Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V jednoduchosti je naozaj krása. Dôkazom toho sú aj tento rok populárne zladené sety. V módnom svete sa s nimi roztrhlo vrece, a tak dvojdielne a viacdielne komplety nájdete naprieč oblečením na doma aj spoločenskými odevmi. Vďaka trendom navyše existuje mnoho možností ako medzi materiálmi, tak vzormi, stačí si len vybrať podľa príležitosti.

    Dosiahnuť maximum s minimom je snom snáď každého človeka, a to v rôznych odvetviach. V móde túto funkciu spĺňajú sety oblečenia. Fungujú skvele samostatne a stačí k nim pridať iba šperky a kabelku. Isté je, že okamžite zaujmú a vždy budú vyzerať nadčasovo. V setoch budete navyše pôsobiť, ako že ste do vymýšľania kompletu dali oveľa viac času, než tomu skutočne bolo.

    Lounge sety sa nosia najmä na gauč. Pocit upravenosti aj doma vám môže zdvihnúť náladu

    Ak vás nudí nezaujímavé domáce oblečenie, lounge sety sú skvelým riešením. Často sa stáva, že časť vášho šatníka „na doma“ je plná starých, obnosených tričiek a nie veľmi dobre vyzerajúcich teplákov. S lounge setmi zmeníte svoju domácu rutinu na takú, ktorá bude nielen pohodlná, ale aj príťažlivá. Či sa vám to páči alebo nie, to, čo máte na sebe, odráža vašu náladu. Preto je takmer isté, že v zodpovedajúcej súprave sa budete hneď cítiť o niečo lepšie.

    Zdroj: Skims, Jaki, Victoria’s Secret, Karl Lagerfeld

    Obľúbené sú aj pyžamové súpravy. Najmä TikTok je zaplavený videami odporúčajúcimi najpohodlnejšie alebo najroztomilejšie sety na spanie. Kráľovnou v tejto oblasti je jednoznačne značka Victoria’s Secret so svojím ikonickým prúžkovaným pyžamom v ružovej farbe. O niečo minimalistickejší komplet ponúka Karl Lagerfeld. Zladená košeľa a pohodlné kraťasy sú totiž univerzálnou spacou uniformou.

    Jediné, o čo sa musíte postarať, sú topánky a kabelka. Zvyšok urobia sety za vás

    Hlavné čaro súprav však prichádza, keď vidíte ich silu v každodennom obliekaní. Nie je nič jednoduchšie, ako si obliecť krátke tričko s rovnakým vzorom značky Simkhai s bielymi šortkami a madeirou. Stačí si obuť tenisky a váš jarný outfit je kompletný. Balvin ponúka o niečo elegantnejší komplet a jeho krémová súprava vás rozžiari aj na romantickej večeri.

    Zdroj: Loro Piana, Simkhai, Balvin, Gucci

    Tento rok je populárny takzvaný „equestrian chic“. Jazdecký štýl sa dostal k návrhárom a v obchodoch nájdete kovbojské strapce, vypasované saká ako na konské pólo a veľa semišu či denimu. Semiš predstavil aj Gucci. Stačí si obliecť krémové tielko pod hnedé sako a na nohy obuť mokasíny so zlatou prackou a celý look je ako z časopisu.

    Obleky dávno nepatria len pánom. Kostýmy zostávajú vrcholom elegancie

    Netreba zabúdať ani na formálne sety do spoločnosti. Nadčasové pánske obleky a dámske obleky sú dôkazom nadčasovosti tohto módneho prvku. Na funkčnosť a estetiku oblekov vsadila napríklad spoločnosť Dolce & Gabbana so svojím ružovým modelom. Od Miss Rosier si potom oblečte nebesky modrý komplet sukne a saka, ktorý je ideálny na stretnutia a luxusné výstavy.

    Zdroj: Miss Rosier, Chanel, Dolce&Gabbana, Zadig&Voltaire

    V kostýmovej hre nesmie chýbať ani Chanel. Od tejto značky vidíme predovšetkým tvídové obleky v rôznych vzoroch. Niet divu, že sa objavili aj v kolekcii jar/leto 25. Zadig&Voltaire si tiež zakladá na zladených zvrškoch. Dámsky oblek na pomedzí elegancie a ležérnosti vydá za tisíc slov.

