Site icon Magazín o móde a luxuse

Luxusné značky čelia ďalšiemu prepadu predaja. Zasiahol Kering aj inak odolný Hermès

Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

Zdroj: Bottega Veneta

Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

Exit mobile version