Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    Rapper A$AP Rocky má novú úlohu. Tentoraz sa neobjaví vo svojom novom videoklipe, ale v krátkom filme od spoločnosti Chanel. Je najnovším ambasádorom slávnej značky. Vo videoklipe sa objavuje po boku úspešnej herečky Margaret Qualley. Ich príbeh sa odohráva v kulisách New Yorku a slúži aj ako pozvánka na nadchádzajúcu show Métiers d’Art. Podujatie bude 2. decembra hostiť americké hlavné mesto.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashion Week (@fashionweek)

    Špeciálnu kolekciu s názvom Métiers d’Art potom ako prvý vytvoril legendárny návrhár Karl Lagerfeld. Jedná sa o šikovný spôsob, ako vniesť do popredia jedinečnú hŕstku umelcov pracujúcich pre značku Chanel, vytvárajúcich dychberúce výšivky, šperky, rukavice alebo napríklad plisovanie. Jedná sa pritom iba o prvú takúto kolekciu, ktorú pre módny dom navrhol ešte stále čerstvý kreatívny riaditeľ Matthieu Blazy.

    Zdroj: Chanel

    Vymenovanie rappera A$AP Rockyho za tvár Chanel však až tak prekvapivé nie je. Hudobník má totiž s návrhárom Matthieu Blazym pomerne blízky kreatívny vzťah. Podporoval ho už od jeho začiatkov a tiež v dobe, keď viedol módny dom Bottega Veneta. Podľa vyjadrenia A$AP Rockyho pôsobí práca Blazyho „citlivo a zároveň silno, je zakorenená v odkazoch na reálny svet, zatiaľ čo stále umožňuje dostatok priestoru pre imagináciu“.

    Video Chanel natočila filmová legenda. Postaral sa oň Michel Gondry

    O réžiu krátkeho filmu sa tentokrát postaral režisér Michel Gondry, známy najmä vďaka filmu Večný svit nepoškvrnenej mysle. Príbeh sleduje Margaret Qualley, ktorá sa prebudí v posteli vedľa A$AP Rockyho. Potom zmizne v kúpeľni a objaví sa v sofistikovanom looku od Chanel. Následne však vbehne do ruchu newyorských ulíc. Rapper sa okamžite prebúdza a bez váhania vyráža na cestu za svojou veľkou láskou.

    @edelblog La première campagne Chanel de A$AP Rocky avec Margaret Qualley #fyp #edelblog ♬ son original – Edel blog

    Nebojí sa podplávať Brooklyn Bridge ani prebehnúť nechválne zaplnenými cestami New Yorku. Svoju milovanú konečne doženie pri vstupe do metra pri stanici Astor Place. V tú chvíľu padá na jedno koleno a vyťahuje bielu krabičku ozdobenú nápisom Chanel. Margaret Qualley pri pohľade na diamantový zásnubný prsteň neskrýva svoje nadšenie a obaja snúbenci kráčajú ruka v ruke späť na rušnú stanicu metra.

    Zdroje: Fashion Network, Billboard, DScene, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    ― Reklama ―

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    Rapper A$AP Rocky má novú úlohu. Tentoraz sa neobjaví vo svojom novom videoklipe, ale v krátkom filme od spoločnosti Chanel. Je najnovším ambasádorom slávnej značky. Vo videoklipe sa objavuje po boku úspešnej herečky Margaret Qualley. Ich príbeh sa odohráva v kulisách New Yorku a slúži aj ako pozvánka na nadchádzajúcu show Métiers d’Art. Podujatie bude 2. decembra hostiť americké hlavné mesto.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashion Week (@fashionweek)

    Špeciálnu kolekciu s názvom Métiers d’Art potom ako prvý vytvoril legendárny návrhár Karl Lagerfeld. Jedná sa o šikovný spôsob, ako vniesť do popredia jedinečnú hŕstku umelcov pracujúcich pre značku Chanel, vytvárajúcich dychberúce výšivky, šperky, rukavice alebo napríklad plisovanie. Jedná sa pritom iba o prvú takúto kolekciu, ktorú pre módny dom navrhol ešte stále čerstvý kreatívny riaditeľ Matthieu Blazy.

    Zdroj: Chanel

    Vymenovanie rappera A$AP Rockyho za tvár Chanel však až tak prekvapivé nie je. Hudobník má totiž s návrhárom Matthieu Blazym pomerne blízky kreatívny vzťah. Podporoval ho už od jeho začiatkov a tiež v dobe, keď viedol módny dom Bottega Veneta. Podľa vyjadrenia A$AP Rockyho pôsobí práca Blazyho „citlivo a zároveň silno, je zakorenená v odkazoch na reálny svet, zatiaľ čo stále umožňuje dostatok priestoru pre imagináciu“.

    Video Chanel natočila filmová legenda. Postaral sa oň Michel Gondry

    O réžiu krátkeho filmu sa tentokrát postaral režisér Michel Gondry, známy najmä vďaka filmu Večný svit nepoškvrnenej mysle. Príbeh sleduje Margaret Qualley, ktorá sa prebudí v posteli vedľa A$AP Rockyho. Potom zmizne v kúpeľni a objaví sa v sofistikovanom looku od Chanel. Následne však vbehne do ruchu newyorských ulíc. Rapper sa okamžite prebúdza a bez váhania vyráža na cestu za svojou veľkou láskou.

    @edelblog La première campagne Chanel de A$AP Rocky avec Margaret Qualley #fyp #edelblog ♬ son original – Edel blog

    Nebojí sa podplávať Brooklyn Bridge ani prebehnúť nechválne zaplnenými cestami New Yorku. Svoju milovanú konečne doženie pri vstupe do metra pri stanici Astor Place. V tú chvíľu padá na jedno koleno a vyťahuje bielu krabičku ozdobenú nápisom Chanel. Margaret Qualley pri pohľade na diamantový zásnubný prsteň neskrýva svoje nadšenie a obaja snúbenci kráčajú ruka v ruke späť na rušnú stanicu metra.

    Zdroje: Fashion Network, Billboard, DScene, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    ― Reklama ―