    Zdroje: Berrylush, WWD

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.sk/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    Jednoduché, ale účinné. So zladenými setmi už nemusíte vymýšľať outfity

    ― Reklama ―

    V jednoduchosti je naozaj krása. Dôkazom toho sú aj tento rok populárne zladené sety. V módnom svete sa s nimi roztrhlo vrece, a tak dvojdielne a viacdielne komplety nájdete naprieč oblečením na doma aj spoločenskými odevmi. Vďaka trendom navyše existuje mnoho možností ako medzi materiálmi, tak vzormi, stačí si len vybrať podľa príležitosti.

    Dosiahnuť maximum s minimom je snom snáď každého človeka, a to v rôznych odvetviach. V móde túto funkciu spĺňajú sety oblečenia. Fungujú skvele samostatne a stačí k nim pridať iba šperky a kabelku. Isté je, že okamžite zaujmú a vždy budú vyzerať nadčasovo. V setoch budete navyše pôsobiť, ako že ste do vymýšľania kompletu dali oveľa viac času, než tomu skutočne bolo.

    Lounge sety sa nosia najmä na gauč. Pocit upravenosti aj doma vám môže zdvihnúť náladu

    Ak vás nudí nezaujímavé domáce oblečenie, lounge sety sú skvelým riešením. Často sa stáva, že časť vášho šatníka „na doma“ je plná starých, obnosených tričiek a nie veľmi dobre vyzerajúcich teplákov. S lounge setmi zmeníte svoju domácu rutinu na takú, ktorá bude nielen pohodlná, ale aj príťažlivá. Či sa vám to páči alebo nie, to, čo máte na sebe, odráža vašu náladu. Preto je takmer isté, že v zodpovedajúcej súprave sa budete hneď cítiť o niečo lepšie.

    Zdroj: Skims, Jaki, Victoria’s Secret, Karl Lagerfeld

    Obľúbené sú aj pyžamové súpravy. Najmä TikTok je zaplavený videami odporúčajúcimi najpohodlnejšie alebo najroztomilejšie sety na spanie. Kráľovnou v tejto oblasti je jednoznačne značka Victoria’s Secret so svojím ikonickým prúžkovaným pyžamom v ružovej farbe. O niečo minimalistickejší komplet ponúka Karl Lagerfeld. Zladená košeľa a pohodlné kraťasy sú totiž univerzálnou spacou uniformou.

    Jediné, o čo sa musíte postarať, sú topánky a kabelka. Zvyšok urobia sety za vás

    Hlavné čaro súprav však prichádza, keď vidíte ich silu v každodennom obliekaní. Nie je nič jednoduchšie, ako si obliecť krátke tričko s rovnakým vzorom značky Simkhai s bielymi šortkami a madeirou. Stačí si obuť tenisky a váš jarný outfit je kompletný. Balvin ponúka o niečo elegantnejší komplet a jeho krémová súprava vás rozžiari aj na romantickej večeri.

    Zdroj: Loro Piana, Simkhai, Balvin, Gucci

    Tento rok je populárny takzvaný „equestrian chic“. Jazdecký štýl sa dostal k návrhárom a v obchodoch nájdete kovbojské strapce, vypasované saká ako na konské pólo a veľa semišu či denimu. Semiš predstavil aj Gucci. Stačí si obliecť krémové tielko pod hnedé sako a na nohy obuť mokasíny so zlatou prackou a celý look je ako z časopisu.

    Obleky dávno nepatria len pánom. Kostýmy zostávajú vrcholom elegancie

    Netreba zabúdať ani na formálne sety do spoločnosti. Nadčasové pánske obleky a dámske obleky sú dôkazom nadčasovosti tohto módneho prvku. Na funkčnosť a estetiku oblekov vsadila napríklad spoločnosť Dolce & Gabbana so svojím ružovým modelom. Od Miss Rosier si potom oblečte nebesky modrý komplet sukne a saka, ktorý je ideálny na stretnutia a luxusné výstavy.

    Zdroj: Miss Rosier, Chanel, Dolce&Gabbana, Zadig&Voltaire

    V kostýmovej hre nesmie chýbať ani Chanel. Od tejto značky vidíme predovšetkým tvídové obleky v rôznych vzoroch. Niet divu, že sa objavili aj v kolekcii jar/leto 25. Zadig&Voltaire si tiež zakladá na zladených zvrškoch. Dámsky oblek na pomedzí elegancie a ležérnosti vydá za tisíc slov.

    Zdroje: Berrylush, WWD

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    ― Reklama ―