Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Keď sa luxus stretne s rýchlosťou. Louis Vuitton mení pravidlá hry Formuly 1

    ― Reklama ―

    Svety vysokorýchlostného motoršportu a luxusnej módy sa nikdy nepriblížili tak tesne ako teraz. Louis Vuitton oficiálne vstúpil do partnerstva s Formulou 1. Desaťročná zmluva prinesie nielen premenu vizuálnej identity športu, ale aj redefiníciu vzťahu módy a automobilizmu. Nový krok potvrdzuje rastúcu dôležitosť športu pre módny priemysel.

    Módne domy čoraz častejšie hľadajú spojenia so svetovými športovými podujatiami. Príkladom sú minuloročné olympijské hry v Paríži alebo dlhoročná spolupráca medzi značkami ako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že dokáže spojiť luxus s vrcholovými súťažami. Značka prvýkrát spolupracovala s Formulou 1 na Veľkej cene Monaka v roku 2021, ale teraz svoju prítomnosť posúva oveľa ďalej.

    Z batožiny na pódium. Monogram Louis Vuitton bude lemovať pretekársky okruh

    Nová spolupráca bude zahŕňať nielen výraznú vizuálnu prítomnosť značky Louis Vuitton na pretekárskych okruhoch, kde sa objavia jej ikonické monogramy. Súčasťou budú aj exkluzívne podujatia inšpirované svetom F1 a haute couture. Značka navrhne špeciálne trofeje a VIP pohostenie pre najvplyvnejších hostí šampionátu. Očakáva sa, že v rámci partnerstva vznikne limitovaná edícia kufrov a doplnkov, v ktorých sa spojí luxusná estetika s DNA motoristického športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Spojenie značky Louis Vuitton s motorizmom má hlboké historické korene. Už koncom 19. storočia dizajnér Georges Vuitton vyrábal luxusné kožené kufre pre automobilových cestovateľov. Partnerstvo s F1 teda nie je len záležitosťou loga na trati, ale pokračovaním dlhoročnej tradície. Formula 1 aj Louis Vuitton zdieľajú filozofiu neustáleho posúvania hraníc. Či už ide o precízne remeselné spracovanie haute couture alebo aerodynamické inovácie pretekárskych vozidiel.

    Spojenie nečakaných proporcií. Motoristický šport nadobúda úplne nový výraz

    Generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali to zhrnul jasne: „Ide o partnerstvo dvoch globálnych ikon, ktoré spája vášeň pre inovácie, dokonalosť a kreativitu.“ Louis Vuitton môže nielen zmeniť vizuálnu identitu F1, ale aj prilákať nových fanúšikov. Predovšetkým tých, ktorí doteraz považovali motoristický šport za príliš vzdialený od sveta vysokej módy. Vstup módneho domu do tejto atmosféry bude pravdepodobne znamenať úplne nové spolupráce, ktoré posunú spojenie medzi športom a módou na novú úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    Tento rok teda nepôjde len o víťazstvo a body do šampionátu, ale aj o to, ako Formula 1 nanovo definuje svoj ikonický imidž. S Louis Vuitton po boku sa dá predpokladať, že to bude pravdepodobne štýlovejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše ide o historicky najväčšiu spoluprácu v oblasti motoristického športu a vysokej módy. Módna scéna preto netrpezlivo očakáva, čo ďalšie exkluzívne partnerstvo ponúkne.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    ― Reklama ―

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    ― Reklama ―