďalšie faktory, ako je materiál. Kvalitnou látkou je predovšetkým bavlna.

    Štyri z desiatich najlepšie hodnotených tričiek boli zo 100 % bavlny. Pri látke však musia mať kupujúci na pamäti, že je náchylná na krčenie pri praní. Vhodná je aj kombinácia bavlny so syntetickými vláknami, ako je polyester, polyamid alebo elastan. „Aby bola cirkulárna móda skutočne účinná, musí byť prioritou trvanlivosť odevov,“ komentovala výsledky riaditeľka LITAC Eleanor Scottová.

    Zdroje: The Fashion Network, Innovation in Textiles, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Ako si vybrať správny sveter? Spoznajte rozdiel medzi kašmírom a mohérom

    S príchodom chladnejších dní sa pulz kvalitných svetrov presúva do prvej línie jesenných outfitov. Sveter je kľúčovým prvkom sezóny, symbolom pohodlia a elegancie. Práve voľba medzi mäkkým "kráľom vlákien" kašmírom a lesklým "aristokratom" mohérom predstavuje kľúčovú otázku. Prečo siahnuť po jednom alebo druhom? Na čo si dať pri výbere pozor? Prečítajte si o technických parametroch, estetických rozdieloch a praktických vlastnostiach jednotlivých materiálov.

    Amerika sa zmenšuje. Ozempic mení zaužívané veľkosti oblečenia

    Liek na chudnutie Ozempic pretvára americký módny trh. Už sa to preukázateľne odráža aj v číslach. Módny biznis má preto ďalšiu možnosť ukázať, že sa vie dokonale prispôsobiť dobe. Zvýšený dopyt po menších veľkostiach trápi hlavne maloobchod, pretože zásoby na sklade prestali zodpovedať telám zákazníkov. Na druhej strane luxusná móda zmenšovanie veľkostí víta.

    Dve ikony, dva strihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovali Paríž

    Paríž opäť ukázal, že účes môže niesť rovnako silné posolstvo ako couture šaty. Najvýraznejšie sa do povedomia uplynulého týždňa módy zapísali dve ženy, ktoré redefinujú pojem "ikonická premena". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátke vlasy ako nástroj vyjadrenia novej éry krásy a osobnej sily. Ich účesy sa stali vizuálnymi odrazmi ženskej autonómie, estetickej precíznosti aj zmyslu pre okamih. Paríž tak zrodil dva účesy, ktoré určite vstúpia do kaderníckych salónov.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 rokoch opúšťa pánsku divíziu Hermès

    Legendárna módna stálica končí. Návrhárka Véronique Nichanian po 37 rokoch opúšťa pozíciu kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie módneho domu Hermès. Toto rozhodnutie prezradila vo štvrtok v rozhovore pre francúzsky denník Le Figaro. Vedenie jednej z najsilnejších značiek na súčasnom trhu s luxusom však zatiaľ neoznámilo jej nástupcu alebo nástupkyňu.

    Sila novej éry Chanel spočíva v detaile. Matthieu Blazy ponúkol perfektné kreácie

    Jarná kolekcia Chanel si žiada pohľad zblízka. Matthieu Blazy vo svojej debutovej jarnej a letnej kolekcii premenil každý detail na kompas staronovej estetiky. V každom stehu, v štruktúre tvídu aj v nečakaných tvaroch kabeliek sa zrkadlí jeho presnosť a cit pre tradíciu. Parížsky Grand Palais sa stal laboratóriom remesla, kde luxus získava hmatateľnú podobu v tradičnom poňatí krásy. Chanel pod jeho vedením rozpráva príbeh skrze nuansy, formujúce celú galaxiu štýlov.

    Z blondínky brunetkou kvôli počasiu? Nový TikTok trend vyzýva k radikálnej zmene

    Snáď s každým novým ročným obdobím zaplaví sociálnu sieť TikTok nová vlna beauty premien. Aktuálne jej dominuje trend s názvom "go darker for autumn", kvôli ktorému sa blondínky vzdávajú svojich plavých tónov v prospech tých bohato gaštanových alebo čokoládových. Nie je už ale trochu bláznovstvo meniť dlho zavedený štýl len kvôli pár spadnutým listom?

    Ikonický náramok Love oslavuje comeback. Cartier ho v novej verzii vracia po 58 rokoch

    Po dlhých 58 rokoch od svojho vzniku sa ikonický náramok Love od Cartier mení do novej podoby. Pružný, plynulý, dokonale súdržný so zápästím. Nový model Love Unlimited prináša pohyb tam, kde kedysi vládla presnosť a nedynamická strohosť. V každom detaile zostáva duch Alda Cipulla, konštruktéra emócií, ktorý kedysi zlatom vyjadril trvalosť citu. Šperkársky dom Cartier teraz prepisuje jeho myšlienku do novej éry.

    Anjelici opäť na scéne. Značka Victoria’s Secret odhalila tohtoročnú show

    Veľkolepá tradičná show z dielne Victoria’s Secret na seba opäť strhla pozornosť. Značka sa na scénu vrátila po roku a predstavila len druhú prehliadku od svojej dlhodobej pauzy, nasledujúcej po lavíne silnej kritiky. Jej nová image má zahŕňať o niečo viac rôznorodý a inkluzívny prístup. Zdá sa, že spoločnosti sa comeback darí, zožala totiž značný úspech.

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    ― Reklama ―