Site icon Magazín o móde a luxuse

Tom Ford vstúpil do novej cenovej éry. Basic šaty kúpite za tisíce dolárov

Tom Ford vždy symbolizoval luxus, čo malo svoju logiku. Dokonale ušitý smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. Zdá sa však, že s príchodom Haidera Ackermanna značka otvára novú kapitolu, ktorá nie je len o estetike, ale aj o cene. Na internet sa dostali kúsky z kolekcie na jeseň 2025 a šaty s cenovkou 10 000 dolárov vyvolali diskusiu o tom, či sme svedkami novej éry módy, alebo skôr novej éry cien.

Debutovú kolekciu Haidera Ackermanna v módnom dome Tom Ford prijal módny svet s nadšením. Moderný pôvab, kvalitné látky, ostré línie, ale aj zachovanie zmyselnosti, ktorou je značka preslávená. Pozornosť si ale rýchlo privlastnila iná rovina, teda cenová politika. Keď sa z „obyčajných“ šiat stane symbol statusu za čiastku, ktorá by inak stačila na auto, vyvstáva otázka. Kde končí módna inovácia a začína hra s exkluzivitou?

Zdroj: Tom Ford

Pomer ceny a kvality sa stráca. Tom Ford vsádza na prehnané ceny

Nová kolekcia Tom Ford pod Ackermannovým vedením ukazuje, že luxus sa posúva na úplne novú úroveň. Už nejde len o to, kto dokáže vyrobiť najlepší smoking, ale kto si môže dovoliť zaplatiť astronomickú sumu za obyčajný kus látky. Až 10 000 dolárov za šaty, ktoré na prvý pohľad ani nevyzerajú ako haute couture. Móda Toma Forda sa stáva otvoreným delením na tých, ktorí si ju môžu bez problémov dovoliť, a tých, ktorí sa na ňu len s údivom pozerajú.

Tento posun však neznamená, že značka stráca svoju dušu. Naopak, Ackermann spojil Fordovu zmyselnosť s vlastnou poetikou a dal kolekciám nový rozmer. Hlavným problémom sa však stávajú ceny. Možno zámerne. V čase, keď trh s luxusom exploduje a investičná móda získava na sile, Tom Ford je v popredí diskusie. Koľko sme ochotní zaplatiť za pocit jedinečnosti? A je luxus stále o kvalite, alebo je skôr o tom, aby zostal pre väčšinu z nás nedostupný?

Môžeme teda povedať, že sa začína nová éra Toma Forda, nie však po estetickej, ale po finančnej stránke. Módny dom testuje hranice toho, čo budú zákazníci akceptovať, a nanovo definuje pojem luxus. Ackermann možno nespôsobil revolúciu v siluete, ale určite spôsobil revolúciu v cenotvorbe. Či už jeho krok vnímame ako odvahu, marketingový ťah alebo logický krok vo svete, kde luxus znamená exkluzivitu, isté je, že Tom Ford sa rozhodol pre politiku kontroverzných cien.

Zdroje: WWD, Dazed, Reddit, YouTube, Instagram

Exit mobile version